Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har købt en C8’er, som jeg er rigtig glad for. Jeg er dog ret generet af den lave lysuniformitet, som jeg bemærker i mørke scener (Stranger Things S2 i Dolby Vision fx). Jeg synes, det er meget træls at et tv med perfekt mørkniveau performer så dårligt, når der er en anelse lys. Jeg har vedhæftet to billeder af mit tv med 5% grå. Ét med Spil-profilen, og et med ISF Ekspert Mørk. Begge har lysstyrke sat til 50. Synes I det er indenfor det forventelige, når det kommer til OLED? I Flatpanels’ C8-test virker uniformiteten til at være bedre end hos mig.
Vedhæftede filer
883998CE-FCCD-44FB-B08B-BDD68BF3EC8D.jpeg
883998CE-FCCD-44FB-B08B-BDD68BF3EC8D.jpeg (526.92 KiB) Vist 3478 gange
BF643647-0605-41B4-8CCE-41C6B355A80E.jpeg
BF643647-0605-41B4-8CCE-41C6B355A80E.jpeg (423.73 KiB) Vist 3478 gange
Jeg synes det er noget værre end hvad vi ellers har set. Der kan være lidt skygger hist og pist, men ikke så kraftigt som på dit billede og ikke i så voldsom grad hen over skærmen. Har du kørt en panel-rens?
Tak for svar, Torben. Jeg har kørt en panelrens over natten (den der tager en time, det er den, du mener, ikke?) og har til morgen kun forsøgt mig med Red Dead Redemption 2, hvor problemet ikke er udpræget, da billedet er meget ‘rent’ og ‘støjfrit’. Vil tage et nærmere kig i eftermiddag. Har nogen her erfaringer med at få en bytter hos Power på baggrund af den slags? Har købt TV’et i august og bemærket problemet de sidste par uger.

Det er værst i videomateriale, hvor der er gryn (gamle film, eksempelvis Dannys flugt i snelabyrinten i The Shining på Netflix, og House on Haunted Hill-åbningenscenen på Netflix). Når jeg sætter lysstyrken til 49 hjælper det en del, men det er stadig distraherende.
Senest rettet af Lasse86b 26 okt 2018, 14:38, rettet i alt 1 gang.
Jeg har ikke selv erfaring med ombytninger, men hvis TV'et er under 14 dage gammelt og købt på nettet, så kan du jo i princippet blot aflevere det, hvis du er usikker på, om det vil blive accepteret som en fejl. Forudsat, at du har gemt emballage og kan pakke det ned uden at det kan ses, at dem har været pakket ud (det er svært...).

Ellers vil Power nok henvise dig til, at tage direkte kontakt med LG for at få tjekket det.
Torben Rasmussen skrev:men hvis TV'et er under 14 dage gammelt og købt på nettet, så kan du jo i princippet blot aflevere det,
Lasse86b skrev:Har købt TV’et i august og bemærket problemet de sidste par uger.
Så er det da afklaret :D
Tak for svar igen. Det er virkelig påskønnet.

Jeg tog kontakt til Power, der fortalte, at de har en kørende service-aftale med LG, og at jeg skulle tage kontakt til LG. Deres danske support-fyr sagde, at jeg skulle tage hjem (er på arbejde pt.) og slå funktionen "Lokalt nedtonet LED" fra. Jeg sagde, at den indstilling havde jeg aldrig hørt om, og at jeg troede ikke det hørte OLED til, men LED-skærme. Men han holdt fast, så jeg må hjem om et par timer og prøve af om den funktion overhovedet findes i menuen ("over TruMotion," som fyren sagde). Jeg er skeptisk efter at have brugt decideret måneder på løbende at fintune hver billedprofil på hver indgang og efter hver input-type, opløsning og frekvens.

Hvis det ikke hjælper, vil LG gerne se billeder af fænomenet og evt. sende en tekniker ud.

Så med jeres hjælp og Powers og LG's foreløbigt udmærkede service føler jeg mig fortrøstningsfuld. Igen tak for svar herinde!
Nej, det mente jeg også, og jeg blev ved med at sige, at jeg havde en OLED C8, men han bad mig prøve det af, og så ringe til dem, hvis det ikke hjalp. Tror jeg accepterede, fordi jeg mere end noget andet ønskede det kunne fixes via software i stedet for at skulle have gang i en masse langvarig service på skærmen. De har heldigvis åbent til kl. 18 i dag på telefonen, så jeg prøver dem igen senere.
Det gas de lukker ud med at de har en LG mand kørende passer ikke, jeg fik samme svar da jeg havde problemer med et Panasonic tv, jeg syntes du skal få taget billeder og. Sende dem til power, det er syn for. Sagen og kræve at få det ombyttet, jeg ved ikke om du har set den anden tråd herinde, som handler om service center gruppens behandling af folks fjernsyn?

PS sku det vise sig at de faktisk har fået. En ordning med LG som kommer ud og. Ser fejlen Så gør det, men undgå at få den afhentet af det berygtede værksted

Mvh Michael
Lysuniformitet har vist ikke noget med de alm. indstillinger at gøre - det er jo på hele panelet man justerer der. En panelrensning, som allerede er prøvet, er i mine øjne også det bedste bud.

Jeg har med vilje ikke selv prøvet at vise et 5% billede på mit TV, af frygt for at se noget, jeg ikke synes om. :D

Jeg er nemlig ret godt tilfreds med billedet som det er - ser ikke nogen ting ved at se alm. film og serier. Hvis først man bliver gjort opmærksom på at noget ikke er helt som det skal være, så ser man kun fejlene efterfølgende. :)
Desværre for al for dårlig uniformitet. Heldigvis ikke problemer med pisgul eller røde plamager. Indstillinger hjælper ikke på disse problemer.
Det er vigtigt man checker for uniformitet når tv’et modtages.
At du siger det er kommet hen ad vejen er anderledes end hvad jeg har oplevet. Skriv mail til Power og sig FET er nyt, få skriftligt svar og så må du jo gøre hvad de siger. Jeg har fået ombyttet med burn-in efter LGs service samarbejder har været her. Mine ombytninger med uniformitets problemer har været inden 14 dage.