Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af teamet
Det gav en vertikal vinkling af skærmen for mig.. Altså Vogels tynde ophæng. Fordi knæk-stikkene hvilede mod væggen.
Af Jørn B N
Jeg har et 65" Sony A1 og det har 2 kæmpe problemer, der er dybt irriterrende og forstyrrende i hverdagen som ikke bliver nævnt så ofte. (Jeg ved ikke om Sony har løst problemerne på nyere modeller - Mit tv er selvfølgelig opdateret til nyeste software og lige lidt hjælper det)

1) Har du tilsluttet en ekstern harddisk, til at optage programmer, så aktivere tvét harddisken i tide og utide, så du kan høre harddisken køre op i omdrejninger og dette sker meget ofte (mange gange om dagen) også selv om tvét er slukket.
Så selv om jeg har en meget lydsvag harddisk, har jeg nu investeret i en SSD harddisk, da det er for generende.

2) På samme måde som tvét sender signal til min harddisk, så sender tvét også signal med CEC til min surround receiver (NAD T777) Så når min surround receiver og tv er slukket (typisk om natten) så kan min surround receiver tænde for så at slukke et lille minut efter, fordi tvét har sendt et signal. Og da min Surround receiver har nogle gode kraftige relæ, kan jeg i mit soveværelse høre hvordan det bliver tændt og slukket natten igennem selv om det står i stuen. Så CEC power on/off funktionen har jeg måtte slå fra, så jeg nu manuelt skal tænde og slukke både tv og surround receiver, da de ikke kan snakke sammen.

Desuden snakker mit Sony tv og Nad receiver ikke særlig godt sammen med de andre CEC funktioner og ARC. Om dette skyldes Sony eller Nad kan jeg ikke finde ud af, men jeg kommer nok til at sælge en af delene, da det skaber for mange problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De to issues synes jeg nu ellers vi har været ret omhyggelige med at nævne i vores anmeldelser. CEC-problematikken er jeg ikke stødt ind i på samme vis som du, men det må næsten bero på samspillet mellem de to enheder du har, for da vi oplevede problemet på B&O Stage, så informerede B&O os om, at problemet kunne fikses i deres ende.
Brugeravatar
Af elcom
Torben Rasmussen skrev: 02 mar 2020, 14:58 Havde du kigget på stik-adaptere til HDMI frem for dedikerede kabler med knæk? Jeg synes ofte, at kablerne bliver ret lange i stikket selvom de er knækkede, hvor nogle af adapterne var mere slim.
https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY41 ... LkQAvD_BwE
Jeg har også brugt vinkel adpatere og har ikke problemer med at TV'et hviler på kablerne.