Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Jeg har et oled E6 i 55" og 65". Mit 65" har en mærkelig farve langs venstre side af panelet.
Ved eks fodbold på tv eller ps4 og især fifa opleves græsset lidt knækket i venstre side. Det er lidt mere gulligt.
Det "sjove" er, at det umiddelbart ikke ses ved hvid baggrund eller er ihvertfald klart tydeligst på grøn baggrund.

Det er mest fremtrædende når jeg sidder til venstre for skærmen og sidder i min sofa.
Stiller jeg mig op ændres farverne til en mere ensfarvet art.
Lidt ala noget med dårlig betragtningsvinkler men slet ikke så slemt heller.
Det skal siges at min kæreste først ligger mærke til efter jeg har spugt til det ellers havde hun ikke lagt mærke til det.
Måske pernitten, men når det er set så er det fandme svært at abstrahere fra:)

Jeg gætter på at klassisk colourtint vil ses hele tiden - nogen gode ideer til hvad det er?
Senest rettet af bromberg 03 sep 2018, 15:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
6-modellerne havde stadig et filter på, som gav tint, som var lidt afhængig af betragtningsvinkel. Det er dog et lilla tint og det er reflektionerne, som blev lilla og ikke lyset fra skærmen.

Har du mulighed for at tage et billede med ensfarvede baggrunde? Jeg husker ikke om vores eget tool virker i fuldskærm i LG's browser, men du kan jo prøve:
http://tft.vanity.dk
Af Basto
Du er sku uheldig .. først problem med LCD/led tordenfluer . og nu Oled's
klassiske nsygdoms symptomer. Er den en ny skærm med garanti ?

Mvh Michael
Af bromberg
Basto skrev:Du er sku uheldig .. først problem med LCD/led tordenfluer . og nu Oled's
klassiske nsygdoms symptomer. Er den en ny skærm med garanti ?

Mvh Michael
Tjae:). Jeg har engang haft en Samsung jeg måtte bytte 5 gange, da pixels døde hvergang jeg fik ny skærm.
Der var endda en teknikker ude og måle o. Der var noget galt med spændingen i min gamle bolig :D .
Tordenfluerne, var jeg desværre forberedt på ville ske. Det var bare eneste mulighed på daværende tidspunkt.
Det her med det gullige er nok så det man må påregne kan ske med oled.
Syntes bare det er mærkeligt det faktisk kun er synligt ved grøn/fodbold bane.
Og kan da sikkert også godt blive beskyldt for at være krævende:).
Men det vil jeg have lov at
tillade mig pris taget i betragtning
Af Basto
Sådan har jeg det også .. har man først opdaget en fejl , så er fokus der.. jeg har også fået byttet skærme 2 gange

Mvh Michael
Af bromberg
Hov fik ikke svaret - ja der er garanti på endnu. Snakkede med lg som var ret fine at snakke med. De vil sende en teknikker, så er spørgsmålet bare om det vurderes til at være mig der er hysterisk eller hvad det er.
Af bromberg
Den er købt i hifiklubben. Intet er løst, men kommunikationen med lg og service center gruppen hidtil har været eksemplarisk.
Det er sgu dejligt
Af Basto
Åhhh det er godt at høre ???
De må da også kun mærke at glade og tilfredse kunder er vejen frem

Mvh Michael