Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

henrik.yde skrev: 09 maj 2020, 19:46 Hvis ikke du kan tåle at folk er uenige med dig her på FP, så find dog på noget andet, der er jo ingen der tvinger dig til at deltage i debatten :D
Pudsigt nok du ikke selv kan se det, men det er faktisk dig selv der ikke tåler anderledes meninger....og bare gør hvad du kan for at komme på tværs.

Hvorfor kan du dog ikke bare forstå og acceptere at der er forskellige typer og kvaliteter af lydsystemer, som betyder forskelle i lydoplevelsen der er meget væsentligt forskellige - hvis du tager et tv til kr 2.999 og holder det op med et tv til 15.999, så skal man have en usædvanlig ringe hørelse hvis man stadig mener at lyden er ens - eller også er man bare en hårdnakket fornægter - hvilket der ikke findes en hjælp til, kun fornægteren kan hjælpe sig selv.

Dine ovenstående ord passer altså bedre til din egen person...så dem genbruger jeg lige og sender retur med venlige hilsner :p
Senest rettet af IT-Bruger 09 maj 2020, 21:12, rettet i alt 1 gang.
George1 skrev: 09 maj 2020, 20:03 Synes nu det er rart at høre fra nogen der har en anden mening , giver forøvrigt IT bruger ret, jeg kom fra en Samsung 7 serie, har nu en Q90 og den lyder simpelthen fantastisk i forhold
til min tidligere 7005.
Vil da være ked af hvis jeg skulle undvære IT brugers input og kommentare, men måske jeg bare ikke forstår din (Henriks Ydes) joke.
Tak George, rart med en bruger der bekræfter at ikke alle tv lyder helt ens.

Undrer mig lidt over at henrik.yde bare ignorerer den kendsgerning at alle tv ikke lyder ens. Så kunne man ligeså godt sige at alle tv viser lige godt/dårligt billede, alle æbler smager ens, alle kager er lige søde osv osv.....at han så kan have en mening om, at en soundbar lyder endnu bedre og at tilføjer man en subwoofer får lyden endnu et boost og løft, kan jeg forholde mig til - men ikke det utidige og useriøse generaliserende nonsens han bare lukker ud.

"jeg diskuterede med en tåbe....og jeg tabte" O_O
IT-Bruger skrev: 09 maj 2020, 21:01
George1 skrev: 09 maj 2020, 20:03 Synes nu det er rart at høre fra nogen der har en anden mening , giver forøvrigt IT bruger ret, jeg kom fra en Samsung 7 serie, har nu en Q90 og den lyder simpelthen fantastisk i forhold
til min tidligere 7005.
Vil da være ked af hvis jeg skulle undvære IT brugers input og kommentare, men måske jeg bare ikke forstår din (Henriks Ydes) joke.
Tak George, rart med en bruger der bekræfter at ikke alle tv lyder helt ens.

Undrer mig lidt over at henrik.yde bare ignorerer den kendsgerning at alle tv ikke lyder ens. Så kunne man ligeså godt sige at alle tv viser lige godt/dårligt billede, alle æbler smager ens, alle kager er lige søde osv osv.....at han så kan have en mening om, at en soundbar lyder endnu bedre og at tilføjer man en subwoofer får lyden endnu et boost og løft, kan jeg forholde mig til - men ikke det utidige og useriøse generaliserende nonsens han bare lukker ud.

"jeg diskuterede med en tåbe....og jeg tabte" O_O
Det var dog en ualmindeligt arrogant og ubehagelig kommentar.

Tilbage på sporet, lyden fra fladskærme strækker sig fra elendig til "det går an", kun Philips topmodeller samt det samme fra Sony og Panasonic nærmer sig noget acceptabelt.
henrik.yde skrev: 09 maj 2020, 22:04 Ja, men skidt med det, det er jo (desværre) ikke første gang at han har gjort sig uheldigt bemærket, og endda er blevet irettesat af moderator,se bare her:
viewtopic.php?f=2&t=49378&p=309542#p309542
Du er en tålmodig/ sindig mand Henrik, jeg havde samlet handsken op og givet igen...

