Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

bbplayer skrev:
PelleJespersen skrev:Nr 3 har en enkelt død pixel som sidder ca. 20cm fra oppe højre hjørne. Jeg har besluttet mig for at beholde det tredje tv da Sony (eller LG som laver panelet) tilsyneladende ikke magter, at producere 100% fejlfri paneler.
Jeg mener at flatpanels har givet en forklaring tidligere på disse 65" problemer, og produktionen af disse skærme og hvor mange som kommer ud med fejl.

Det var noget med produktions båndet og pladerne som disse paneler laves på, der er QC altså lavere og fejlmargin mere acceptabel end på mindre paneler, som var noget af forklaringen, måske er det på et helt andet forum den historie kom :)

Desværre for 65" ejere, så ser de som du gør, eller kører slet ikke tests på dem, så er den fejl jo minimal, og måske ikke synlig som du har forklaret her på længere afstand.

Det er dog, rigtig surt at disse pixel fejl tillades i produktionen og man ikke kan komme udenom at sælge dem, og stadig flere måske vælger at beholde skærme med fejl. Det er da værditab for køber og forringelse af produktet, også selvom du måtte gå igennem panel lotteriet en 3. eller 4. gang, virkelig surt.

Udfra disse synspunkter og købere som beholder fejlbehæftet skærme, så er det jo snart ikke anderledes end spil som udgives med fejl i, tv skærme med defekt firmware og en masse rettelser, mobil telefoner som kræver ekstra opdateringer pga fejl og biler som skal ind til service på grund af fejl. Der skal ikke meget teknik i vores produkter, så er de fejlbehæftet og kræver service eller rettelser.
De gode gamle dage var sgu alligevel bedre, der virkede mange mekaniske og mindre elektroniske ting bedre, selv spil virkede bare :)
Hvem glemmer ikke Donkey Kong fejlen som blev kaldt et hack :) Der var ikke fejl dengang.
Lige præcis. De gode gamle dage med CRT :)

Jeg må indrømme at jeg tænker at Sony køber disse paneler med fejl velvidende at den almindelige forbruger ikke kan se de døde pixels og derfor måske får en bedre pris på panelerne.
Det er vel også derfor de skriver i deres manuel at det er en "almindelig fejl" at der er sorte, lysene eller farvede pixels på skærmen se #1

God BF derude..
PelleJespersen skrev:Det er vel også derfor de skriver i deres manuel at det er en "almindelig fejl" at der er sorte, lysene eller farvede pixels på skærmen se #1
Det kunne være spændende at det var sådan, for jo, at bortforklare disse minors i manual er lidt sån, hmmmmm.

Nå, der skal vist nogle insider info og en whistle blower til, før vi kan få den info verificeret, så ja, desværre kun en konspiration når man peger på Sony. Dog ikke ualmindeligt at man kan købe 2. sortering, det fik jeg lov at checke igår, da en anden mente det var løgn, og det er det skam ikke, det er bare ikke Sony som man ser i det sammenhæng, det ville nok også være en katastrofe.
Kort opdatering på mit tv:
- Tv'et blev ombyttet i torsdags, da de ikke havde fået det hjem til mandag (jeg var ikke selv til stede under ombytningen, desværre).
- Teknikeren havde ikke set den fejl før (den sorte streg), eller oplevet, at tv selv slukker og blinker rødt!
- Nyt tv ser fino ud, jeg tester dog ikke for pixelfejl.
Bonus, det nye tv skulle opdateres, det skulle det første ikke... O-O
Jeg tog forbi Power i Lyngby, hvor jeg havde købt det, og fik kr. 1.000,- retur da prisen til BF var bedre end jeg selv gav, da de havde fødselsdagstilbud. Det syntes jeg var god kundeservice. :)
/Lars
Super løsning til dig Lars. :)

Oplever andre med AF8 at tv'et står og "klikker" med slukket skærm?
Jeg har prøvet at slå diverse ting fra men lige lidt hjælper det.
Det klikker nok en 8-10 gange i timen. Lyden er den samme som når man tænder tv'et. Det er sgu lidt belastende...
Du har ret ang trådens emne men ville ikke oprette endnu en tråd om AF8 :)

Eksternt udstyr: Surround Reciever, Intel NUC, Sony UDP-X700 Afspiller, Apple TV 4k.
Det er dog ikke det eksterne udstyr da tv'et også gør det når der ikke er sat noget til.

Jeg er mere tilbøjelig til at tro at det er en eller anden service som står og kører. Jeg skal have testet om det også gør det uden internet sat til...
Det er velkendt at Sonys TV vågner meget ofte og kigger ud på alle mulige ting på nettet, men den burde ikke klikke når den gør det. Når du nu har en ATV så her TVet reelt ikke brug for internet, så det kunne man sagtens slå fra.
En hurtig tilbagemelding på problemet med at tv'et klikker tænd/sluk.

Jeg tog internetkablet fra og det har hjulpet rigtig meget. Jeg vil tro at 80% af "klik's" er forsvundet nu.

Vildt nok at tv'et i den grad "phones home" eller hvad filan det nu laver...

Men der skal jo samles noget data fra forbrugerne her i 2018 - ik sandt? :)
PelleJespersen skrev:Jeg tog internetkablet fra og det har hjulpet rigtig meget. Jeg vil tro at 80% af "klik's" er forsvundet nu.
Noget helt andet kunne være , at der sendes et WoL til dit TV, som det understøtter. Og så vækkes det op, og måske en fejl i firmware, at det gør på det signal, og så slukker det igen.

Så ikke nødvendigvis diagnostics relatereret men bare fejl, som måske kommer af en router som bare laver navne opslag eller på anden måde påvirker tvet's mac id.
Tjaa, firmware kunne det sagtens være. Jeg har haft 3 af disse AF8 da jeg jo byttede pga døde pixels. Nr 1 var slem, Nr 2 var fino, Nr 3 slem.

Jeg tror næppe det er WOL som bliver sendt fra min router. Så skulle der være fejl i den, hvilket jeg ikke trorpå. Så ville den også vække meget af mit andet udstyr. I min router skal der angives MAC addr specifikt for at sende en Magic packet.
Nu har jeg en del grej koblet til de TV vi tester og på Sonys TV kan jeg se, at den jævnligt vågner og giver sig til at læse indholdet på eksempelvis USB-sticks/harddiske, og der er flere rapporter online, hvor folk har logget hvor ofte det sker. Og det er ofte!