Log ind med sociale netværk
11 dec 2020, 11:10
Jeg lavede en tråd her at hvis man ønskede lydformater i høj kvalitet så skulle man tage Bit stream
viewtopic.php?f=32&t=50555
aalb1970 skrev: ↑11 dec 2020, 08:58Er du helt sikker?DanielPT skrev: ↑11 dec 2020, 08:07 Hmm når i køre igennem reciver sætter i så den til PCM i lyd eller? Tak.Ja, PCM 5.1 eller 7.1 er det optimale, da det sikrer afspilning af lyd direkte fra disken eller installationen uden konvertering og komprimering.
Jeg lavede en tråd her at hvis man ønskede lydformater i høj kvalitet så skulle man tage Bit stream
LG C7 65" OLED, Denon AVR X2400H, PS4 Pro.
11 dec 2020, 11:18
Generelt fatter jeg hat af Bitstream og LPCM. Sætter jeg mit LG til Bitstream og aktiverer Atmos på ATV så får jeg Atmos understøttelse i selve film menuen fra Apple. Sætter jeg LG til PCM og ATV til Atmos kan ATV ikke se Atmos er tilgængelig. Og står ej heller under lyd info når jeg afspiller filmen
11 dec 2020, 11:52
Hvordan får i andre aktiveret 4k120 HZ på jeres tv med PS5?
Jeg har sat alt korrekt i forhold til indstillinger, og alt er opdateret, men jeg får ikke et 4K 120 HZ signal igennem, selvom den inde i PS5 menuen, siger at den undstøtter 4k120 HZ.
Har set et billede her på flatpanels.dk hvor i har video menuen på PS5, hvor der står 4k120 HZ, hvor min skriver 4k60HZ
TV er et SONY 55XH9005
Har i nogle råd?
Jeg har sat alt korrekt i forhold til indstillinger, og alt er opdateret, men jeg får ikke et 4K 120 HZ signal igennem, selvom den inde i PS5 menuen, siger at den undstøtter 4k120 HZ.
Har set et billede her på flatpanels.dk hvor i har video menuen på PS5, hvor der står 4k120 HZ, hvor min skriver 4k60HZ
TV er et SONY 55XH9005
Har i nogle råd?
11 dec 2020, 12:09
120hz er kun understøttet på enkelte spil. I selve menuen er max 60hz.
Call Of Duty Cold War er vidst det eneste der understøttet 120hz pt.
Der skal du først i hovedmenuen for PS5 gøre sådan at din foretrukne spil ydelse er "performance" og så inde i COD kan du se at 120hz er "grå" og ikke kan justeres på.
Håber det gav mening.
Call Of Duty Cold War er vidst det eneste der understøttet 120hz pt.
Der skal du først i hovedmenuen for PS5 gøre sådan at din foretrukne spil ydelse er "performance" og så inde i COD kan du se at 120hz er "grå" og ikke kan justeres på.
Håber det gav mening.
11 dec 2020, 12:41
Og her er jeg helt sikker.
PCM = tabsfri lyd
Dolby Digital eller DTS = komprimeret lyd
PS5 understøtter ikke bitstreaming af tabsfri lyd (Dolby True HD, DTS Master Audio) undtagen ved afspilning af Bluray og UHD Bluray film.
Dog er PS5 lydmenuen noget anderledes end PS4, så man skal muligvis ind og skifte til bitstreaming, hvis man vil have sin receiver til at afkode et lydspor fra en film.
Men i spil er PCM det optimale.
DanielPT skrev: ↑11 dec 2020, 11:10Mit svar tog udgangspunkt i afvikling af spil.aalb1970 skrev: ↑11 dec 2020, 08:58Er du helt sikker?DanielPT skrev: ↑11 dec 2020, 08:07 Hmm når i køre igennem reciver sætter i så den til PCM i lyd eller? Tak.Ja, PCM 5.1 eller 7.1 er det optimale, da det sikrer afspilning af lyd direkte fra disken eller installationen uden konvertering og komprimering.
Og her er jeg helt sikker.
PCM = tabsfri lyd
Dolby Digital eller DTS = komprimeret lyd
PS5 understøtter ikke bitstreaming af tabsfri lyd (Dolby True HD, DTS Master Audio) undtagen ved afspilning af Bluray og UHD Bluray film.
Dog er PS5 lydmenuen noget anderledes end PS4, så man skal muligvis ind og skifte til bitstreaming, hvis man vil have sin receiver til at afkode et lydspor fra en film.
Men i spil er PCM det optimale.
