Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har prøvet det med min satboks, som kan vise primær/sekundær farver, og jeg får kun striber på den røde her, og ja , ingen logo mere :) Det er så super.

Har ingen forsikring som æder det, det er nok 3 år gammelt nu, så jeg lever med det, og det påvirker ikke min serie kiggeri heldigvis.
Rune: Skulle du aflevere skærmen til reparatør, eller "totalskadede" de det bare via billeder ?

Jeg må se hvad de siger, jeg er sku ikke meget for at aflevere det til forsikringens reparatører. Sidst jeg havde et fjernsyn til rep, der måtte jeg undvære fjernsyn i næsten 6 uger inden sagen var afsluttet.
Har oplevet samme på problem på et LG B7 65” fra 2017.
Havde heldigvis en forsikring på TV’et gennem Power. Sendte fotos af problemet til forsikringen Securator, som kort tid efter sørgede for at det blev afhentet af Servicegruppen. Fik et låne TV, hvis man kan kalde et 32” et TV 😄
B7’eren blev hurtigt erklæret totalskadet og jeg blev tilbudt et teknisk tilsvarende. Det blev et B9. Har også tegnet et forsikring på det, da jeg ikke tager risikoen for en panel fejl eller burn-in kan opstå igen.
Jeg har anmeldt det, og de har svaret tilbage at deres samarbejdspartner, Mentech, vil afhente tv til reparatør.
Dette vil dog minimum tage 14 dage, og jeg ved jo allerede godt, at de vil totalskade det, og jeg syntes 2-3 uger er lang tid på at vente på en totalskade :(

Nu ringer jeg til Alka og spørger om jeg må finde min egen reparatør i Odense, som måske kan klare det lidt hurtigere.
Jeg står i akkurat samme situation. 2,5 år gammelt LG C7 OLED TV. Jeg kontaktede LG support, som anbefalede at lave en pixelopfriskning. Det skulle jeg ALDRIG have gjort! Det blev meget værre af det. Var selvfølgelig meget utilfreds med LG support, men der var intet at gøre selvom deres anbefaling havde forsaget et endnu værre skærmbillede.

Har overvejet at melde det til min elektronikforsikring igennem TRYG, men der står i deres betingelser at de ikke dækker "burn-in". Er der nogen herinde der har erfaring med TRYG, om de vil dække denne fejl alligevel? :-)
Dalgaard87 skrev: 14 okt 2020, 11:00 Rune: Skulle du aflevere skærmen til reparatør, eller "totalskadede" de det bare via billeder ?

Jeg må se hvad de siger, jeg er sku ikke meget for at aflevere det til forsikringens reparatører. Sidst jeg havde et fjernsyn til rep, der måtte jeg undvære fjernsyn i næsten 6 uger inden sagen var afsluttet.
Forsikringen krævede at reperatøren vurderede det, men det var nok at de så billederne (da jeg oprettede sagen online). De lukkede sagen med det samme pba billederne
Skyoff skrev: 14 okt 2020, 15:22 Jeg står i akkurat samme situation. 2,5 år gammelt LG C7 OLED TV. Jeg kontaktede LG support, som anbefalede at lave en pixelopfriskning. Det skulle jeg ALDRIG have gjort! Det blev meget værre af det. Var selvfølgelig meget utilfreds med LG support, men der var intet at gøre selvom deres anbefaling havde forsaget et endnu værre skærmbillede.

Har overvejet at melde det til min elektronikforsikring igennem TRYG, men der står i deres betingelser at de ikke dækker "burn-in". Er der nogen herinde der har erfaring med TRYG, om de vil dække denne fejl alligevel? :-)
Hvis det er AKKURAT samme fejl så er det ikke burn in men panelfejl. Det var også bekræftet af LG support.

En elektronikforsikring dækker typisk så. Min gennem Mastercard (AIG) gjorde ihvertfald
rune1979dk skrev: 13 okt 2020, 19:46 Jeg havde det samme i sommers - også C7. Det er ikke burn in men panelfejl (bekræftet af LG og værksted).

Burn in er noget som er brændt ind i panelet, ved forkert brug. Den eneste måde at det kan løses på, er at skifte panelet. Altså hvis det ikke kan renses væk med en 5-10 gange panelrens.
Så det er ikke en panelfejl - men en (bruger)fejl påført panelet...