yakken skrev:Ser du: Hvis det billige kabel kan sende dit signal fra eksempelvis din PS3 eller DVD til dit TV uden at der opstår fejl i billedet, så vinder du nemlig ikke noget ved at købe et dyrere kabel. Det er ikke ligesom med analoge kabler, hvor man kunne opleve en bedre skærmning der gav et skarpere billede osv. Data i HDMI kabler er krypterede og rent digitale, så derfor vil fejl i overførslen giver ret markante fejl i billedet, der ikke kan overføres til datidens analoge fejl (som blot kunne være blegere farver eller lignende). Enten når digitale data frem eller også gør de ikke!
Derfor: Et billigt kabel kan sagtens være godt nok, men det er bare ikke sikkert at det er lige så holdbart i længden og det er jo surt at skulle undvære sine spil i de 4 dage det tager før man får et nyt med posten. Hvis kablet kan overføre dit signal og stadig holde sig indenfor den norm som er fastsat for den opløsning du benytter, så vil BILLEDET og LYDEN i hvert fald være det samme som med et dyrere kabel. 
Jeg vil til dels give yakken ret i det her.. det jeg bare sys du siger forkert/mangler at sige er, at digitale signaler i kabler altså GODT KAN påvirkes af støj udefra, ligesom med analoge signaler i kabler.. Det der så kan ske ved det digitale gennem hdmi, er så åbenbart at der kommer "markante fejl i billedet", som yakken skriver. Jeg har ikke forstand på indvirkningen, men afskærmning er altså også en ting man skal være opmærksom på. Dog er det ikke så nødvendigt på kortere afstande lige som det heller ikke er med analoge signaler, da signalet ikke kan nå at blive påvirket lige så meget som over længere afstande. Normalt er det ikke noget problem med støj til normal brug fra dvd eller anden maskine til et fjernsyn der står lige over, men så vidt jeg husker kan trådløse adgangspunkter (trådløst internet) der er stillet op ved siden af lave støj ind på kablerne, eller strømkabler med høje spændinger der løber lige ved siden af dit hdmi eller andet digitale eller analoge kabel.. hvilke enheder der kan bevirke støj vil jeg dog ikke hænges op på, da jeg ikke er helt sikker..
så alt i alt vil jeg IKKE give yakken ret i følgende, signalerne kan OGSÅ ændres i digitale kabler:
yakken skrev:Mht. antennekabler og andre analoge kabler er det en lidt anden sag idet støj udefra rent fysisk kan ændre kvaliteten af billedet på skærmen, hvilket jo ikke var tilfældet med de digitale kabler. 
og det her synes jeg ikke han har forklaret helt rigtigt:
yakken skrev:Jo længere dit analoge kabel er des mere støj vil der være
Jo længere kabler er, jo større mulighed er der for støj.. det er ikke ensbetydende med mere støj, at du har længere kabler..
Alt det her baserer jeg på min sunde fornuft, og det jeg har lært på teknisk skole (er i gang med en uddannelse som datatekniker)