Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Remarc
Hejsa,

Ved ikke om jeg poster det rigtige sted, men det kan vel ikke skade nogen :)

Jeg bestilte i fredags et TV. Det er ikke relevant hvor jeg bestilte det. Det skulle være fremme ved mig om lørdagen, men det kom ikke. Tæntke okay og regnede så med at det ville komme mandag, heller ikke :((
Jeg beslutter mig for at ringe til post danmark for at høre hvordan det går med pakken, de kunne ikke rigtig sige noget om den andet end at den kunne nå at komme senere i dag.

Fint tænker jeg og venter. Den kommer desværre heller ikke mandag, øv. Tirsdag ringer jeg igen til post danmark for at høre om der er noget nyt. De har så fundet ud af at de ikke ved hvor pakken er (eller hende jeg snakkede med kunne ikke se det) og hun foreslog mig at kontakte dem jeg bestilte det hos og få dem til at efterlyse pakken.

Jeg ringer til dem i dag og hører om de kan efterlyse pakken, desværre var hende der stod for sådan nogle ting der ikke, så jeg må ringe igen i morgen.
Ham jeg snakkede med sagde at det nok var blevet stjålet.

Det er første gang jeg har været ude for sådan noget her, og ville bare høre hvad jeg kan forvente der vil ske? Vil der gå lang tid før jeg får mit TV at se? :(( Sender de et nyt til mig mens de finder ud af hvad der skete med det andet?
Det skal også siges at jeg har betalt for TV'et.

Andre der har været ude for en lignende situation og har noget erfaring i kan dele?
Af glade
Er en sag mellem postdanmark og firmaet du har købt tvet hos, du skal bare forlange de fremsender et nyt.
Af abebjorn
Du kan jo bare benytte dig af din 14 dages fortrydelsesret og derefter bestille TV'et igen. Hvis ikke forhandlere vil udbetale dine penge, skal du blot henvende dig hos din bank, som i følge forbrugerombudsmandens retningslinjer vedrørende fjernsalg mv. i betalingssystemer med betalingskort skal tilbagebetale dig dine penge.
Af Remarc
Mange tak for svarene. Håber det bliver ligeså simpelt som glade siger :D
Af Remarc
Har snakket med firmaet en del gange siden jeg skrev denne tråd, og det viser sig at jeg ikke kan benytte fortrydelsesretten så længe de ikke har pakken hos dem..

Har samtidig fået en mail fra dem hvor de skriver at der vil gå mindt 7 dage før det er i orden (de leder vel efter pakken nu..)

Skulle også have modtaget et brev i dag fra post danmark hvor jeg skulle skrive under på at jeg ikke har modtaget pakken. Det har jeg selvfølgelig ikke, så der er lige lidt ekstra ventetid til mig... !:(

Spørgsmålet er om jeg skal gå ned i banken og få dem til at fortryde købet eller hvad man skal kalde det, for har virkelig ikke tålmodighed til at vente endnu en uge på det TV.
Af Thor-thor
Jeg ville ringe pænt og høfligt til firmaet og forklare dem at hvis de ikke sender en skærm med det samme, er eneste løsning desværre at få banken til at tilbageføre pengene pga, den manglende modtagelse af varen.

Hvis det ikke medfører det ønskede resultat tager du fat i din bank og så kan du jo købe skærmen et andet sted.

T
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt få banken til at trække pengene tilbage. Det er jo ikke din skyld at firmaet ikke har leveret varen, men stadig har trukket pengene - hvor pakken så end er havnet kan du, for så vidt, være ret ligeglad med. Det må være en sag imellem firmaet og postDK.

Jeg havde trukket pengene tilbage via banken for længe siden ;)
Af Remarc
Fik dem til at sende et nyt efter en del opkald :) Så sender jeg bare det andet tilbage når det kommer. Skal ned og hente det på posthuset i morgen.
Tak for hjælpen alle sammen!