Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anskarn
Nu har jeg snart brugt 5 måneder på at finde en ordenlig 22" eller 24" (1920x1200) skærm til gaming.
Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig. Jeg har har se på en del forskællige paneler og besluttede mig for at det skal være et TN panel som passer bedst til gaming.
Jeg har set på:

Benq G2400W Den har fået meget god omtale. Det kunne også vel blive den efter jeg har læst lidt inde på Hardforum.com

EIZO FlexScan S2401W Har ikke kunne finde så meget omtale omkring den her skræm men tror den har nogle gode indstillings muligheder efter jeg kan se på Eizo hjemmeside. Ved ikke hordan den har det med input lag.

NEC MultiSync LCD2470WVX Virker som en ok skærm men har heller ikke fået meget omtale og ved ikke hvordan den har det med input lag. Tror også den har det samme TN panel som Samsung 245B

NEC AccuSync® LCD24WMCX Er jeg meget tændt på at købe. Der er rigtig mange gamer som har været glade for NEC AccuSync® skærmene men jeg kan heller ikke rigtig finde nogle tests eller omtaler for den her skærm.

Samsung 245B Jeg mener den er fed nok og den opfylder også det meste. Den har snart været på market et helt år og der andre mærker der har overhalet den siden med TN paneler.

Håber i kan hjælpe mig lidt her

Vh Anskarn
Af BrunoB
I det seneste nr af det tyske PCGamesHardWare tester de 11 nyere 22" LCDer.
NEC LCD225WXM kåres som vinder og udråbes som Absolut Spieletauglich :)
Bladet kan endnu købes i DSB kiosker.
03/2008
Af Mayol
Ja, jeg har det samme problem. Kigger også efter en 24" til spil og officerbrug, men kan sgu ikke hitte rundt i markedet for 24" skærme i forhold til spil.... Hvad oprindeligt kigget på 245B men den røg ud da Yakken frarådede den ... ihjjj!! .. what to do
Af Gnomic
Så tilføjer jeg da lige mine ting her. Ser ud til vi har samme spørgsmål:

Skal også bruge en Gamer ! + kontor skærm som gerne må være 24".
Har kigget en del på BenQ FP241VW, som virker interessant. Fået ret gode karakter på hardware.info. Ville dog også gerne høre noget om samsungs nyeste skærme? og Dell 2408?

Edit: Jeg vil gerne give op til ~6.000,- Men selvfølgelig meget gerne mindre

Edit2: Fandt lige en tråd der måske er interessant for os: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=6092
Af Marko
Hejsa

Har selv brugt en 5-6 måneder på at finde den rigtige LCD, og valgte til sidst BenQ FP241VW, på grund af anmeldelserne.

Og må sige at dette er en dejlig skærm, har spillet farcry og Medal of honor og noget C&C3 på denne, og der har intet været at komme efter.

Til grafik brug er den også perfekt, rigtig gode farver.

Har dog måtte skrue en del ned på brighness da den er enormt lys...lyser næsten hele mit kontor på 16m2 op =).

Har dog ikke brugt HDMI, og tror heller ikke jeg kommer til det da jeg har tilslutte min xbox til mit flaskærm i stuen.

Men en super skærm, for mit vedkommende, kan klart anbefales.
Af Anskarn
Der er ingen tivil om at BenQ FP241VW er en fed gamer skærm, men den koster bare en halv hval. :(
Jeg vil heller spare lidt på skærmen og så få lidt bedre performance, men det kunne selvfølgelig være dejligt med begge dele O_O
Det er jo også vigtig hvad man har sat sig for at skærmen skal opfylde for en selv.. Jeg har siddet og kigget på lidt forskeligt..

Hvor vigtig er det for en selv at have en skrærm man udelukket kun skal bruge til sin computer at have :

HDMI: Nogle der ved om det performer bedre hvis man har HDMI udgang i sit grafikkort ? eller

VGA: Hmmm ISA grafikkort ? den har vist levet længe nok? nogle der bruger det mere ?

Komponent: Det var vist også noget man brugte engang.. Har set nogle grafiker bruge det til deres CRT skærme.. Men kan det bruges til en gamer ?

DVI-D/I: Er nok det er holder mest. DVI-D/I til DVI-D tror jeg nok er den bedste til gamers.

Jeg har været meget tæt på at købe NEC AccuSync 24WMCX for så var jeg hverfald dækket ind med udgang på skærmen O_O , men så fik jeg læst at en eller anden fyr havde testede den med 30-40 ms input lag og en anden fyr skriver at den har mellem 1-3 ms input lag... Så står man der igen og ved ikke hvilken skærm man skal købe :s
Af tosa
HDMI = DVI-D + lyd

Det eneste du får ekstra med HDMI i forhold til DVI er muligheden for at sende lyd med.

Det er i dag vel kun DVI eller HDMI der holder. analoge overførsler vil i hvert fald være inferiøre i forhold til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Anskarn skrev:HDMI: Nogle der ved om det performer bedre hvis man har HDMI udgang i sit grafikkort ? eller
Tilslutningen har ikke noget med performance at gøre. HDMI er blot digitalt ligesom DVI er det. Der er ikke noget der umiddelbart dikterer at en analog forbindelse skulle have mindre inputlag end en digital eller omvendt.
Anskarn skrev:VGA: Hmmm ISA grafikkort ? den har vist levet længe nok? nogle der bruger det mere ?
ISA? VGA standarden er ikke bundet til en slot-type i PC'en - du har skam også VGA tilslutninger på PCI-e kort. VGA er blot den analoge måde at forbinde en skærm på.

Anskarn skrev:Komponent: Det var vist også noget man brugte engang.. Har set nogle grafiker bruge det til deres CRT skærme.. Men kan det bruges til en gamer ?
Igen. Måden du forbinder på har ikke noget at sige mht. hvor hurtigt skærmen arbejder.
Anskarn skrev:DVI-D/I: Er nok det er holder mest. DVI-D/I til DVI-D tror jeg nok er den bedste til gamers.
Et DVI-I stik indeholder blot både VGA og DVI. Det har stadig ikke noget med gaming-performance at gøre.

Overall er du lidt for fokuseret på hvordan skærmen skal forbindes. Hvis du blot benytter DVI eller HDMI, så er der ikke mere du bør bekymre dig om.
Af Anskarn
Tak for din grundige bekrivelse Yakken

Jeg var bare bange for at det kunne have en indflydelse.