Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

OLED er unik på sin måde, når man ser billede er man enten forelsket eller hader det.

Rigtig mange har herinde gået efter den gamle XF9005 efter prisen og der fik man meget for pengene men jeg tror nu den er jo 2-3 år gammel og vi har haft en B9/S nede i 6999,- for en 55" OLED, så begynder man dårligt at kunne mene XF9005 i den prisklasse er bedst, selvom den nok var super god og fik flotte anmeldelser.

Kun din økonomi sætter grænsen :)
Det er helt korrekt at prisen på OLED er faldet en del og i flere segmenter nærmer sig prisen på et godt LCD og så er det måske svært at argumentere for at vælge LCD'en.

Mht. om merprisen for et OLED\nyere LCD er merprisen værd i forhold til f.eks. XF9005 er nok svært at give et generelt svar på. Hvis man spørger "entusiasterne" er svaret jo nok helt klart ja. Men for den gns. forbruger vil svaret nok ikke være så entydigt. Det kommer jo lidt an på hvor meget man går op i det. Og så kommer det også rigtig meget an på hvilket indhold man skal se på skærmen. Skal du primært se sport og andet indhold i almindelig HD, så er forskellene ikke så store efter min mening. Kommer du til gengæld over i noget HDR indhold, så er det klart at OLED begynder at trække fra.
Kritte skrev: 16 okt 2020, 13:05 Det kører i ring for dig ramus ;).... Ud og hent et tv - prøv dem, aflevere det, hvis ikke det lever op til dine forventninger ;)...
Ja det kører i ring for jeg er technic nørd.... og jeg er ikke meget for at ligge og fedte frem og tilbage med et 65" TV...
når man læser rundt omkring på nettet bliver det jo oftest endnu sværere at skille tingene af.. Igår så jeg en anmeldelse af A8'eren men hvor han samtidig sidder og roser de nyeste LG-Nanoncell til skyerne. en type TV som nærmest ligger på Blacklist herinde...
Lige netop derfor skal du drage dine egne konklusioner... det er dig/din familie der skal se på tv'et!
Bevares det er da fedt med det response, man får herinde - men man kan også over-analysere det ;)

Du finder med garanti ikke 2 folk herinde, der har den nøjagtige samme mening som dig!
Og intet ondt ord om folk herinde, det er ikke og jeg gentager IKKE en kritik!
Jeg har haft mit LG gx 65" I en uge nu. Min største bekymring var hvordan refleksionerne ville være ift. lysindfald i stuen, og må sige at det ikke er så stort et problem som det er gjort til. Jeg kan sagtens se tv i dagtimerne uden gener fra lys.

Tv'et er bare lækkert. Jeg gad heller ikke designet på cx, så derfor postede jeg lidt ekstra i at få en gx. Den sidder rigtig flot på væggen og det indbyggede vægbeslag er genialt, og er inkluderet i prisen.
rasmus.zahle-limkilde skrev: 16 okt 2020, 12:48 Så når vores primære forbrug er KabelTV (Sport, serier, nyheder/dokumentare) og streaming (serier og Film) så kunne din anbefaling godt ligge mere i at kigge mod LCD og når sport er i ligningen så vinder sony over samsung...

så LCD anbefalinger vil være en XH9505??
Forskellene mærkerne imellem når det kommer til håndtering af hurtige bevægelser er blevet noget mindre end de tidligere har været. Sony bliver dog generelt anerkendt til at være i toppen når det kommer til denne del.

Men ja, når det kommer til almindelig flow tv i HD, så synes jeg ikke der er den store forskel på et godt LCD og en OLED. Har faktisk haft en OLED ejer sige det samme til mig. Men igen, kommer vi op i highend HDR materiale så trækker OLED fra. Men igen, kan du få et OLED til nogenlunde samme pris, så vil det jo nok være at foretrække.
Har ikke haft noget med hjem men tog en tur forbi hifiklubben her til aften hvor der var både a8, 9005, 9505 og q95t udstillet... desværre kunne jeg kun få vist hdr indhold på a8 men hold nu kæft et lækkert billede. Af de 3 andre må jeg sige at 9005 tabte klart... q95t vandt men igen med en margin som ikke helt retfærdiggør en så høj pris...

Når familiefaren så også har lidt at sige er jeg noget nervøs for børne fingre og de megatynde paneler som fingrene kan få fat i... Sælger kunne berette om et par eksempler hvor børn havde ødelagt hjørner...
Hvordan er de generelle erfaringer herinde med de tynde skærme for blev godt nok lidt lun på A8’eren
Havde så kone og datter med en tur idag på kiggetur... samsung vinder klart i WAF ;-) og stadig på tech-fronten hos mig af de to LED'er

Oled fik jeg næsten bekræftet min frygt (vi kiggede på en LG GX og sagde det var det ultimative mål) i samme øjeblik hiver datteren fat i CX'eren som hang ved siden af og spørger hvor damen sidder henne (altså billedet på skærmen) og prøver at hive skærmen ud fra væggen ved at hive i det....

Det giver 2 konklusioner: familielivet er ikke klar til de tynde tynde flader på OLED, meeeeeen det har klart det mest naturtro billede :-) hun havde intet ligende gjort ved de andre skærme i udstillingen....

Jeg tror den endelige konklusion bliver taget til BF hvad jeg egentlig føler ud fra de priser...

Tusind tak for hjælpen (lytten til min frustration) herinde... vil fortsætte med at følge snakken om nye TV...