George1 skrev:Martin Sjøstrand skrev:George1 skrev:Med fare for at få alle OLED fansene på nakken, hvordan kan det være I kun anbefale OLED når trådstarter skiver det skal bruges primært til stream, film, NYHEDER= evt burn in
Jeg bruger også mest mit til de ting, og netop derfor vil jeg da også foreslå OLED. film og stream, der tænker jeg da at det ser fantastisk ud med HDR og Dolby Vision på OLED, hvis du f.eks bruger Netflix (ikke at det ikke kan se fantastisk ud på andet, men nu har OLED jo en force i HDR)
Og nyheder... altså hvis han som mig ser tv-avis er der jo intet problem. Du skal bare ikke køre en hulens masse tv2 News.
Du kunne godt have taget hele mit indlæg med. Ud fra alle de indlæg/debatter omkring burn in jeg har læst det sidste halve år fraråder man netop Oled til folk der har et ønske om at se meget News i mit eget tilfælde ca 3 timer om dagen.
Ja ok, jeg tog bare kun det med, som jeg lige havde en mening/svar til
Jeg skriver bare ud fra min egen erfaring, og brug, og jeg bruger primært mit LG B7 til netop film, streaming og nyheder.... men selvfølgelig skal man lige vide hvad der menes med nyheder. Det er jo ikke fordi at bare Kåre Quist toner frem, så brænder han fast

men ses der flere timer News om dagen, ja så ville jeg også være lidt bekymret. Vi ser bare den almindelige tv-avis
Der er også forskel på hvad der er hårdt for skærmen åbentbart, for der bliver set en hel del Ramasjang derhjemme, uden skyggen af problem med det statiske logo. Det lader til at sådan noget som Kanal 5 er hårdt, pga den skrigende røde farve, men det er så også det værste hundelort de sender, så den kanal bliver ikke set herhjemme