Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hardy skrev:
henrik.yde skrev:
Hardy skrev:vurderer du den bedre en lg c8
Jeps, hvis du læser testen vil du også forstå hvorfor det er FPs reference TV. :)

Der er selvfølgelig andre muligheder, hvis man går lidt ned i pris (og kvalitet) kan man få Sony XF9005 i 65 tommer til 9995,-

meget interessant at du tror jeg ikke har læst testen..så det er et valid spørgsmål....
What ?? Jeg er jo ikke synsk, så aner ikke om du har læst testen. Du skriver jo også kun at du har "rendt trådene" igennem. Og netop derfor kan man godt få den opfattelse at du ikke har læst testen her på sitet, som jo altid vil være en god hjælp. Du beder om et par gode råd, og et af rådene kunne så være at læse test af de TV du evt har kig på.
17000,- er efter min mening alt for dyrt for et Samsung 65Q6. Sony XF9006 er både bedre og samtidig 7000,- kr billigere, du skal op i 8 eller 9 serien fra Samsung for at få bagbelyste paneler, som nærmest er et must for at vise ordentlig HDR?
Senest rettet af henrik.yde 25 jan 2019, 18:29, rettet i alt 1 gang.
Du kan få q8DN til samme pris og den er i en helt anden liga. Alternativt vent til foråret for lavere priser på qled samsung.
Hvis du vil have et led sony er det en go pris på XF 9005 til under kr 10000
Den bliver næppe billigere end den er nu.
henrik.yde skrev:17000,- er efter min mening alt for dyrt for et Samsung 65Q6. Sony XF9006 er både bedre og samtidig 7000,- kr billigere, du skal op i 8 eller 9 serien fra Samsung for at få bagbelyste paneler, som nærmest er et must for at vise ordentlig HDR?

ups var lidt hurtigt der...den koster 8888 i næste uge
George1, grunden til, der bliver anbefalet OLED, er fordi, de modeller, der bliver foreslået, er de bedste modeller til det budget, der bliver spurgt til, uanset hvilken teknologi, der bliver anvendt.
Jeg er ret sikker på, de fans du omtaler, ikke som sådan er fans af selve OLED-teknologien, men mere det billede, de er i stand til at fremvise, hvilket der er bred enighed om, er det bedste, markedet har at tilbyde, som det ser ud i dag...

Nogen der har tal på, hvor mange tråde, der kommer op hver uge, der omhandler nøjagtig det samme: "Nyt TV ønskes, hvad skal jeg købe?"
Svarene er de samme hver gang, så det ville måske være smart, at lave en sektion hvor alle tråde, der omhandler dette emne er samlet, så kan folk, der er på udkig efter nyt TV læse dem igennem, og folk behøver ikke komme med de samme svar om og om igen?
Tak for indput supergris.. også omkring et tråd for dem der skal have nyt tv...men det er meget varienrnde i priser... jeg er eksempelvis lige nu også fristed af denne.... Philips OLED803 - OLED der koster 16k i næste uge...og der er en oreo opdatering på vej....så....
any comments
Ja, det er korrekt, at priserne kan variere ret meget, som kan gøre, at det er andre TV, der bliver anbefalet, så det er om at holde øje med de "gode" tilbud!
Selv er jeg af den mening, at burn-in ved OLED-teknologien, er noget man ikke skal bekymre sig for meget om, baseret på de 10-12 skærme jeg kender til, der ikke har problemet.
Man hører jo altid kun om de tilfælde, hvor det går galt; specielt i denne tid, hvor det er svært at skjule noget, da det altid dukker op på nettet!
Det samme var jo tilfældet med hensyn til plasma-skærmene, men i virkeligheden var det ikke et problem for langt de fleste...