Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lnielsen
Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at spørge jer om hvor ofte i udskifter (altså køber et nyt TV) eller planlægger at udskifte jeres primære TV?

Mit nuværende TV er et Samsung D8000 fra 2011 som kører fint endnu, men som jeg regner med at skifte ud inden for de næste 2 år.
Af Grandahl
Har 2 Sony, en fra 2014 og fra 2016, En Samsung fra 2015 og en LG Oled fra 2015 i stuen.. Håber ikke de skal skiftes foreløbig. Det er for dyrt ?
Af DanFrandsen
Når det går i stykker. ? gider ikke bruge så mange penge på at skulle skifter tidligere. Tror det jeg har i stuen er nok 4 år gammelt. Et af de første 4K tv med Netflix app med 4K afspilning. Det var svært at finde dengang. Mange 4K havde ik indgange til 4K eller netflix i 4K. Så håber det holder til 8K er nede i pris. Ha ha ??
Brugeravatar
Af bbplayer
Enten når det går i stykker, eller så går der nok 2 år imellem skift.

Der er 1 samsung, 4 LG, 3 asus pc skærme i huset, så nok at skifte ud, hvis man vil.
Af Brixen
:) Ikke ret tit.
Jeg gik fra Philips billedrørs-tv til Panasonic V10 Plasma i 2009, og til LG OLED B6 i 2016.

Og de to jeg skiftede kører endnu hos nogle andre.
Af Axlon
Købte mit første TV engang i midten af 80'erene, et 14" Philips.
I 1992. dagen hvor Danmark skulle spille med Holland i fodbold, købte jeg et Sony Trinitron 25".
Det blev udskiftet i 2007 med mit nuværende Panasonic 42PX70.

Så jeg udskifter ca. med 15 års interval.
Det er der vidst ikke nogen her i forummet der kan slå?
Af Gromit
Jeg har netop skiftet til SONY AF8 65", og kommer også fra et Panasonic 42PX70, hvilket er et spring cirka 10 år.

Dog kommer AF8´eren desværre ikke op og køre de næste 14 dage, grundet arbejde, ferie og ommøblering. Så nu nyder jeg, at der står en stor kasse på gulvet. :D
Af DavidWebb
Interessant spørgsmål. Jeg kører på Sony 46" fra Føtex tilbud...er nok fra 2011. Apple TV 3 gen. Og det fungerer egentligt fint. Jeg sukker efter OLED og nyt apple TV4K, men er noget skeptisk når jeg læser på diverse fora. Kalibrering, 50hz, 60hz osv osv......det virker ret omstændigt at sætte op.
Jeg ønsker plug n play.....ikke byggesæt man konstant skal kalibrere efter program osv.
Jeg bruger primært netflix, dr og iTunes (us)

Så ender nok først med at købe nyt når det gamle brænder sammen = aldrig:-)
Af Grandahl
Du har noget ret David, jeg hører også fra folk der ikke synes de kan overskue de nye OLED. De spørger om man skal ha en extern Apple tv tilknyttet, er der virkelig flere indgange der skal indstilles?, hvad er HDR siger de, skal man nu også til selv at gøre noget aktivt der. Betyder det flere indstillinger. Det lyder besværligt, lyder det fra nogen.
Brugeravatar
Af bbplayer
DavidWebb skrev:Jeg ønsker plug n play.....ikke byggesæt man konstant skal kalibrere efter program osv.
Jeg bruger primært netflix, dr og iTunes (us)
Hvis man køber nyt tv, ikke læser på forum, ikke vil eller kan se de perfekte farver, og glædes over et nyt køb, uden at skulle forholde sig til andres mening om ens køb, så er det vejen frem. Vigtigst er, du bliver glad for det, og ja, sidder du og læser andres bekymringer og forbehold for nyt tv, så får du måske aldrig købt eller udskiftet det gamle, af ren og skør bekymring for om andre har ret, og tilsidesætte dit eget valg og syn på sagen. Råd er gode men du må også gerne selv.
Brugeravatar
Af MigSelv
Udskiftning af stue tv andrager 8 stk på 10 år ( 2007 - 2017 ).
37PX70, 42PZ800, 50VT20, 55VT30, 65VT50 Panasonic plasma tv.
65X9005B, 65ZD9 Sony lcd tv.
65A1 Sony oled tv.