Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
frank.bendixen skrev: 14 dec 2020, 15:06 Så har Elgiganten åbenbart haft en sending idag. Udsolgt nu. Andre der har hørt noget fra nogle udbydere?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det går stærkt derude. Personligt har jeg ikke rigtig hørt noget omkring nye forsendelser. Har stadigvæk min ordre hos Coolshop, men har dog ingen forventninger om at den bliver leveret i år.
Brugeravatar
Af bbplayer
frank.bendixen skrev: 14 dec 2020, 15:06 Så har Elgiganten åbenbart haft en sending idag. Udsolgt nu. Andre der har hørt noget fra nogle udbydere?

Sent from my iPhone using Tapatalk
De har i flere dage haft digital edition på lager i nogle butikker, jeg tror det er returnerede produkter, eller ikke afhentet , fordi folk bestiller dobbelt.

Men surt, ville da nok have hoppet på en disc edition :)
VILLAFOREVER skrev: 11 dec 2020, 11:52 Hvordan får i andre aktiveret 4k120 HZ på jeres tv med PS5?
Jeg har sat alt korrekt i forhold til indstillinger, og alt er opdateret, men jeg får ikke et 4K 120 HZ signal igennem, selvom den inde i PS5 menuen, siger at den undstøtter 4k120 HZ.

Har set et billede her på flatpanels.dk hvor i har video menuen på PS5, hvor der står 4k120 HZ, hvor min skriver 4k60HZ

TV er et SONY 55XH9005

Har i nogle råd?
Som bendix nævner, så skifter PS5 først til 120Hz out, når et spil har 120fps 'performance' mode. Det har kun få spil pt. Billedet fra anmeldelsen er taget efter Borderlands 3 (som har 120fps mode) er startet op, hvorefter jeg er gået ud i video-menuen. Når spillet lukkes igen (eller et andet startes), så skifter PS5 tilbage til 60Hz output.
Brugeravatar
Af bendix
Fortnite får 120 FPS idag med låst 1440p på XSX og PS5 i patch 15.10. XSS får 120 fps I 1080p
Vedhæftede filer
Screenshot_20201215-095117_Twitter.jpg
Screenshot_20201215-095117_Twitter.jpg (163.95 KiB) Vist 2313 gange
Af BrianH
FlatFF skrev: 04 dec 2020, 16:22 CompuMail havde i kort tid et par PS5 Digital Edition til salg for 8.584, jeg skrev så med en af deres medarbejdere for at høre hvad prisen skyldes.
Jeg fik følgende at vide:
Vi har haft mulighed for at købe en lille parti hjem, til en højere indkøbspris, derfor den højere pris
Kan det virkeligt passe at CompuMail må sælge dem til den høje pris?

Jeg ville selvfølgelig aldrig købe til overpris, men fordi de udnytter folk, vil jeg aldrig mere købe noget som helst fra Compumail.
Af Beckham
Det er vel ikke at udnytte folk hvis de rent faktisk har købt dem ind til overpris? I så fald vil det jo ikke give nogen mening at sælge dem til normal pris....
Jeg har nu droppet min bestilling hos Dustin. Jeg indstiller mig på, at jeg dår en når jeg får en. Beholder min Coolshop-bestilling indtil videre (bedre oplevelse), og så ser vi.
Af BrianH
En ven fik en PS5 leveret fra Bilka i går, bestilt for en uge siden.
Men man skal vist være hurtig, for at være der i den korte tid de er på lager.

Bare man var sådan en programmerings-haj, der kunne lave et program der "sniffede" rundt på alle websites der sælger den slags ting, og notificerede en, når den fandt et sted de var på lager.

Øjner man en business case? :)
Af Hojkanten
aalb1970 skrev: 11 dec 2020, 17:09
sokken skrev: 11 dec 2020, 14:45
aalb1970 skrev: 11 dec 2020, 08:58
Er PS5 sluttet direkte til en soundbar eller receiver, eller i et tv med eARC (med HDMI forbindelse videre til en soundbar eller receiver), er det optimalt at vælge PCM, da det giver tabfri lyd.
Jeg har dette setup, idet mit TV er et LG B9, medens lyden kommer fra Samsung HW-Q950 9.1.4 (soundbar, subwoofer + to baghøjttalere). Begge dele er kompatible med eARC, som jeg også har sat til. Sætter jeg det til PCM i lydindstillingerne på min PS5, kommer der umiddelbart slet ikke noget fra baghøjttalerne, ligesom lydstyrken bliver væsentligt mindre, hvilket jo ikke er meningen. Er der noget andet, jeg gør forkert?

Jeg går i øvrigt ud fra, at det er korrekt, at jeg generelt på TV'et har sat indstillingen til "passthrough" / "gennemgang", når jeg via webOS streamer, og herunder i forhold til Dolby Atmos? Det er i hvert fald det, jeg synes at kunne udlede af det, jeg har læst mig frem til.
Brugeravatar
Af bendix
Ved afspilning af 120hz output med PS5 og fortnite. Summer PS5 med en hørbar tone på 3 m afstand. Det lyder som en elektrisk spænding.

Ved 60hz er den stort set væk. Tror i jeg lige skal droppe 120hz for en stund eller tror i det er harmløst.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 236