Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Valget står imellem Samsung 65" Q60R 4K UHD QLED Smart TV QE65Q60RAT (2019) eller Samsung 65" RU7475 4K UHD Smart TV UE65RU7475

I må gerne fortælle hvilken i mener er bedst.

Men samtidig vil jeg have en soundbar til max 4000kr, jeg har 1 ting som er vigtig for mig udover lyden. det skal kan styres med 1 fjernbetjening det hele.

hvad skal jeg gå efter?
Senest rettet af LasseSchmucker 11 maj 2020, 09:18, rettet i alt 1 gang.
Har sat et par stykker op af de Philips, et supergodt TV til prisen, og med en anstændig lyd a la en soundbar.
Det 55" fra Philips er 2.0 stereo og med dolby atmos og 45W - har aldrig haft den store fidus til atmos og slet ikke i sådan en bette indbygget soundbar på 45W. Skal man have rigtige surround effekter så skal man op i multisystem med bl.a. baghøjttalere.

Et 55" Q9FN (tidligere flagskib) med 2.0 stereo og 60W tror jeg giver bedre lyd samlet set. Samsungs sound department har de seneste år virkeligt oppet sig og også efter de overtog Harman & Kardon ligesom de er har været ret gode til at implementere AI i lydsystemer. Hvis det ikke var fordi der er så mange konflikter med eARC og ARC generelt, hvor lyden hopper af osv osv ( som alle producenter døjer med) så er Samsung soundbards blandt de allerbedste til prisen.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4541847 ... ign-Priser (Bilka har det hjemme til afhentning i 10 butikker)
Senest rettet af IT-Bruger 08 maj 2020, 18:02, rettet i alt 1 gang.
Ud fra diverse tests, har jeg nu fået indtrykket af, at Philips PUS8804 har en rigtig fin lyd, som faktisk kan sammenlignes med egentlige soundbars, hvorimod lyden fra Samsung Q9FN lader til at være fin, men ikke noget specielt, hvilket det også ser ud til, de er kommet frem til her på siden, hvis man læser testen af TVét.

Jeg ville ikke lægge så meget vægt på deres "Watt-angivelser", men hvis man kan opdrive et i Bilka, vil jeg nok også se det som et samlet bedre køb end Philipsen, som priserne er p.t., men Philipsen har tidligere været nede i 4.499 kr., senest for små 2 uger siden, så mon ikke det kommer det snart igen, som vil gøre det svært at slå til prisen?

Personligt synes jeg, det giver mest mening, at få det bedste TV indenfor budgettet, da det alligevel er begrænset, hvad en soundbar i den aktuelle prisklasse kan tilbyde i forhold til den indbyggede TV-lyd, og så er der jo mulighed for at opgradere lyden senere hen, hvis man finder det nødvendigt...

Philips 55OLED754 kunne også være en mulighed, som, trods det, det ikke har lyd fra B&W, stadig skulle have en hæderlig lydkvalitet:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-5024463 ... ign-Priser
IT-Bruger skrev: 08 maj 2020, 18:01 ....btw, glemte lige at tilføje at du med et ex-flagskibet Q9FN også får One Connect med i købet udover materialernes høje kvalitetsniveau.
Du glemte vist også i din iver at observere at trådstarters budget ligger på max 7500,- kr.
henrik.yde skrev: 08 maj 2020, 18:54 Du glemte vist også i din iver at observere at trådstarters budget ligger på max 7500,- kr.
Tjekkede du overhovedet linket med prisen? Det koster altså kr 6.999 og var at finde fysisk i 10 Bilka og 2 Føtex butikker.
Er der nogen som kan dele af deres erfaring med de LG modeller jeg nævner? :)
7000kr for et tv, men hvor meget lyd er der i den?

Jeg har et 11år gammel LG plasma tv i soveværelset og den har en go lys i forhold til vores 46” Philips Som er 4 år gammel.
Både lyd og billede er (betydeligt) bedre på det Philips du også har kig på. LGs lcd/led TV får iøvrigt sjældent de store roser. Snakker vi deres OLED TV er det dog en helt anden sag.
Supergris skrev: 08 maj 2020, 19:40 Samsung 55Q9FN ligger til 6.999 kr., så der er ikke plads til en soundbar i budgettet, men jeg argumenterer for, det altid kan komme senere, hvis det føles nødvendigt, og mange soundbars i den nedre prisklasse er alligevel ikke noget at skrive hjem om:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4541847 ... ign-Priser
Det var faktisk også det jeg mente i mit tidligere indlæg og netop derfor jeg foreslog et Q9FN, som har kraftigere effekt på lyden med sine 60W end de lidt mere beskedne 45W som er at finde i Philips 55PUS8804's indbyggede soundbar.

Alternativt så er der faktisk også gode tilbud på OLED fronten med god solid lyd, med mindre det skal være en LCD skærm:

55" Philips 55OLED754

55" Panasonic OLED TX-55GZ960E