Jeg har siddet med jeres monitor test et par gange, men jeg synes ikke at kunne se skygger ved bogstaver, knitren eller lignende. Dog er resultatet af denne test jo ret subjektiv, så måske kan jeg se først se det, hvis jeg ser noget bedre. Så måske vil en digital forbindelse ikke gøre underværker i mit tilfælde? Det eneste "problem jeg synes at have er skærmens farver. Jeg synes der er noget "forkert" over dem. Jeg har prøvet at redigere i kontrasten, brightness og lidt med farverne. Er der nogen der muligvis kan anbefale visse indstillinger? Eller måske er farverne bare ikke optimale på denne skærm? Eller kunne det være betragtningsvinklerne der driller mig? Jeg vil gerne have fyldige og skarpe farver, men synes det er svært at finde en præcis indstilling der giver et godt "helhedsbillede". Jeg synes at nogle farver, f. eks blå har tendens til at blive lidt lilla, hvilket jeg jo ikke bryder mig om. Lige nu bruger jeg en brightness på 78/100, kontrast på 85/100 og farve indstillingen er sat til 6500k. Måske kan min farve-oplevelse skyldes, at jeg vist har haft min gamle skærm stående på 9xxxk (mener jeg det var i retning af), men nu hvor jeg sidder og ser forskellen mellem disse 2 indstillinger, så virker farverne i 6500k generelt mere behagelige og "realistiske". Så måske er jeg på udkig efter et mere customized farve-setup? Al form for input vil glæde mig
Ps. Jeg synes dette virker som et godt forum, og jeg er specielt begejstret over Yakken's relativt hurtige og ikke mindst kompetente og gode svar