Uacceptabelt niveau, han kører på, vil jeg mene!
Pede8000 skrev: 09 maj 2020, 22:14
henrik.yde skrev: 09 maj 2020, 22:04 Ja, men skidt med det, det er jo (desværre) ikke første gang at han har gjort sig uheldigt bemærket, og endda er blevet irettesat af moderator,se bare her:
viewtopic.php?f=2&t=49378&p=309542#p309542
Du er en tålmodig/ sindig mand Henrik, jeg havde samlet handsken op og givet igen...

Uacceptabelt niveau, han kører på, vil jeg mene!
Jeps, Jeg har skam også været fristet, men lad ham nu bare udstille sig selv, og gøre sig til grin (igen). Kender du forresten historien om "barnet man ikke kan nå" ?
Det gør jeg, og den er nærliggende at komme i tanke om i denne forbindelse.....

Hvad er det han gerne vil frem til? At lyden i Q90R er fremragende? Den er middelmådig som i de fleste andre fladskærme, dog marginalt bedre end de ringeste. Kort sagt, som der skrives i anmeldelsen her på siden; "den går an".
Af George1
Holder nu fast i at lyden i mit Q90 er fremragende i forhold til mit gamle Samsung 7005.
Uagtet andres mening, er det altså min oplevelse.
Man kan altid henvise til gl. tråd som måske ikke var optimal, det gælder vel for stort set alle brugere der har deltaget aktivt og har noget på hjerte.
George1 skrev: 10 maj 2020, 10:07 Holder nu fast i at lyden i mit Q90 er fremragende i forhold til mit gamle Samsung 7005.
Uagtet andres mening, er det altså min oplevelse.
Man kan altid henvise til gl. tråd som måske ikke var optimal, det gælder vel for stort set alle brugere der har deltaget aktivt og har noget på hjerte.
Der er vist heller ingen der betvivler at lyden er bedre i dit spritnye Q90 (som du jo iøvrigt har fået ombyttet/repareret et par gange),end i det gamle 7005. Nej, det er bestemt ikke "alle brugere" der har fået en røffel af moderator. Det er helt tydeligt at det er de samme igen og igen, der af og til får nogle "udfald" pga uenigheder. Og i den forbindelse er det jo værd at huske at uenighed gør stærk, men ikke alle kan tåle/håndtere det desværre.
Når der kommer sælgere eller medarbejdere fra producenter her på forum, så skulle de(FP) praktisere , hvad andre danske forum har gjort engang, nemlig at afsløre dem når muligt. For nogle gange kan man fornemme det er en ordentlig gang salgsgas som bliver smidt af, og ikke en holdning til tv.

Så indtil da, så er der altså ikke særlig producent neutrale holdninger i denne tråd, og sådan nogen som "kvalitets komponenter" er virkelig en gang salgsgas man hører fra en sælger, synd at sige. Hvem har lige den indsigt udover at man har skilt skærmen ad, fundet navne hvor de ikke har fjernet komponent type endnu, og slået dem op hvor muligt, og brugt tid på at teste og vurdere, det er hvad man siger????
Af George1
Henrik. Forstår overhovedet ikke hvorfor du har brug for at kommentere på at jeg har fået mit Q90 byttet ( ingen rep ) grundet bøvl med hdmi og en anden fejl på software.
Har absolut intet med vores lyd snak at gøre, kan kun tolke det som om du ønsker at sætte Samsung mærket i et dårligt lys.
Med hensyn til ueningheder kan jeg tydeligt husker hvordan jeg blev behandlet, da jeg tillod mig at snakke burn in og OLED på dette site, det var voldsomt, men heldigvis er der efterfølgende kommet en mere nuanceret og informativ debat ang. dette emne.
..... og så gør du selv nøjagtigt det samme, nemlig at afspore tråden, med en kommentarer til Burn In og en mere nuanceret debat.

Igen?????