Jeg er stor fan af Playdeads spil Limbo og Inside, så det er klart, at jeg ser frem til det tredje spil i serien med spænding. Det har endnu ikke fået navn, men beskrives som et "sci-fi eventyr ude i rummet".
Er også glad for at prøve deres titler, og spændende er om de kan overføre den atmosfære til en 3D verden som DR nævner i deres artikel, der lægges op til.
De har altid været gode til at skabe en atmosfære i spil til en fornuftig pris :-)
Og så er deres spil så grafisk simple at de lige som f.eks. Civilisation VI med fordel har kunne spilles selv via remote desktop i en sen nattevagt på arbejdet hvor computerne ikke har Nvidia kort til egentlig gamestreaming ;-)
Jeg har også lagt mærke til, at Inside har været promoveret øverst i app store på Apple TV siden lancering for snart 1 år siden. Jeg tror ikke, at jeg har set andre spil eller apps få denne særbehandling af Apple i tv-butikken før.
PC, PS4, Xbox og Switch er nok de mest oplagte kandidater til få tredje spil ved lancering. Jeg har ikke hørt noget om, hvorvidt de arbejder på en port til Android TV, men spørgsmålet er nok også om f.eks. et Sony Android TV overhovedet har muskler til at køre Inside?
Jeg har lige set/prøvet Inside på mit Sony TV, ser da sjovt ud på 75" , man skal dog bruge mus til at styre med, da det jo er touch baseret . det virker dog ok. Og jo, det skal sideloades, det findes klart nok ikke i play store til AndroidTV men what?
hehe, jeg har ikke prøvet det igen men jo da, det så da ok ud men prøvede egentlig kun spillet i 60 sekunder, så ærligt det så ok ud men nok ikke en værdig vurdering på så kort en prøve.
Skal prøve at huske og prøve det igen i aften, og rapportere lidt mere tilbage.
Man kan vist få lidt framerate i developer indstillinger, så måske skal jeg prøve og aktivere det
Shit jeg glæder mig!
- Jeg er kæmpe fan af især Inside som jeg synes var et mindre mesterværk.
Hvis de fortsætter på samme høje niveau, så har de uden tvivl endnu et pletskud på vej!
Jeg er helt enig! Playdeads spil har altid haft en unik stemning og æstetik, og jeg er også meget spændt på, hvordan de vil overføre det til et rum-sci-fi-univers. Både Limbo og Inside fangede mig med deres fortælling og atmosfære, så jeg har store forventninger til det næste spil. Det bliver spændende at se, hvilke nye mekanikker og overraskelser de introducerer.
Sjovt med svar på en 7 år gammel tråd. Der er jo i mellemtiden (november 2022) blevet releaset tredje spil Somerville? Har ikke selv fået spillet det sidste, men det har heller ikke fået så gode anmeldelser som de to forrige.
Keeper er et atmosfærisk puzzle-eventyr, til tider direkte psykedelisk i sit udtryk. Historien, fortalt i 'silent indie' stil, lige som Limbo og inside bare i 3D, kredser om et levende fyrtårn og en fugl. Spillet fremstår som en surrealistisk, farverig modsætning til Playdeads dystre minimalisme i Limbo og Inside, men også som en pendant til deres puzzle-adventure opbygning. Samtidig kan man, hvis man virkelig strækker den, sige at det i det små også fremstår som en mere drømmende slægtning til Ori-seriens emotionelle metroidvania exploration (der et lille snært af evne-låst udforskning og tilbagevenden til områder i en sammenhængende verden efter løst opgave) selv om spillet som mere rail-roaded nok nærmere minder mere om Playdead spillenes puzzle-adventure.
MEN visuelt gør det apropos Ori, godt brug af HDR, ikke kun bare eller først og fremmest i lysstyrke og nits (selv om der er aspekter af det), men især med brugen af dybe, stærke og brede farvepaletter, der giver spillet sit særlige, maleriske og småpsykedeliske præg.
Det tog mig dog over en time at blive fanget og komme ind i spillets rytme, da den indledende intregrerede tutorial er ret stramt styret og en kende for railroaded imho. Men derefter åbner gameplayet sig op og udvikler sig alsidigt på en måde, der gør, at det aldrig når at blive for monotont. Tværtimod bliver det til et syret, sødt lille eventyr, der bliver ved med at introducere nye game-play mechanics fra start til slut og konstant bliver ved med at ligne et abstrakt, små-psykedelisk maleri.
Anmelderne har da også taget godt imod det, ofte med karakterer på 7, 8, 9 eller 10 (ud af 10) fra de store anmelder sites, så anbefalingen er hermed givet videre til enhver der gerne hygger sig med småsyrede silent-indie spil.
Så vidt jeg husker, har du et RTX 3090 eller 4090 eller noget i den liga (Det var dig der spillede flight-simulator, ikke?) Så gør dig selv den tjeneste at spille Keeper på det på din high-end GPU og på den store HDR skærm i stuen, for spillet fortjener virkelig at blive oplevet med maksimal visuel kraft og stabilitet for at blive det syrede oliemaleri man så spiller.
Det er grafisk ret krævende ved sine PC Max settings og jeg fandt fandt selv, at supersamplet 5120x2880 DLAA kombineret med DLSS-frame generation var et perfekt match til et RTX 5090 ved spillets grafiske maks settings.
Ellers skalerer spillet naturligvis godt med DLSS eller FSR opskalering fra levere renderingopløsninger eller mindre end maksimale grafiske settings til helt andre typer hardware. Alternativt kan det spilles på Series X og efter sin ekslusiv-periode vel også på et tidspunkt på PS5, ligesom andre spil fra studiet. Men hvis du stadig har high-end GPU, så lad den og spillet få lov at vise, hvad den og spillet kan. DLAA (eller DLSS) gør i hvert fald spillet visuelt godt.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.