Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes, Philips er et lækkert TV, som jeg sagtens selv kunne finde på at købe.
Der skal rodes lidt mere med billedet end normalt, inden du kan få et billede, der opfylder kravene til de lidt mere krævende brugere, da Philips har en anden filosofi mht. billedkvalitet, end de fleste andre fabrikanter på markedet.
Efter min opfattelse, tilføjer de alt for meget kunstig billedmanipulation, og bruger for skrappe indstillinger på farver, lys og kontrast, men det er heldigvis noget, man kan justere sig ud af!

De har, som de eneste på markedet, Ambilight, som man enten elsker eller hader (selv er jeg midt imellem, så det er vel ikke helt sandt :)), hvilket er en funktion, der gør, nogle altid vil vælge Philips, men muligheden for at slå det fra, er der jo også...
Senest rettet af Supergris 27 jan 2019, 03:16, rettet i alt 1 gang.
Supergris skrev:George1, grunden til, der bliver anbefalet OLED, er fordi, de modeller, der bliver foreslået, er de bedste modeller til det budget, der bliver spurgt til, uanset hvilken teknologi, der bliver anvendt.
Jeg er ret sikker på, de fans du omtaler, ikke som sådan er fans af selve OLED-teknologien, men mere det billede, de er i stand til at fremvise, hvilket der er bred enighed om, er det bedste, markedet har at tilbyde, som det ser ud i dag...

Nogen der har tal på, hvor mange tråde, der kommer op hver uge, der omhandler nøjagtig det samme: "Nyt TV ønskes, hvad skal jeg købe?"
Svarene er de samme hver gang, så det ville måske være smart, at lave en sektion hvor alle tråde, der omhandler dette emne er samlet, så kan folk, der er på udkig efter nyt TV læse dem igennem, og folk behøver ikke komme med de samme svar om og om igen?
Supergris.
Synes at det er mega relevant når nu trådstarter netop pointere at han skal brug skærmen til nyheder.
Lad nu være med at male fanden på væggen, som jeg også skrev tidligere.
Fordi, du ikke valgte det TV med den bedste billedkvalitet på markedet, er der jo ingen, der siger, andre behøver fravælge det.
At man ikke kan se nyheder på et OLED, det er nyt for mig, men måske du kender til konkrete tilfælde, hvor det er gået galt, hvilket jeg ikke gør?
Det perfekte TV findes ikke, og det kommer nok heller aldrig...
Netop derfor, burde du ikke male fanden på væggen!
Manden spørger efter et TV til blandet brug, hvor der bliver anbefalet det TV med den bedste billedkvalitet til det angivne budget...
Da han er tidligere ejer af et plasma, burde det være åbenlyst, han kender til hvilket brugsmønster, der er fornuftigt at bruge, da det er de samme forhold, der gør sig gældende ved brugen af en plasmaskærm...
Hvis man påtænker sig at bruge sin skærm som monitor til sin PC eller, hvis man som dig, lader sit TV stå med samme kanal med logo hver eneste dag i flere timer ad gangen, ville jeg ikke anbefale OLED, men ellers kan jeg ikke se andre grunde til ikke at anbefale det, end hvis budgettet ikke er til det...
hardy.hyldgaard skrev:Jeg takker for hjælpen...det blev en oled 803...
Lad mig lige få opklaret: har du oprettet to profiler for at skrive i samme tråd, eller er der på forunderlig vis to “Hardy” i tråden?