23 nov 2018, 08:43

Jeg må indrømme at jeg tænker at Sony køber disse paneler med fejl velvidende at den almindelige forbruger ikke kan se de døde pixels og derfor måske får en bedre pris på panelerne.
Det er vel også derfor de skriver i deres manuel at det er en "almindelig fejl" at der er sorte, lysene eller farvede pixels på skærmen se #1
God BF derude..
bbplayer skrev:Lige præcis. De gode gamle dage med CRTPelleJespersen skrev:Nr 3 har en enkelt død pixel som sidder ca. 20cm fra oppe højre hjørne. Jeg har besluttet mig for at beholde det tredje tv da Sony (eller LG som laver panelet) tilsyneladende ikke magter, at producere 100% fejlfri paneler.Jeg mener at flatpanels har givet en forklaring tidligere på disse 65" problemer, og produktionen af disse skærme og hvor mange som kommer ud med fejl.
Det var noget med produktions båndet og pladerne som disse paneler laves på, der er QC altså lavere og fejlmargin mere acceptabel end på mindre paneler, som var noget af forklaringen, måske er det på et helt andet forum den historie kom
Desværre for 65" ejere, så ser de som du gør, eller kører slet ikke tests på dem, så er den fejl jo minimal, og måske ikke synlig som du har forklaret her på længere afstand.
Det er dog, rigtig surt at disse pixel fejl tillades i produktionen og man ikke kan komme udenom at sælge dem, og stadig flere måske vælger at beholde skærme med fejl. Det er da værditab for køber og forringelse af produktet, også selvom du måtte gå igennem panel lotteriet en 3. eller 4. gang, virkelig surt.
Udfra disse synspunkter og købere som beholder fejlbehæftet skærme, så er det jo snart ikke anderledes end spil som udgives med fejl i, tv skærme med defekt firmware og en masse rettelser, mobil telefoner som kræver ekstra opdateringer pga fejl og biler som skal ind til service på grund af fejl. Der skal ikke meget teknik i vores produkter, så er de fejlbehæftet og kræver service eller rettelser.
De gode gamle dage var sgu alligevel bedre, der virkede mange mekaniske og mindre elektroniske ting bedre, selv spil virkede bare
Hvem glemmer ikke Donkey Kong fejlen som blev kaldt et hackDer var ikke fejl dengang.
Jeg må indrømme at jeg tænker at Sony køber disse paneler med fejl velvidende at den almindelige forbruger ikke kan se de døde pixels og derfor måske får en bedre pris på panelerne.
Det er vel også derfor de skriver i deres manuel at det er en "almindelig fejl" at der er sorte, lysene eller farvede pixels på skærmen se #1
God BF derude..