---
Mvh
Anders
---
Set up:
LG C1 55'' OLED
Samsung Q810C + baghøjtalere
Panasonic UB820
ATV 4K 64 GB
Nvidia Shield TV Pro (2019)
Xbox Series X
PS5 Pro
Mvh
Anders
---
Set up:
LG C1 55'' OLED
Panasonic UB820
ATV 4K 64 GB
Xbox Series X
PS5 Pro
11 dec 2020, 14:45
Er det forkert?
aalb1970 skrev: ↑11 dec 2020, 08:58Jeg har fået at vide for længe siden at Playstation skal køre Bitstream så det er receiver der skal gøre arbejdet.DanielPT skrev: ↑11 dec 2020, 08:07 Hmm når i køre igennem reciver sætter i så den til PCM i lyd eller? Tak.Ja, PCM 5.1 eller 7.1 er det optimale, da det sikrer afspilning af lyd direkte fra disken eller installationen uden konvertering og komprimering.
Er det forkert?
11 dec 2020, 15:45
Skal ha købt mig et headset til ps5, overvejer Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 eller SteelSeries Arctis 7P hvad ville være et godt køb ?
11 dec 2020, 17:09
Generelt gælder, at PCM er bedre end bitstreaming i spil, da PS5 i spil kun understøtter de gamle Dolby og DTS formater, som ikke er tabsfri.
Forudsat at vi taler om spil gælder følgende for PS5:
Det vil kun kunne svare sig at vælge bitstreaming (DTS eller Dolby), hvis PS5 er tilsluttet et tv uden eARC som har forbindelse til en soundbar eller receiver via HDMI eller optisk. Dolby vil dog højest sandsynligt give lipsync problemer, når Dolby signalet passerer igennem tv'et, hvorfor DTS generelt er det optimale valg. Dog er det ikke alle tv som understøtter DTS passthrough.
Er PS5 sluttet direkte til en soundbar eller receiver, eller i et tv med eARC (med HDMI forbindelse videre til en soundbar eller receiver), er det optimalt at vælge PCM, da det giver tabfri lyd.
For afkodning af lyd fra Bluray diske er der en særlig indstilling, hvor man kan vælge, om konsollen eller receiver/soundbar skal afkode lydsporet. Denne indstilling har INGEN indflydelse på lyd i spil!
sokken skrev: ↑11 dec 2020, 14:45Det kommer helt an på din opsætning.aalb1970 skrev: ↑11 dec 2020, 08:58Jeg har fået at vide for længe siden at Playstation skal køre Bitstream så det er receiver der skal gøre arbejdet.DanielPT skrev: ↑11 dec 2020, 08:07 Hmm når i køre igennem reciver sætter i så den til PCM i lyd eller? Tak.Ja, PCM 5.1 eller 7.1 er det optimale, da det sikrer afspilning af lyd direkte fra disken eller installationen uden konvertering og komprimering.
Er det forkert?
Generelt gælder, at PCM er bedre end bitstreaming i spil, da PS5 i spil kun understøtter de gamle Dolby og DTS formater, som ikke er tabsfri.
Forudsat at vi taler om spil gælder følgende for PS5:
Det vil kun kunne svare sig at vælge bitstreaming (DTS eller Dolby), hvis PS5 er tilsluttet et tv uden eARC som har forbindelse til en soundbar eller receiver via HDMI eller optisk. Dolby vil dog højest sandsynligt give lipsync problemer, når Dolby signalet passerer igennem tv'et, hvorfor DTS generelt er det optimale valg. Dog er det ikke alle tv som understøtter DTS passthrough.
Er PS5 sluttet direkte til en soundbar eller receiver, eller i et tv med eARC (med HDMI forbindelse videre til en soundbar eller receiver), er det optimalt at vælge PCM, da det giver tabfri lyd.
For afkodning af lyd fra Bluray diske er der en særlig indstilling, hvor man kan vælge, om konsollen eller receiver/soundbar skal afkode lydsporet. Denne indstilling har INGEN indflydelse på lyd i spil!
---
Mvh
Anders
---
Set up:
LG C1 55'' OLED
Panasonic UB820
ATV 4K 64 GB
Xbox Series X
PS5 Pro
Mvh
Anders
---
Set up:
LG C1 55'' OLED
Panasonic UB820
ATV 4K 64 GB
Xbox Series X
PS5 Pro
11 dec 2020, 18:27
Tak for det uddybende svar
Er pcm så bedst til spil og bitstream til film?
Er pcm så bedst til spil og bitstream til film?
14 dec 2020, 15:06
Så har Elgiganten åbenbart haft en sending idag. Udsolgt nu. Andre der har hørt noget fra nogle udbydere?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto