Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pixelsvinet
Jeg sidder og skal have et nyt tv, gerne 37".

Prisen skal maks være 75-8000 kr.

Har kigget på dette, og konkluderet at det er billigt, sammenlignet med andre. Jeg ved ikke hvor langt fremme JVC er med fladskærme, og ved også at hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok også:D

Men havde kigget på Zepto Zview 37", som jo ser fornuftigt ud til prisen..

Det skal bruges til at se en film på engang imellem, men ellers bare til at spille Wii på :) Derfor kræver det ikke kæmpe opløsning, eftersom Wii ikke har samme kraftige hardware som ps3 og xbox 360. Jeg sidder godt 2 meter fra skærmen, hvis det har nogen betydning.
Jeg har dog sat næsen op efter 37", da jeg nok skal flytte hjemmefra i år, så satser på noget jeg kan bruge i en lejlighed også :)!

Håber i kan være behjælpelige med et svar, eller et godt alternativ :)

Jeg har så fået anbefalet Panasonic 37" PX70 til godt 8500, og har læst mig frem til at det er et ganske godt produkt.

Dette: http://geco.dk/product.asp?product=1045&sub=5&page=1

Jeg ville lige høre jer ad, eftersom der sidder mange kloge hoveder herinde :)

PS. Jeg har også postet dette topic på hifi4all.dk, da jeg gerne vil have så mange svar som muligt - jeg synes det er enormt svært at navigere i fladskærmsjunglen :)

EDIT; Nu fik jeg så lavet et dumt navnt til mit topic, men håber i kan bære over med det :)
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg ville holde mig fra Zepto hvis jeg var dig. Direktøren fra det skandaleramte Alfaview er blevet headhunted til zepto. O_O

Umiddelbart vil jeg mene at panasonicen er det bedste bud af dem du nævner.
Af pixelsvinet
Puh ja, det er sgu mærkeligt...

De ødelægger det jo lidt for dem selv så. Men hey, det må de jo om :D

EDIT;

Skal lige høre om det er muligt at slutte computeren til via tv-out? Bare sådan hvis jeg skal se film derfra..
Af jhsc
Panasonic TH37PX70 er det bedste du kan købe i den prisklasse
Meget længere er den ikke.

Zeptoen er også meget flot, men efter jeg så Pana'en. Så glemte jeg alt om Zepto
Af pixelsvinet
Ja, det er det jeg hører generelt, så jeg må ud og se på sådan et!
Af jhsc
pixelsvinet skrev:Puh ja, det er sgu mærkeligt...

De ødelægger det jo lidt for dem selv så. Men hey, det må de jo om :D

EDIT;

Skal lige høre om det er muligt at slutte computeren til via tv-out? Bare sådan hvis jeg skal se film derfra..
Glemte lige at svare på dit spørgsmål: Ja, da der er VGA indgang i TV'et
Der er ikke en DVI, men du kan købe en DVI/HDMI adaptor, så så kan kører det via et HDMI indgang i tv'et
Af pixelsvinet
Yes, så er jeg dækket ind.

Endnu en gang tak :)
Af Peter VTEC
PX71 er vistnok til det tyske marked, hvor PX70 er "vores" model her i norden..det er samme TV.
Der er heller ingen forskel på PX70 PX70E og PX70EA, andet end at EA versionen er den nyeste med angiveligt nyeste firmvare i.
Og nej ikke handle hos Pixmania!!.
Af pixelsvinet
Okay, mange tak for svaret.

Så hellere smide en tusse oven i og blive glad for købet :D
Af jhsc
pixelsvinet skrev:Okay, mange tak for svaret.

Så hellere smide en tusse oven i og blive glad for købet :D
Plus Pixmania er ikke det bedste sted at handle
Fx. skal dit tv til rep. så skal det en tur til Frankrig, så ryger din besparelse hurtigt
Af pixelsvinet
Nå for faen, det havde jeg ikke lige spottet. Undrede mig bare over prisforskel og sådan :)

Lige et spørgsmål mere;

Min kammerat som er Hi-Fi nørd siger at LCD skærme er bedre til konsoller en Plasma. Er dette sandt?

Nu ved jeg ikke hvor gældende det er for mig, eftersom jeg jo har en wii, som ikke kører super opløsning og HD som de andre..
Af Peter VTEC
Der tænker din kammerat nok udelukkende på risikoen for Burn In på plasmaskærmene, og ja den er der da, men du skal selv fremprovokere det før der sker noget slemt. Retention er en anden snak, det går over igen, men for at direkte fastbrænde noget skal du spille i rigtig mange timer i træk med statiske elementer!.

Billede kvaliteten er stadig bedst på en plasma i min verden, også til konsol brug ;)
Af pixelsvinet
Okay, cool :)

Så har jeg vel fundet mit tv, nu skal jeg bare ud og se det et givent sted, så det ender nok med at det bliver det :D