Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsJac
Hej.

Jeg har i lidt tid været på udkig efter et nyt tv, og har forelsket mig i OLED skærmene. Jeg ved bare ikke, hvilket mærke jeg skal gå med.
Har set mange anbefaler LG's tv.

Det skal bruges til tv, film (Netflix, HBO, viaplay) og spille playstation.

Min bedre halvdel har set sig varm på "Philips OLED 803" pga. dets udseende er rigtig flot, hvilket jeg også synes. Det er helt stilrent, har små "fødder" så det ikke ser stort ud, når det står på et tv-bord.
Jeg ved philips har Ambilight og snakkede med en medarbejder i hi-fiklubben, som mente ambilight tog kraft fra processoren, så skærmen ikke performede så godt, som de andre på markedet.

Jeg synes det er en jungle, at finde ud af: Hvilket er bedst?
Jeg vil super gerne hører folks input!

Tænker det er meget med præference?
Jeg selv vild med philips's design, som er helt minimalistisk.
Jeg har bare ikke lyst til at give 15k, og det så ikke er ligeså godt som fx. konkurrenterne.
Velkommen til. Som det fremgår når man opretter en ny bruger, så skal første indlæg godkendes før det vises. Spamforanstaltning. Af samme grund er din dobbeltpostering slettet.
Af lennon
Billedmæssigt er forskellene ret så marginale for almen brugere . Der findes ikke et endegyldigt svar for alle .Så vælg roligt udfra budget,design,smart-tv,remote osv .
Brugeravatar
Af hans123
Hifiklubben sælger ikke Philips derfor får du det svar fra dem ?

Men der er LG paneler i dem alle så det er meget ens.

Ambilight er lysshow. Som nogle elsker og mange syntes er bras.
Det har intet med korrekt billede oplevelse at gøre.

Men det stjæler ikke kræfter fra billedet.
Sættes ambilight til konstant hvid giver det en god TV-belysning, så det behøver ikke være lysshow.
Af Lape
Skulle jeg selv købe lige nu, havde jeg nok også købt et Philips OLED, de ser gode ud til prisen.

Remote kunne dog forbedres...
Har ikke prøvet styresystemet, som jo er Android, men det virker fint på Sony TV, så tænker det er lidt det samme!? Nogen der ved det.

Ambilight er faktisk en fed feature hvis skærmen hænger på en stor væg uden alt muligt rundt om.
Lape skrev:Skulle jeg selv købe lige nu, havde jeg nok også købt et Philips OLED, de ser gode ud til prisen.

Har ikke prøvet styresystemet, som jo er Android, men det virker fint på Sony TV, så tænker det er lidt det samme!? Nogen der ved det.

Ambilight er faktisk en fed feature hvis skærmen hænger på en stor væg uden alt muligt rundt om.
Hvad er det du mener at der er galt med fjernbetjeningen ??
Af Lape
henrik.yde skrev:
Lape skrev:Skulle jeg selv købe lige nu, havde jeg nok også købt et Philips OLED, de ser gode ud til prisen.

Det samme som Flatpanels skriver i deres test:

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1539058135

Jeg synes ikke fjernbetjeningen føles som kvalitet i modsætning til mange andre fjernbetjeninger jeg har prøvet de sidste år.

Lige liiidt for plastikagtig. Der bør bruges bedre materialer og bedre feedback på knapper osv.

Men det er måske bare mig... Har kun lige prøvet den hurtig i butik men det var mit umiddelbare indtryk og også det jeg kan læse i anmeldelser, så tænker der er noget om det
Lape skrev:
henrik.yde skrev:

Det samme som Flatpanels skriver i deres test:

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1539058135

Jeg synes ikke fjernbetjeningen føles som kvalitet i modsætning til mange andre fjernbetjeninger jeg har prøvet de sidste år.

Lige liiidt for plastikagtig. Der bør bruges bedre materialer og bedre feedback på knapper osv.

Men det er måske bare mig... Har kun lige prøvet den hurtig i butik men det var mit umiddelbare indtryk og også det jeg kan læse i anmeldelser, så tænker der er noget om det
Nu følger der jo så to fjernbetjeninger med til det TV du linker til, hvad er det for en af dem du ikke mener der er ok ?
Jeg ville også kigge efter Philips, kan se Elgiganten har 873 (2018) til 13000 for 65" nu ? Var nok det jeg ville springe på hvis det stod til mig.

Dog har Philips ikke dolby vision eller dolby atmos så vidt jeg kan læse mig til ? Den understøtter ikke så mange hdr, men aner ikke hvor meget det har at sige. Kan de andre nok bedre svare på :)

Jeg selv har et og B6 55" som jeg er glad for, skiftes først ud til større når vi får lavet om i stuen hehe. Der er ikke plads til 65 nu nemlig hehe
Jeg har en Oled 803. Bruger den til streaming waoo, viasat, netflix, hbo . .den er perfekt...

Efter update til Oreo har jeg haft problemer med streaming fra netvlrks hd dee får ud af sync, venter på en update...alt andet spiller .
2 fjernbetj det er ok...ambilight suveræn...looove it