Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stinger
Mens vi alle stresser for at få dette ligegyldige stykke multimedieplastic som stjæler tid fra familien - så kunne vi måske mindes sidste launch (PS4)

Hvordan fik og husker i den?

Jeg husker præcis samme stres som denne gang. Ingen viste noget, Elgiganten var lort og overpriser på dba.

Jeg husker også at jeg ringede til Sonys egen flagskibs butik på Lyngby Hovedgade 1 dag før launch og at ejeren helt lettet spurgte om jeg ikke ville kæbe en konsol.

På den anden side stod white trash i kø og krig ved Elgiganten og Fona, men hos Sonys egen Butik kunne man gå ind og hente en konsol uden problemer. (Butikken er lukket i dag)
Af niko1337
Stinger skrev: 16 nov 2020, 18:29 Mens vi alle stresser for at få dette ligegyldige stykke multimedieplastic som stjæler tid fra familien - så kunne vi måske mindes sidste launch (PS4)

Jeg husker præcis samme stres som denne gang. Ingen viste noget, Elgiganten var lort og overpriser på dba.

Jeg husker også at jeg ringede til Sonys egen flagskibs butik på Lyngby Hovedgade 1 dag før launch og at ejeren helt lettet spurgte om jeg ikke ville kæbe en konsol.

På den anden side stod white trash i kø og krig ved Elgiganten og Fona, men hos Sonys egen Butik kunne man gå ind og hente en konsol uden problemer. (Butikken er lukket i dag)
Bestilte ved coolshop og var en af dem, der fik den til 3099, da de havde gættet prisen for lav den dag den blev offentliggjort den og åbnede for preorder. (Dette år var desværre stik modsat, og alle butikker spillede sikkert og havde ps5 til 6-7000) Fik den med posten dagen før officiel dansk release. 10/10 ^^
Af rallew
Fik først en PS4 omkring juletid 2014, men husker at PS3 var fuldkommen umulig at opstøve. Jeg var tæt på at bestille en fra en butik som senere hen viste sig at være et svindelforetagende. Var dog heldig at få en i Bilka, som så røg til reparation kort tid efter, fordi Blu Ray-drevet stod af midt i en omgang Guitar Hero 3. Tror jeg var oppe på 3 stks. PS3’er der røg til reparation eller blev erstattet af en ny.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg fik min PS3 på launch med midnat i Merlin på gågaden i Aarhus, forbi og plyndre Burgerking og en taxa hjem.

Så kom der unger og nu er der bedre tid igen. Ser frem til Cyberpunk 2077, Miles Morales, Call of Duty Cold War, Mafia (ps4) og Red Dead (ps4)

Hvilke spil ser i frem til?

Gode råd?
Af rallew
Mht. spil er jeg mest til single player spil. Det eneste jeg har spillet online er FIFA Ultimate Team. Jeg er en ganske habil Madden NFL-spiller, så jeg ser frem til hvad next-gen sportsspil kan. NBA 2K21 ser flot ud, så jeg ville ønske at jeg havde mere forstand på basket.
COD ser også flot ud, men selve kampagnedelen skulle ikke være så lang, så jeg er lidt skeptisk. Mafia kunnne måske være meget fedt at genopleve. Og jeg må hellere se at få prøvet Red Dead.
Men hvis der skulle være nogle særdeles flotte spil med en ok lang kampagne/story mode, er jeg lutter ører.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg troede egentlig COD i story mode var lang så måske jeg skal genoverveje det.

Cyberpunk 2077 tror jeg er et meget langt spil. Har du tjekket det ud? Det minder vel om Red Dead i en anden tidsalder (som jeg har forstået det) . Og grafikken ser helt vild ud, på niveau med Miles Morales eller bedre

Edit: Det gameplay jeg har set er muligvis til pc. Spillet er vidst ikke opdateret til PS5 fulde kræfter før 2021. Men virker dog ved launch men er åbenbart ikke optimeret til PS5.
Af rallew
Det nye COD skulle vist kun tage ca. 5 timer at gennemføre, hvis man hører til de hurtige og dygtige.
Cyberpunk 2077 er ikke specifikt lavet til PS5 eller den nye X Box, men det ser stadigvæk flot ud. Det minder mig lidt om et Blade Runner-univers, som appellerer til mig.
Brugeravatar
Af bendix
rallew skrev: 16 nov 2020, 21:30 Det nye COD skulle vist kun tage ca. 5 timer at gennemføre, hvis man hører til de hurtige og dygtige.
Cyberpunk 2077 er ikke specifikt lavet til PS5 eller den nye X Box, men det ser stadigvæk flot ud. Det minder mig lidt om et Blade Runner-univers, som appellerer til mig.
Ja også Bladerunner universet jeg havde i tankerne, udvikleren (ifølge nettet) har udtalt at der kommer en opdateret version til next gen i 2021. Så den holder jeg stadig øje med.

Watch dogs legion ser også lovende ud med ray tracing på PS5 for ikke at nævne Demon Souls
Af Stinger
Noget nyt fra de forskellige forhandlere.

I dag må næsten være sidste frist for at de modtager deres varer, så de rent logistisk kan pakke og sende ud.

Så alle burde i teorien have et overblik over, hvad de har eller ikke har i dag.

Lad høre hvad i kan støve op.
Brugeravatar
Af bbplayer
niko1337 skrev: 16 nov 2020, 18:36
Stinger skrev: 16 nov 2020, 18:29 Mens vi alle stresser for at få dette ligegyldige stykke multimedieplastic som stjæler tid fra familien - så kunne vi måske mindes sidste launch (PS4)

Bestilte ved coolshop og var en af dem, der fik den til 3099, da de havde gættet prisen for lav den dag den blev offentliggjort den og åbnede for preorder. (Dette år var desværre stik modsat, og alle butikker spillede sikkert og havde ps5 til 6-7000) Fik den med posten dagen før officiel dansk release. 10/10 ^^
Jeg bestilte dengang på amazon.it , den var umulig at finde andre steder men så fik jeg 2 pads, og 3 spil med til en fin pris, kan ikke huske prisen i dag.
Min bestilling hos Elgiganten, står stadig som forventet levering d 19/11, men ellers er der ikke sket noget. Forstår ikke Elgiganten//de andre forhandlere ikke er bedre til at give kunderne mere info. Altså de må jo have fået deres portion af PS5. Ved godt Elgiganten skrev forleden dag, men det var kun fordi deres system fejlede. Jeg er stadig skeptisk.

Håber håber håber.
Brugeravatar
Af bbplayer
Det kunne være spændende at se alderen på diverse folk som skriver i denne tråd, det lyder jo som børn op til julemanden kommer med julegaverne, og de ikke ved om han husker dem.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 231