Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Jeg har ca. 4 meter, fra sofa til mit 55". Men var penge intet issue, så havde jeg klart et 77":-) Men hellere "lille" og godt, end stort og mindre godt! MEN. Jeg ville nok IKKE vælge OLED, hvis jeg havde dårlige lysindfald, på min OLED skærm. For OLED skærme, er meget blanke og virker næsten som et alm spejl. Så vinduer på modsatte væg, end der hvor tvet hænger, kunne være et stort problem, mht dårligt lysindfald
Af lennon
Kozz_ Det ville jeg nu lade komme an på en prøve. Meldingerne går på,at nyere OLED reelt kun har voldsomt genspejl når de er slukket - fordi lysoutput nu er kraftigt nok til at "overdøve" effekten når de er tændte . .
Af Kozz
Jeg lover dig for, at har du "kedelige" lysindfald, så VIL der være en del mere genspejl, end eksempelvis de dyre LCD skærme, fra Samsung. Og det er uanset, om du køber Panasonics dyreste OLED. Desuden er det kun i HDR, som giver det kraftige lys og ofte er det kun, i småtingsafdelingen, af hvad der kommer af HØJ lys fra skærmen. Det kun enkelte film, som virkelig "lyser igennem"
Af lennon
Kozz_ jeg er helt med på,at i hvert fald Samsungs Q90R - tror jeg den hed -fra 2019/2020 var temmeligt outstanding mht antirefleks. Og specielt i DK hvor det er trendy,at have stuer der tangerer drivhus vinduespartier, må der være et marked.Men personligt ville jeg helt klart forsøge at løse en så håbløs lysforurening på anden måde, end at lade det afgøre mit TV valg . .
Af Supergris
PeterD skrev: 20 feb 2021, 20:16 Samsung har, generel set, god antireflex men der er også problemer.
Peter, det er stadig kun de bedre modeller af Samsungs program, der har en coating, der er mere effektiv end andre mærkers, men som du skriver, så kan denne skabe andre problemer, som er endnu værre.

Nogle melder om regnbueeffekter:

Af salling1000
Opdatering.
Efter et par dage med 65q80t på væggen måtte jeg konstatere at en gang OLED altid OLED.
Men måtte indse at 65” var den rigtige størrelse.
Konklusion: jeg måtte til lommerne. Så nu hænger der et Sony 65a87 på væggen...

Tak for indspark.