06 sep 2018, 14:25
Har lige fået ombyttet min XE93. På det gamle kørte jeg uden problemer lyden ud i mine eksterne højtalere via ARC og min Marantz receiver. Nu kan jeg dog af en eller anden årsag ikke få det til at virke efter det nye tv er sat op. Har ikke ændret settings på min receiver og har tjekket at receiveren er i den korrekte HDMI port på tv'et. TV'et registrerer den også i listen over Bravia Sync enheder. Har også ændret digital lydudgang til PCM. Hvad kan jeg mere mangle? TV'et registrer når jeg tænder receiveren, da den slukker for tv højtalerne.
Kablet kan selvfølgelig være gået i stykker.....men usandsynligt, da jeg ikke har rørt det i den uge mit oprindelige tv har været til reparation. En ting som under mig lidt, er at jeg synes jeg husker at når jeg slår på HDMI 3 (hvor receiveren sidder), så burde jeg kunne se en "Receiver menu" på tv skærmen, men her står der bare "intet signal". Har forsøgt mig med andre HDMI porte på tv'et også, som jeg ved virker, men med samme resultat.
Kablet kan selvfølgelig være gået i stykker.....men usandsynligt, da jeg ikke har rørt det i den uge mit oprindelige tv har været til reparation. En ting som under mig lidt, er at jeg synes jeg husker at når jeg slår på HDMI 3 (hvor receiveren sidder), så burde jeg kunne se en "Receiver menu" på tv skærmen, men her står der bare "intet signal". Har forsøgt mig med andre HDMI porte på tv'et også, som jeg ved virker, men med samme resultat.