01 jan 2019, 14:15
Først og fremmest, godt nytår allesammen!
Mit gamle ES8005 er blevet for lille. Og så skal jeg købe en julegave til mig selv :-)
Jeg går op i, at jeg får et billede der er bedre end det jeg kommer fra. Og er blevet i tvivl om det billede man får på nye tv modeller vs. det jeg kender til på mit gamle ES8005, som jeg syntes stadig har en flot billede. Jeg har levet med lidt ghosting på mit ES8005, som måske er blevet bedre på nye og større TV modeller?
Men vil - sort niveau, synsvinkler, farver (tænker jeg vil være bedre på QLED) eller generel billedkvalitet være bedre på en 2018 QLED tv, sammenlignet med et ES8005?
Man høre jo nogen gange, at nogle egenskaber faktisk er bedre på ældre TV modeller.
Selvfølgelig er størrelsen fra 40" til 55" vigtig for mig. Men billedekvaliteten på et nyt TV skal også følge med.
Jeg har kikket på disse tv modeller:
OLED: sony AF8 (men er bange for burn in, farver som "dør")
QLED: Samsung Q7FN (god pris 8000kr., gode farver, peak brightness osv.)
QLED: Samsung Q8FN (god pris, men stadig edge LED øv)
- DN modellen er for dør
LED: Samsung NU8008 (men folk siger, at QLED er langt bedre)
QLED: sony ex9005 (er ikke vild med design, fjerbetjening, android)
Pris niveau topper ved 10kilo.
Please help, hvad skal jeg købe?
SLL
Mit gamle ES8005 er blevet for lille. Og så skal jeg købe en julegave til mig selv :-)
Jeg går op i, at jeg får et billede der er bedre end det jeg kommer fra. Og er blevet i tvivl om det billede man får på nye tv modeller vs. det jeg kender til på mit gamle ES8005, som jeg syntes stadig har en flot billede. Jeg har levet med lidt ghosting på mit ES8005, som måske er blevet bedre på nye og større TV modeller?
Men vil - sort niveau, synsvinkler, farver (tænker jeg vil være bedre på QLED) eller generel billedkvalitet være bedre på en 2018 QLED tv, sammenlignet med et ES8005?
Man høre jo nogen gange, at nogle egenskaber faktisk er bedre på ældre TV modeller.
Selvfølgelig er størrelsen fra 40" til 55" vigtig for mig. Men billedekvaliteten på et nyt TV skal også følge med.
Jeg har kikket på disse tv modeller:
OLED: sony AF8 (men er bange for burn in, farver som "dør")
QLED: Samsung Q7FN (god pris 8000kr., gode farver, peak brightness osv.)
QLED: Samsung Q8FN (god pris, men stadig edge LED øv)
- DN modellen er for dør
LED: Samsung NU8008 (men folk siger, at QLED er langt bedre)
QLED: sony ex9005 (er ikke vild med design, fjerbetjening, android)
Pris niveau topper ved 10kilo.
Please help, hvad skal jeg købe?
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755