Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nymark2064
Hej Alle,

Jeg går og overvejer at købe LG's OLED C8 Til 8888,- i Power.

Jeg er bare lidt bekymret for burn in med hensyn til PC brug.

Jeg har en HTPC som jeg primært bruger til mit nuværende TV.

F.eks. proceslinjen kan man jo altid bare skjule den, men er der noget jeg ellers skal være opmærksom på?

Mvh
Af DemonTwisterz
Jeg købte den i fredags Holbæk og jeg er ganske tilfreds med købet indtil videre. Men jeg tror ikke at det er en god idé at bruge den som pc skærm. Jeg ville ikke gøre det ihvertfald. Se film på den og spil på den så tosset du vil, men når man arbejder på en pc er næsten hele skærmen for det meste statisk og tit mange timer ad gangen. Det er statisk materiale der risikerer at brænde fast. OLED skærme er bedst til dynamisk materiale såsom film og spil. Dell udgav for nogle år siden en OLED PC skærm. Der er en god grund til at de har fjernet den igen fra sortimentet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville bestemt heller ikke bruge den til pc skærm. Det vil med garanti gå galt hvis det er reelt PC-arbejde vi snakker om.
Brugeravatar
Af TBC
Hvis du bruger den til spil og video fra PC'en er det ikke et problem - bare hold den fra statiske billeder over lange perioder OG lad samtidig være med at drive den for hårdt til maksimale lysstyrker på statiske brugerflader med faste grafiske elementer på skærmen - Høje lysstyrker ville dine øjne i øvrigt heller ikke kunne holde ud i længden, hvis du bruger den som monitor.

Jeg kan selv finde på at bruge et OLED-TV som spil-monitor, men ikke som arbejdsstation med lange statiske sessioner - Aktuelt har jeg en HTPC tilsluttet mit OLED og jeg har aldrig set et PC billede så afbalanceret og perfekt - Der er nærmest en lidelse at komme tilbage til sin LCD-monitor på værelset til sammenligning, lige så snart vi taler spil eller video eller bare en skrivebordsbaggrund med en smule mættede farver eller mørke nuancer.

https://www.rtings.com/tv/learn/real-li ... rn-in-test