Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Med din historik i mente, vil du nok skifte igen inden for et år MigSelv ?
Brugeravatar
Af MigSelv
Grandahl skrev:Med din historik i mente, vil du nok skifte igen inden for et år MigSelv ?
Man skal jo aldrig sige aldrig, er dog meget tilfreds med A1, det bedste tv der har stået i stuen, og har ikke udskiftning i nær fremtid på tegnebrættet.
Jeg har skiftet ca. når der er gået 1½ år og det er altid topmodeller jeg køber, den største grund er fordi de har fejl/mangler og det har været Samsung og LG i deres topmodeller i forskellig modeller de sidste 6 år, nu har jeg købt et Panasonic OLED i 65" også et topmodel, men denne gang regner jeg med det holder længere da kvaliteten er meget bedre end de andre jeg har haft. :D :p
Af Elkjr
Det er sku ikke tit! Gik fra et 21" Prosonic jeg fik i konfirmations gave (sammen med en VHS) i... 96 ca.. Til en 32" Panasonic tror jeg det var, som jeg også fik af en tøs der var lidt forskruet i mig ? det var vel i ca 2005! Og så mit LG 47"LM760T I ~20012-13.. Har da overvejet et 55" men det eneste sted jeg har plads i forhold til vores åndssvage Stue, det er under trappen, og større vil stikke ret meget ud, så man vil nok ramme ind i det.. Samt at jeg syntes de godt 14k jeg gav for det så syntes jeg sku det skal holde lidt længere!
Fruen syntes også det ville være fuldstændigt åndssvagt at skifte...

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Af DavidWebb
og jo jeg kan sagtens læse brochuren og er også ok til IT og lign...men jeg kender bare mig selv til at vide jeg bliver sindsyg når elektronik ikke virker. Jeg har leveret en del retur i elgiganten indenfor perioden af samme årsag.

Men jeg kigger også på biler konstant....men køber aldrig nogle. Jeg nyder dog at læse om folks erfaringer her, og lige pludselig køber jeg nok sony AF8...ved bare ikke om 65 bliver for stort:-)
Af Globulus
@ OP: Der er en lignende diskussion her - med en afstemning og mange flere indlæg: https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... ur-tv.html

Jeg har selv haft 6 TV siden 1984, hvoraf 2 blev udskiftet fordi det gamle gik i stykker. Mit nuværende kører på 5. år og jeg har ingen umiddelbar forventning om at det vil blive udskiftet indenfor de nærmeste 2-3 år.

Om du "skal" udskifte dit 7 år gamle D8000 er heldigvis helt op til dig selv. Hvis du vil opleve 4K/HDR og OLED el. QLED er der masser af muligheder, som ikke var til stede i 2011. Hvis du forventer, at det gamle TV skal udskiftes før det dør af sig selv, kan du lige så godt gøre det nu i stedet for senere - med mindre du har en eller anden forventning om, at det gamle skal bruges i x antal år før det har aftjent sin værnepligt.

Husk blot på een ting: En opgradering til en 2017-2018 model betyder farvel til 3D.
Brugeravatar
Af Vailant
Min TV-historik ser nogenlunde således ud. Og her snakker vi kun TV'et i stuen! :)

Panasonic et-eller-andet 28" i 1988.
B&o MX7000 28" i 1994, da Panasonic'en stinkede til NTSC, som kom fra min LaserDisc.
Panasonic TH-42PA50 i 2005.
Panasonic TX-P50G10E i 2009.
Sony KD-65A1 i 2018.
Af Decipher
5-10 år, eller når der sker noget, som kræver det, nye standarder osv.

Har lige udskiftet et fra 2011 for at få et med Android, så jeg slipper for en boks (da den gamle døde).
Af Angel
Jeg er en af dem, som stadigvæk har den sidste Pioneer KRP-600M siden 2008. Kun tilsluttet til et Apple TV 4K, som jeg lige har købt, da jeg solgte hele min bluray samling. Med en sidde afstand på 4,3 meter, så er billedet skarpt nok til mig og et rigtig godt billede, når der enten er mørkt eller gråvejr udenfor. Høj dagslys bliver sort niveuet ring og farverne mattet ud.

Det bliver enten i 2019/2020, jeg køber et OLED, da jeg gerne vil have 77" næste gang, når det er kommet ned i en længere prisklasse.
Brugeravatar
Af Gyzzo
Min historik gennem de sidste 11 år:
B&O LX5500 (-2007)
Panasonic TH-42PX70 (2007-2009)
Pioneer KRP-500M (2009-2018)
LG OLED65C8PLA (2018-)