Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, har endelig besluttet mig på at købe en fladskærm. Dog vil jeg ikke bruge forfærdeligt mange penge på det, da jeg også skal have købt nyt anlæg (hvilket i øvrigt skal tilsluttes fjernsynet).

Budgettet ligger på en 5000-5500 kr, MAX 6000 kr.
Jeg har endnu ikke bestemt mig om det skal være en 32" eller 37" - når jeg har så få penge at rode med, vil det vel være klogest at investere i 32"? Eller kan man få ordentlige 37" til under 6000kr?
Min siddeafstand er omkring 2½m-3m.
Det skal bruges til kabel-TV (ProFiber), tilslutning af bærbar, og DVD. Evt. senere en PS2, eller 3 hvis jeg får råd ;)
Jeg har en Digital Reciever herhjemme, så ved ikke om det vil være nødvendigt med DVB-T?
Og skal jeg i øvrigt have DVB-C for at kunne tilslutte kabel-TV overhovedet?

Jeg ved det ikke er voldsomt mange penge jeg har at manuvrere rundt med, men er der et TV som vil kunne falde i min smag, efter disse krav?

Jeg har også tænkt mig at bestille over nettet - nogle sider som kan anbefales?

På forhånd tak
- John.
Af red_martians
37" til 6000kr som er ordentlig er virkelig svær at finde. Jeg vil endda mene at 32" kan være besværlig. Men ejg vil nok tage et kig på de nyeste toshiba-skærme. 3005 er bl.a. rippet for digital-tunere , til gengæld er billedet i top, menuerne er hurtige, lyden faktisk fornuftig(det kan faktisk supleres med en subwoofer) og så kan det æde 1080P, hvilket flere 32 og 37" gi'r op overfor.
Af DonJohnny
Havde egentlig også haft lidt kig på Toshiba - mange mener vist de er rimelig gode skærme til billige penge.
Vil det betyde meget for mig at den ingen digitale tunere har, når jeg har min 'digital reciever' ved siden af TV'et? Og når jeg nu får kabel-tv?

Er der forresten noget der spiller ind for hvor godt billede fra bærbaren tv'et kan frembringe?
Af red_martians
hvis man har kabel-TV-modtager (selector/zaptor) er der ingen grund til at have digital tuner i fjernsynet (DVB-t) DVB-t virker i tilfældende med TDC og stofa ikke, på kabel-TV.
Af KarstenKK
Jeg har selv en Toshiba 3006PG, og den har da et ganske fornuftigt billede. Der er bare det problem, at den er forfærdelig til at gengive sort. Det er nærmere blåt.
Af DonJohnny
Jeg har skruet budgettet lidt ned, og vil helst have TV'et til at koste omkring de 5000-5200kr max. Ud fra hvad I siger om TV-tunernes manglende betydning i fjernsynet, har jeg kig på nogle som disse Toshibaer:

Toshiba C3005P ~ 5150 kr.

Toshiba 3500P ~ca samme pris.

Hvad er forskellen på C3005 og C3500?

Er der andre modeller jeg burde have mere kig på?

Hvad vil manglen af indbygget DVB-T tuner betyde for mig, hvis jeg har en ekstern (Digital Reciever), og jeg får Profiber kabel-tv?
Af Tulipan
C3500P har et bedre (nyere) billedforbedringssystem og har en blank overflade, hvor C3000P har en mat overflade.
Af mca
DonJohnny skrev: Hvad vil manglen af indbygget DVB-T tuner betyde for mig, hvis jeg har en ekstern (Digital Reciever), og jeg får Profiber kabel-tv?
Ingenting :)

--
Martin
Af DonJohnny
okay, lyder grande :)
Så hvis jeg laver en søgning på hifipriser, på max 5200 kr, får jeg følgende frem:

Hifipriser.dk - MAX 5200 kr, MIN 32"

Ville i anbefale Toshibaen C3500P her, som jeg kommer tættere og tættere på, eller ville nogle af de andre være at foretrække?
Evt. andre sider, da jeg næsten kun bruger hifipriser.

Og hvor skal jeg evt. købe den (på hifipriser.dk er kun to: Befro og Komplett.dk)?
Af klingenberg
Du kan få samsungs M87 model i 32" for 6200-6300 hos pc-netto, hvilket jeg klart vil mene er en tusse mere værd. Har selv lige modtaget tv'et, og det er edderme lækkert :p
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
klingenberg skrev:Du kan få samsungs M87 model i 32" for 6200-6300 hos pc-netto, hvilket jeg klart vil mene er en tusse mere værd. Har selv lige modtaget tv'et, og det er edderme lækkert :p
Hvorfor er M87 bedre?

Mvh. David
Af DonJohnny
Deværre, jeg har besluttet jeg ikke vil højere op end de ca 5000 kr. Ellers tak for input ;)
Men nogen der kan svare på mit spørgsmål?
Af TYBO
Jeg vil til enhver tid gå efter en så stor skærm som muligt for pengene.
De sidste 5" op til 37" gør det en del sjovere.
Med kvaliteten...tjaaa ca. det samme.

Det kan sagtens lade sig gøre: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=425520

http://www.laptops.dk/product_info.php? ... e58286ae3a

Men hvis jeg var dig ville jeg have taget: http://www.laptops.dk/product_info.php? ... e58286ae3a

Man får meget TV for de penge. Har set den LIVE med digitalt signal og den stod bare flot. Ser i hvert fald ingen grund til at smide 5000kr mere for en tilsvarende Sony.