Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Torben Rasmussen skrev: 26 nov 2019, 11:30 Du får lidt blandet features under HDMI 2.1, såsom VRR, eARC, HFR osv. De fleste features giver mest mening med spilkonsoller og det bliver så tidligst til jul næste år.
Når og hvis der kommer en kompatibel UHD afspiller, så er det vel oplagt at de vil forsøge sig med 48fps / HFR .
Så må eARC+HFR+2160p da give den ultimative gengivelse, hvis de bruger materiale som forhåbentlig stadig ligger i oprindelig format, som ringens herre var i.

Om der så er en masse andet materiale som gør en ny afspiller skal købes for at opnå det ekstra må fremtiden jo vise.

Måske vil branchen tjene på det, og laver et nyt UHDv2 medie til formålet.
Af Zion
Bbplayer og tv’et til højre er pioneers 10 år gamle plasma, og den til venstre er en oled. Så du siger faktisk at plasmaen er bedst. I redt my case :D
Af Zion
Den dør ikke af at man piller ved volt. Den bruger bare dobbelt så meget strøm, men holder uden problemer. De fleste nørder har tweaket deres krp modeller som du ser der.
Brugeravatar
Af bbplayer
Zion skrev: 26 nov 2019, 14:19 Bbplayer og tv’et til højre er pioneers 10 år gamle plasma, og den til venstre er en oled. Så du siger faktisk at plasmaen er bedst. I redt my case :D
Så må du på engelsk kursus, for det går vist ned at bakke med den fortolkning? LEFT? Har du problemer med højre/venstre, så skal du bare sige det.

To the LEFT Aug 2008 European Pioneer KRP 500M with 10K hours (Reseted and Volt modified with close to 0 blacks= No visible glow to the blacks in a dark room)
To the RIGHT 2017 LG 55" B7 OLED

hov,
Det betyder jo så, du tog fejl, og giver alle andre OLED ejere ret her, så plasma er en død fisk, som du først antog andet om :)
Af Zion
Argh havde ikke set beskeden der, antog da den hed b7 vs Pioneer at det var sådan de stod. Men uanset hvad kommer den ret tæt på og se så hvis den var udviklet i 9 år mere hvordan den ville stå i dag.
Brugeravatar
Af bbplayer
Som andre, tror jeg ikke på plasma anno 2019. Nyeste bud er OLED, måske Samssung OLED på 65" om nogle år, slet ikke miniLED fra TCL, det er for dyrt.

Vi kan altid tro og mener noget kunne udvikle sig på X år, se den danske elbil, hvis den var fortsat i 2019 :) Så ville vi være dominerende , sure!
Af Richard.N
Kære Peter90..... den her tråd er da helt stukket af, også uden væsentlig indhold der kan hjælpe dig i dit valg....tror jeg....
Som en anden dog har skrevet, så tænk dig godt om, hvis du køber tv uden HDMI 2,1, også selvom du måske ikke lige skal bruge det dd.
Jeg selv har også lige pt, kun brug for eARC i hele HDMI 2,1 specifikationen, en man ved aldrig.
Alle tv producenter kommer med HDMI 2,1 udgaven i deres paneler her fra 2020, så jeg tænker det kan være en dyr og ærgerlig fejl, ikke at vælge et panel der understøttet dette.
God jagt...held og lykke
Af George1
Zion skrev: 26 nov 2019, 12:02
Grandahl skrev: 26 nov 2019, 06:03 Zion den holdning tror jeg du kommer til at stå rimelig alene med, jeg er ihvertfald lodret uenig i din anskuelse Plasma kontra OLED.. For mig er der lysår til forskel.

Angående din holdning Plasma vs LCD kan jeg regne ud at du kun taler om absolut sortniveau/billedkvalitet, men på mange andre parametre har LCD jo været foran i mange år. Og hvad folk tillægger den største værdi for dem i valg af tv kan jo være lige så rigtigt som billedkvalitet..
Lysår ? Pioneer slår den på banding, på bevægelser mv. folk der modtog et tv med g10 teknologi i deres krp 500m , havde kontrast niveau tæt på oled, og det ville
Kun ha været en 2010 model, var den blevet lavet. Med 8års mere udvikling havde
Plasma leveret hvad oled gør i dag uden banding og langt bedre motion.
Eneste punkt lcd har været foran har været lysstyrke.
Og på burn in
Brugeravatar
Af Pede8000
George1 skrev: 26 nov 2019, 17:01 Og på burn in
Der kom den!
Sad og ventede!

:D
Tak for det massive citat og dit mega gode indlæg....
Af George1
Super rart du læser citat ,men om du fatter det, tror jeg næppe, men godt det gør dig i fint humør, hvad kan man forlange mere på en gråvejrs dag.
Brugeravatar
Af Pede8000
Jeps, sorry.
Forsøger virkelig at styre mig!
Af Peter90
Tak for alle svarene, selvom debatten rigtigt nok blev en del afsporet til sidst ;)
Jeg valgte at gå med LG C9, da jeg ikke helt kunne se, at de 2000 ekstra for GZ960 skulle være det værd.
Til gengæld er jeg ret interesseret i at få det professionelt kalibreret nu, for at få den bedste oplevelse muligt. Er der nogen herinde, der kender til nogle der er dygtige til at kalibrere tv, og som kan komme ud og gøre det i hjemmet. Jeg ved det er lidt off topic, men tænkte det var bedre at spørge her, end at starte en ny tråd :)
Af George1
Pede8000 skrev: 26 nov 2019, 21:04 Jeps, sorry.
Forsøger virkelig at styre mig!
Dette er et faktum.
Så du behøver ikke dine
nedladende kommentare.
Jeg undskylder ikke, da det ikke var mig der kom med dum smarte bemærkninger.

Flere bruger har vist skepsis ved denne artikels relevans i år 2013, hvorfor vi gerne vil pointere, at burn-in stadig er en reel risiko på plasma-TV. Vejledningen i denne artikel er stadig aktuelle for alle plasma-TV produceret i år 2012/