Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cubus
Har set på w2408h super skærm(i butik), har lige 2 spørgsmål til de ting jeg vil købe:

1.)
På det her Asus EAH3870X2/G/3DHTI/1G ATI Radeon HD 3870 X2 grafikkort står der:
HDMI Output: built-in multi-channel 5.1 surround audio over DVI-HDMI Adaptor. Vil det sige der er lyd med HDMI?

Vil gerne bruge HDMI begge veje, da grafikkort og skærm har de muligheder. Men kun hvis der ikke kommer lyd med, da jeg bruger andre højtalere.

2.)
Hvad er de optimale indstillinger til w2408h?

PS
Lyder godt med den gode omtale af w2408h :)
Af Rabatman
Det giver helt sig selv!

Dit grafikkort sender ikke pr. automatik lyden med over dit hdmi kabel. Du skal koble et kabel fra dit lydkorts udgang til en audio indgang på grafikkortet. Hvis du ikke gør det, så kommer der, logisk nok, ikke lyd med over :) .

En Hp w2408h er en fin skærm, meen jeg vil nu lige tænke mig en gang eller to om! Går selv og overvejer om jeg vil beholde den fordi jeg til prisen måske kan skaffe en skærm m. bedre panel. Dell's 2408 koster ikke specielt meget mere og det er en gennemført god og lækker monitor. Den har ikke de samme kritiske forhold omkring betragtningsvinkel.

Pro: Lækkert design. Glossy overflade - gode dybe farver og fin dynamik til film og ikke mindst god at spille på. Flot skarpt billede, selv over vga indgangen.

Contra: Dyr i anskaffelse (3999 hos Computercity) i forhold til at det er tn-panel. Relativ kritisk m. synsvinkel og ikke mange ind/udgange.

Har iøvrigt slået ambilight sensoren fra, blot det mindste lys i nærheden af skærmen og man får ristet sine øjenæbler over en sagte ild.... Kører med en fast contrast på 33 og lys på 80 pct. Det giver de bedste farver og er fint uanset baggrundsbelysningen.

Jeg er i tvivl, den er lækker, men jeg har ikke set så mange andre 24" in action og indtil da er det jo nemt at være den bedste! Argumentet er blot at til prisen eller lidt over, kan få skærme med "bedre" panel - alt efter hvad man leder efter.
Af cubus
De kabler der følger med w2408h er de gode nok?
skal jeg ud og købe et HDMI-DVI-D Kabel fx Supra?

Der er når man søger rundt på nettet, nogle der påstår man får en forbering med Supra LoRad strøm kabel til PC og monitor brug, nogen der hved om det er rigtig?
Af TYBO
Lars85: Hvis du hader foden så har harald nyborg en genial løsning hvor du kan få en arm til at sætte på væggen
Koster 150kr...har den på begge mine 22"ere....det er genialt...også at man kan få skrivebordet under skærmen fri igen.
Af cubus
ups så ikke lige den i min søgning, men tak for info
Af Lars85
TYBO skrev:Lars85: Hvis du hader foden så har harald nyborg en genial løsning hvor du kan få en arm til at sætte på væggen
Koster 150kr...har den på begge mine 22"ere....det er genialt...også at man kan få skrivebordet under skærmen fri igen.
Tak for tippet :)

Jeg har overvejet at købe en arm og 150kr er da lige til at overkomme.