01 feb 2008, 20:00
Jeg har et spørgsmål, mht. Sony vs. Samsung.
Modellerne er listet herunder med hvad jeg ser som fordele og ulæmper, og jeg håber at få et par gode kommentare.
Sony - KDL40W3000
+ DVB-C, HD tuner som kan køre uden Set-top box fra YouSee
- Skal bruge et CA modul for at blive koblet til Digital signal fra YouSee
- ingen garanti på at program guide m.m. fra YouSee virker
+Full HD
+ kun en fjernbetjening
+ god skærm med gode test resultater
Samsung LE40F86B
+ 100 HZ
- Skal bruge en Set-top box fra YouSee
+ Full HD
+ Kan bruge samme fjernbetjeningingen til Set-top box og TV
+ YouSee levere HD Set-top box og garantere at digital modtagelse er ok
- skal skifte kanaler på set-top box og ikke på TV
+ kan leveres med et motor ophæng
Begge skærme har gode test resultater, så jeg er som sagt meget i tvivl og håber at få lidt hjælp/ekspert bistand.
Den klart største fordel ved Samsungs panel er 100 Hz, men kan kvaliteten af Sony's W3000 følge dette?
Sony har en indbyggede DVB-C tuner, men skal bruge et CA-modul for blive koblet op til YouSee og da prisen på en HD set-top box og et CA modul er ca. det samme gør det ikke den store forskel, da begge løsninger kan betjenes med 1 fjernbetjening. Fordelen ved Set-top boxen er dog at YouSee står inde for at signalet samt at film leje og program guide kan modtages. Jeg skal bare have plads til endnu en sort box, samt skifte signaler på dene, så hvilken løsning bær man foretrække?
Et helt andet spørgsmål er typen, da jeg planlægger at købe i Tyskland. Samsung har en type der er målrettet mod det nordiske marked, men løber jeg i tekniske problemer ved at køber en "Europæisk" model? og hvad er den reelle forskel?
Er der nogle der kan dele gode og dårlige erfaringer på køb fra enten tyskland eller England?
Planlægger at købe i næste uge, så HJÆLP!!

Modellerne er listet herunder med hvad jeg ser som fordele og ulæmper, og jeg håber at få et par gode kommentare.
Sony - KDL40W3000
+ DVB-C, HD tuner som kan køre uden Set-top box fra YouSee
- Skal bruge et CA modul for at blive koblet til Digital signal fra YouSee
- ingen garanti på at program guide m.m. fra YouSee virker
+Full HD
+ kun en fjernbetjening
Samsung LE40F86B
+ 100 HZ
- Skal bruge en Set-top box fra YouSee
+ Full HD
+ Kan bruge samme fjernbetjeningingen til Set-top box og TV
+ YouSee levere HD Set-top box og garantere at digital modtagelse er ok
- skal skifte kanaler på set-top box og ikke på TV
+ kan leveres med et motor ophæng
Begge skærme har gode test resultater, så jeg er som sagt meget i tvivl og håber at få lidt hjælp/ekspert bistand.
Den klart største fordel ved Samsungs panel er 100 Hz, men kan kvaliteten af Sony's W3000 følge dette?
Sony har en indbyggede DVB-C tuner, men skal bruge et CA-modul for blive koblet op til YouSee og da prisen på en HD set-top box og et CA modul er ca. det samme gør det ikke den store forskel, da begge løsninger kan betjenes med 1 fjernbetjening. Fordelen ved Set-top boxen er dog at YouSee står inde for at signalet samt at film leje og program guide kan modtages. Jeg skal bare have plads til endnu en sort box, samt skifte signaler på dene, så hvilken løsning bær man foretrække?
Et helt andet spørgsmål er typen, da jeg planlægger at købe i Tyskland. Samsung har en type der er målrettet mod det nordiske marked, men løber jeg i tekniske problemer ved at køber en "Europæisk" model? og hvad er den reelle forskel?
Er der nogle der kan dele gode og dårlige erfaringer på køb fra enten tyskland eller England?
Planlægger at købe i næste uge, så HJÆLP!!
Senest rettet af CKT 02 feb 2008, 08:00, rettet i alt 2 gange.