27 jan 2019, 21:46
Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg får det optimale signal til mit TV.
Som I vil kunne læse, er jeg i tvivl om de helt basale begreber. Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg har Stofa Fiber Bredbånd 100/100 Mbit
Mit TV er Philips 4K UHD OLED Android TV 55POS9002/12. (pt dog til justering hos serviceværksted)
Forbindelsen går sædvanligvis gennem min Panasonic Blu-Ray Disc Optager Model DMR-BCT73, så jeg kan optage programmer når som helst.
Når jeg optager programmer går jeg det på højeste kvalitet (DR). I denne optager har jeg CI-modulet siddende med kortet til mine ekstra Stofa-kanaler.
Antenneledning fra Stofa-boks til Panasonic Optager og derfra med HDMI kabel til TV’et.
Som allerede nævnt er jeg i tvivl om hvorvidt denne forbindelse er optimal.
Forringer jeg TV-signalet ved at gå gennem optageren? Eller skal jeg helst gå udenom Panasonic optageren, når jeg ikke har behov for at optage?
Opfylder denne Panasonic-optager kravene til optimal signal til mit TV?
Hvilken kvalitet sender Stofa i øvrigt i? Er det til 4K eller?
Sendes alle TV programmer med samme kvalitet?
Manual for Panasonic optager fylder hele 25 mb, så jeg kan desværre ikke vedhæfte den. Men mon jeg kan reducere den hvis I vil se manualen?
Men her er Panasonic's egen omtale:
https://www.panasonic.com/dk/consumer/u ... bct73.html
Som I vil kunne læse, er jeg i tvivl om de helt basale begreber. Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg har Stofa Fiber Bredbånd 100/100 Mbit
Mit TV er Philips 4K UHD OLED Android TV 55POS9002/12. (pt dog til justering hos serviceværksted)
Forbindelsen går sædvanligvis gennem min Panasonic Blu-Ray Disc Optager Model DMR-BCT73, så jeg kan optage programmer når som helst.
Når jeg optager programmer går jeg det på højeste kvalitet (DR). I denne optager har jeg CI-modulet siddende med kortet til mine ekstra Stofa-kanaler.
Antenneledning fra Stofa-boks til Panasonic Optager og derfra med HDMI kabel til TV’et.
Som allerede nævnt er jeg i tvivl om hvorvidt denne forbindelse er optimal.
Forringer jeg TV-signalet ved at gå gennem optageren? Eller skal jeg helst gå udenom Panasonic optageren, når jeg ikke har behov for at optage?
Opfylder denne Panasonic-optager kravene til optimal signal til mit TV?
Hvilken kvalitet sender Stofa i øvrigt i? Er det til 4K eller?
Sendes alle TV programmer med samme kvalitet?
Manual for Panasonic optager fylder hele 25 mb, så jeg kan desværre ikke vedhæfte den. Men mon jeg kan reducere den hvis I vil se manualen?
Men her er Panasonic's egen omtale:
https://www.panasonic.com/dk/consumer/u ... bct73.html