Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CKT
Jeg har et spørgsmål, mht. Sony vs. Samsung.

Modellerne er listet herunder med hvad jeg ser som fordele og ulæmper, og jeg håber at få et par gode kommentare.

Sony - KDL40W3000
+ DVB-C, HD tuner som kan køre uden Set-top box fra YouSee
- Skal bruge et CA modul for at blive koblet til Digital signal fra YouSee
- ingen garanti på at program guide m.m. fra YouSee virker
+Full HD
+ kun en fjernbetjening
+ god skærm med gode test resultater

Samsung LE40F86B
+ 100 HZ
- Skal bruge en Set-top box fra YouSee
+ Full HD
+ Kan bruge samme fjernbetjeningingen til Set-top box og TV
+ YouSee levere HD Set-top box og garantere at digital modtagelse er ok
- skal skifte kanaler på set-top box og ikke på TV
+ god skærm med gode test resultater
+ kan leveres med et motor ophæng

Begge skærme har gode test resultater, så jeg er som sagt meget i tvivl og håber at få lidt hjælp/ekspert bistand.

Den klart største fordel ved Samsungs panel er 100 Hz, men kan kvaliteten af Sony's W3000 følge dette?

Sony har en indbyggede DVB-C tuner, men skal bruge et CA-modul for blive koblet op til YouSee og da prisen på en HD set-top box og et CA modul er ca. det samme gør det ikke den store forskel, da begge løsninger kan betjenes med 1 fjernbetjening. Fordelen ved Set-top boxen er dog at YouSee står inde for at signalet samt at film leje og program guide kan modtages. Jeg skal bare have plads til endnu en sort box, samt skifte signaler på dene, så hvilken løsning bær man foretrække?

Et helt andet spørgsmål er typen, da jeg planlægger at købe i Tyskland. Samsung har en type der er målrettet mod det nordiske marked, men løber jeg i tekniske problemer ved at køber en "Europæisk" model? og hvad er den reelle forskel?
Er der nogle der kan dele gode og dårlige erfaringer på køb fra enten tyskland eller England?

Planlægger at købe i næste uge, så HJÆLP!!
:s
Senest rettet af CKT 02 feb 2008, 08:00, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undlad at hijacke andres tråde. Jeg har givet dit spørgsmål sin egen tråd.
Af CKT
yakken skrev:Undlad at hijacke andres tråde. Jeg har givet dit spørgsmål sin egen tråd.
Tak for hjælpen, jeg prøvede blot at følge punkt 1 i din anvisning/bekendtgørelse af 27 sep. 2006
Af prorege
Har selv Sony 46W3000 og er meget tilfreds, har ingen problemer med hurtige bevægelser på skærmen. Bruger det primært via YouSee kabel med digitalt kort indsat på bagside af TV så det også viser også HD som er utroligt flot.

Fona har denne model på tilbud fra i morgen, så smut forbi og se med egne øjne (KDL40W3000 = Kr 14.999).
Af CKT
prorege skrev:Har selv Sony 46W3000 og er meget tilfreds, har ingen problemer med hurtige bevægelser på skærmen. Bruger det primært via YouSee kabel med digitalt kort indsat på bagside af TV så det også viser også HD som er utroligt flot.

Fona har denne model på tilbud fra i morgen, så smut forbi og se med egne øjne (KDL40W3000 = Kr 14.999).
Tak for dit svar. Hvis du bruger det gennem YouSee, er det med et CA modul? og kan du stadigvæk leje film og bruge deres program guide?
Jeg har en fornemmelse af at YouSee fraskriver sig ansvar med hensyn til dette, men også at det virker fint gennem et CA modul, så håber du kan bekræfte.
Af prorege
Man kan ikke leje film fra YouSee via CA-modul, så skal du have en ekstern "Selector" boks fra YouSee, der kommer vist en Samsung model med HDTV tuner til salg i TDC butikkerne fra i morgen.
Af CKT
Hej SK!P,

Tusinde tak for dit svar, det var præcis denne form for hjælp jeg eftersøgte.

Jeg har læst testen du henviser til og konkluderet at Sony's billed er bedre, selv uden 100 hz.

Er der andre i dette forum der er af samme mening eller helt uenige???
Af mca
Jeg kan ikke sige hvilket der er bedst til TV - men jeg studerede begge skærme med en 1080p kilde før køb.

Samsungs 100Hz er værdiløs, og Sonyens billede er meget overbevisende i forhold til, derfor har jeg købt W3000.

--
Martin
Af CKT
Tak for dit svar mca.

Du skriver at du har testet/studeret begge med en 1080p kilde og at billedet på Sony's W3000 er klart bedre. Det var også min fornemmelse, så tak for din bekræftelse.

Jeg kan dog ikke helt glemme 100 Hz teknologien og vil gerne vide om du har vurderet Sony's W3000 mod X3000?
Det er min fornemmelse at X3000 med 100 Hz er bedre, men også at kvaliteten af W3000 er så høj at forskellen er marginal.

Håber du kan hjælpe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Netop Sony's 100 Hz har faktisk en positiv betydning og hvis man har råd, så bringer den stort set kun fordele med sig (i modsætning til Samsungs 100 Hz teknologi). Men prisen er også anderledes, så det kan kun anbefales, at man selv får set hvor meget det reelt betyder for dig.
Af mca
Ja, jeg prøvede også X3000 - og som yakken siger, så duer Sonys 100Hz teknologi faktisk til noget! Men prisforskellen var for stor i forhold til kvalitetsforskellen, så jeg "nøjedes" med W3000.

Det kan anbefales at se forskellen hos en venlig forhandler.

--
Martin