Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spooker
Jeg har nu bestilt et tv fra en dansk internetside, men desværre er der leveringstid på "et par stumper", som jeg har bestilt samme sted. TV´et er kommet hos forhandleren. På bestillingstidspunktet var prisen angivet til A kroner. Nu godt 14 dage senere er prisen ca. 1.000 kroner under A, altså B. Jeg forventer levering om ca. en uge, men prisen kan jo ryge op og ned i mellemtiden. Den er faktisk lige steget 200 kr. i forhold til B.
Hvilken pris kan jeg forlange at betale for min vare? Jeg er selvfølgelig mest interesseret i at betale den mindste mulige pris.
Jeg har mailet til firmaet omkring prisen, da den lå på B, og svaret var, at jeg ville få den til B pris. Men hvis prisen steg efterfølgende, så svingede døren begge veje, altså kunne jeg risikere, at jeg skulle jeg betale mere.......

Kan I hjælpe her? Hvad er mine rettigheder? Hvad bliver prisen?
Af SPY
uden at være 100%, vil jeg mene at den pris varen var på, da du bestilte, er det max du komemr til at give, at den evt falder er til din fordel.
men som du skriver så falt den ca 1000 efter du bestilte, og derefter steg 200kr, tjaaaa, så har du jo stadigvæk sparet 800 ca.

men sumesumaro, du kommer ikkt til at betale mere ind den dag du bestilte.

men som sagt er jeg ikke 100% sikker, men kan kun udtale mig ud fra det jeg har oplevet bed bestiling og betaling over nettet

/SPY
Af abebjorn
Du skal betale den pris som varen havde da du bestilte den. Dvs. at forhandleren skal bære risikoen for eventuelle prisstigninger og du skal bære risikoen for eventuelle prisfald.
Af Spooker
Så kan jeg jo bare gøre anvendelse af min fortrydelsesret, annulere bestillingen og genbestille når prisen er til min favør. Det må da kunne gøres mere fleksibelt end det..... :s
Af SPY
mere fleksibelt, tjaaaaaa, hvis det er biliger når de har varen, og er klar til at sende den til dig, vil du få¨det med storsansynlig til den daværende pris, hvis den er under den pris du bestilte, tjaaa, det er da ok, om prisen i det forgange tid har være linger nede eller oppe, ja det er jo det der kan ske.

syndes ikke man udmilbart, kan forlange at få den til den laveste pris, i det forløb, sådan automatisk, hvis man har bestilt som eks du har,
MEN MEN det kunne da være en god servise fra dem hvis den altid bant til laveste pris 8) lige gyldig hvad O_O
/SPY
Af Spooker
Ja, nu er varen rent faktisk ankommet, og jeg mener, at det er på sin plads at fortælle, hvordan udfaldet blev.
Jeg har fået varen til pris B :) , som firmaet havde annonceret i en mail. Det skal hertil siges, at prisen er ca. 100,- kr. dyrere end B idag, så det er da SUPER service.