Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som det ser ud nu, så mangler boksen nok desværre hardwaren til at klare Vp9.2. På iPhone har man klaret HDR-delen af Youtube via software, men den kan stadig ikke få 4K streamet.
Af HenrikT
jramskov skrev:Enig! Synes ikke der er nogle specielt gode grunde til den manglende support. De arbejder jo også sammen om en næste generations codec.
Så er der måske håb forude, med AV1 codec’et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ahp skrev:
Rasmus Larsen skrev:Nu tester jeg med 2x HomePod, men måske mine erfaringer også gælder for Sonos One:
..........
- Slår man "match frame rate" fra, så er lyd og billede synkront i alle de apps, som jeg har prøvet.

Jeg kører tvOS 12 beta.
Tak Rasmus, det ser ud til også at løse problemet med Airplay og Sonos One. Spøjs fejl.
Jeg kører iøvrigt tvOS 11.4.1

Ved dog ikke helt om Airplay/Sonos One er løsningen for mig. F.eks. kan jeg ikke længere bruge TV’ets fjernbetjening til at skrue op/ned for lyden. Men det giver trods alt bedre lyd end TV’ets indbyggede højttalere. Måske problemet bliver løst i en fremtidig opdatering.
Jeg fejlmeldte problemet hos Apple og en af deres tvOS-udviklere har her til aften skrevet til mig, at de mener, at "Airplay 2 audio output delay" er løst i seneste beta af tvOS 12. Jeg er selv travlt beskæftiget med Sonys TV-event, men får nok tid til at teste det senere på ugen. Hvis du kører tvOS 12 og får det testet inden da så giv gerne lyd :)

Jeg nåede dog at bemærke, at seneste tvOS 12 beta har løst en anden fejl vedr. HomePod / Siri
- Siri kan nu vække Apple TV fra standby (tidligere kunne hun starte videoafspilning fra standby, men kun lyden kom frem - billedet blev på screensaveren). Han man en iPhone / iPad / HomePod kan man f.eks. bede Siri om "Hey Siri, stop/start playback on Apple TV". Hvis man har Airplay 2 aktiveret, så kan man på HomePod nøjes med at sige "Hey Siri, stop".
Brugeravatar
Af Naiera
Lydudfaldene er endelig væk i den seneste beta.

Sync ved 24Hz på blandt andet iTunes-materiale er stadig helt i hegnet.
Af bromberg
Er lyden (via bluetooth headphones) fortsat håbløst ude af sync? Det syntes jeg ikke det var tidligere, men sidst jeg prøvede var det skidt.
Jeg har ikke et sæt til test nemlig;)
Af bromberg
Rasmus Larsen skrev:bromberg: Jeg tjekker gerne, men har vist kun Airpods liggende pt. Altså som kører bluetooth. Hvilken version af tvOS?
Det ville være meget fornemt, men Jeg husker ikke helt hvilken tvOS jeg oplevede problemer med, men jeg pt 11.4.1 installeret.:).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rasmus Larsen skrev:
ahp skrev:Tak Rasmus, det ser ud til også at løse problemet med Airplay og Sonos One. Spøjs fejl.
Jeg kører iøvrigt tvOS 11.4.1
Jeg fejlmeldte problemet hos Apple og en af deres tvOS-udviklere har her til aften skrevet til mig, at de mener, at "Airplay 2 audio output delay" er løst i seneste beta af tvOS 12. Jeg er selv travlt beskæftiget med Sonys TV-event, men får nok tid til at teste det senere på ugen. Hvis du kører tvOS 12 og får det testet inden da så giv gerne lyd :).
Jeg fik det testet i går aftes og desværre er problemet ikke løst. Der er stadig forsinkelse ved Airplay 2 lyd-output, når man samtidig bruger match frame rate på Apple TV. Jeg har skrevet en opdateret fejlrapport til Apples udviklere.
Af arsenio3d
Jeg synes at den har det med at blinke her hos mig på et Sony KD55XD7005BAEP, det sker mest i Youtube og i hjemmeskærmen. Heldigvis ikke under afspilning af film.

Har sat den til 4K 50Hz 4.2.2 og match indhold.

Udover det er det en god lille afspiller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Under valg af opløsning kan du vælge om den skal køre 4K HDR eller 4K SDR som udgangspunkt. Match-funktionen sørger så for at skifte automatisk ift. indholdet. Men hver gang der skiftes frekvens eller mellem SDR/HDR så vil tv-skærmen blinke sort kortvarigt. Det er pt. en af ulemperne ved HDMI-standarden, når der skal skiftes format.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 103