Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hei,

Har forsøkt å vaske bort noen flekker på tven, iht hvordan samsung sier jeg skal gjøre det, men endt opp med at jeg har fått "flekker" på tven som vises godt når den kommer i kontakt med sollys.

Har for øvrig kun brukt en dråpe vann. Har hatt samme problem for 2 - 3 år siden på en annen samsung tv, og fikk da tven reparert 2 ganger. Før jeg skulle fjerne de nye flekkene på min nye tv forsikret jeg meg selvfølgelig med samsung at jeg kunne vaske tven iht manuael. De sa da at problemet var utbedret. Har lagt ved et bilde som bekrefter hvordan man kan vaske.

Se bilde for bekreftelse av vaskemetode og problem.

Tilslutt, synes det er skremmende at samsung gang på gang ber meg om å vaske på en spesiell måte som ender opp med at tven ødelegges.
Vedhæftede filer
IMG_7804.png
IMG_7804.png (753.34 KiB) Vist 3238 gange
IMG_7808.jpeg
IMG_7808.jpeg (425.17 KiB) Vist 3238 gange
Jeg har en søn på 3 der har brugt begge vores tv ( Samsung 46" og Samsung 75") rigtigt meget som touch screen.

Jeg har 2 microfiberklude. jeg kommer godt med destilleret vand ( uden det løber) på den ene klud og efter polere med den anden. på 75" skal man ikke tage for store felter afgangen.

Der har endnu ikke være noget på skærmene jeg ikke har kunne få af.
Søren Ravn skrev: 25 feb 2020, 12:29 Jeg har en søn på 3 der har brugt begge vores tv ( Samsung 46" og Samsung 75") rigtigt meget som touch screen.

Jeg har 2 microfiberklude. jeg kommer godt med destilleret vand ( uden det løber) på den ene klud og efter polere med den anden. på 75" skal man ikke tage for store felter afgangen.

Der har endnu ikke være noget på skærmene jeg ikke har kunne få af.
Mener du det blir forskjell med å bruke destillert vand og vanlig vann?

Videre, jeg får bort flekkene, men disse flekkene kommer ETTER jeg har vasket med mikrofiberklut, og 1 dråpe vand, som det står at du skal bruke. De nye flekkene synes bare når den får sollys på
Hvilket lag er det helt ytterst, glass eller plassglass? Moth eye og anti refleks ligger da bak dette?

I teorien bør det derfor gå helt fint å spraye destilert vann på skjermen, og tørke det bort med mikrofiberklut?
Mit er kun et 75q6fn hvis jeg husker rigtigt har q9 et lag anti refleks uden på som 75q6fn ikke har. men det lyder helt vildt, at det skulle have taget skade.

Jeg er mere til at bruge en våd microfiber klud end at spray det på skærmen, tror der er større risiko for at det løber når du bruger en spray.
Søren Ravn skrev: 25 feb 2020, 16:23 Mit er kun et 75q6fn hvis jeg husker rigtigt har q9 et lag anti refleks uden på som 75q6fn ikke har. men det lyder helt vildt, at det skulle have taget skade.

Jeg er mere til at bruge en våd microfiber klud end at spray det på skærmen, tror der er større risiko for at det løber når du bruger en spray.
Har snakket med eksperter på hifiklubben og folk som reparerer tver. De sier st det er bare å bruke en våt klut, og forstår ikke at dette skal lage problemer.

Dersom jeg forstår det korrekt er det ytterste laget på tven glass?

Det som også er snodig er at jeg hadde samme problem med en annen modell, 78ks9505.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man får en annen farge i direkte sollys. Det vises ikke når det ikke er dagslys.

Noen andre tanker?
Nej, der er ikke noget glas på skærmen. Alle lagene er plastic af forskellig art.

Mit bud ville være fedtfingre, og de kan være ret svære at få af. Jeg tænker, at pletterne også kan ses hvis du finder en lyskilde frem og lyser på skærmen fra en anden vinkel. Det er næppe sollyset, som får det frem.
Torben Rasmussen skrev: 25 feb 2020, 21:20 Nej, der er ikke noget glas på skærmen. Alle lagene er plastic af forskellig art.

Mit bud ville være fedtfingre, og de kan være ret svære at få af. Jeg tænker, at pletterne også kan ses hvis du finder en lyskilde frem og lyser på skærmen fra en anden vinkel. Det er næppe sollyset, som får det frem.
Hva mener du? At det er fett fingre som ikke går bort?

Har forsøkt å vaske det bort med destilert vann på en klut. Men da ble det værre.

Nå har jeg endt opp med å få en blå stripe på venstre siden av skjermen, som kun vises med sollys/ eller annen lyskilde som skinner fra en spesiell vinkel.

Er slik at det er antireflex filter ytterst som ikke tåler microfiber med vann? Og er det virkelig slik at den ikke tåler det, selv om samsung anbefaler det?

Jeg er virkelig trist, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Tar imot alle forslag?

Setter pris på svar torben!

Lurer virkelig på hva jeg skal gjøre. Betalte 60 000 kroner for tven, så kan den ikke renses? Høres helt sjukt ut.
Jeg er ikke klar over, om spørgeren rent faktisk bor i Norge, men der er ret stor forskel på “vand” i Norge og Danmark, så brug af destilleret vand lyder som et godt forslag.