Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lape
henrik.yde skrev: Nu følger der jo så to fjernbetjeninger med til det TV du linker til, hvad er det for en af dem du ikke mener der er ok ?
Jeps det ved jeg og det er faktisk dem begge.

Den lille minder om en billig/dårlig efterligning af Samsungs remotes og den store er dårligere end Sony's remote, som til at begyndte med også kunne trænge til en stor forbedring.

Det er måske subjektivt, men de fleste tests giver mig ret.

Jeg forstår ikke at producenterne ikke laver én kvalitets-remote til hele deres mid- og highend tv'er, som er mere eller mindre perfekt og lavet i gode materialer.

Selv på TV til 20-30K oplever man at remote ligner og føles som noget de har fået udviklet for en 10'er i Kina...
Af lennon
Stod det til mig ,burde der kun være en skrabet demo-remote med - hvis det kunne reducere prisen en anelse. En god multi-remote fra feks Harmony er jo i de fleste set-up en meget bedre løsning . I hvert fald hvis man har flere enheder ( dvd,bluray,apple-tv,yousee box o.l )
Af palleti
Vi har et 55" LG B6 indstillet efter flatpanels' test-anbefalinger, og er voldsomt tilfredse. Og ja, det er jo LG paneler det hele, pakket ind i forskellig elektronik, så der er for enhver pengepung. Jeg ville identificere mit behov først, og så bruge test-afsnittet og Tilbudsjagten her på siden. God jagt!
Lape skrev:Selv på TV til 20-30K oplever man at remote ligner og føles som noget de har fået udviklet for en 10'er i Kina...
LG's aluminium remote til E modellen, er egentlig rimelig lækker, og de har beholdt den i flere serier/årgange på OLED skærme.

Jeg købte en E7 remote til mit C6 og den har jeg været glad for. Og der var flere som købte den for at komme af med deres plastik lg remote. og til små 3-400kr var det vist ok.

Du har så helt ret i at man burde benytte bedre materialer på dyrere skærme og det er vist et enkelt tilfælde her med LG E serien, kender ikke remote til LG W serien, tror da også det er kvalitet.
Af MadsJac
bullerfnis skrev: Dog har Philips ikke dolby vision eller dolby atmos så vidt jeg kan læse mig til ? Den understøtter ikke så mange hdr, men aner ikke hvor meget det har at sige. Kan de andre nok bedre svare på :)
Er der nogen, som ved, hvor meget det har at sige at philips ikke har Dolby vision ift. streaming, gaming osv? :D