Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janbau
XF90 står til 18000,-, der kan du også få OLED 65" Den kan nemt forhandles ned i pris hos Power. Og er nok en af de bedste Led på marked i det prisleje. Jeg er også selv til Oled men har haft en del udmærkede led over tid og da det er Boxer Tv han har som kilde og ikke nævner hverken HDR og 4 k så kunne XF være et godt valg . Super til sport og også bedre end dit Philips 55POS9002 og mit Lg C7 Oled som så er bedre til alt med HDR
Brugeravatar
Af Pede8000
Jeg vil til stadighed påstå at der INTET er at udsætte på POS9002´s evne til at behandle bevægelse (sport).
Hvis der er noget der er bedre, er det svært at se med det blotte øje!

Jan skal dit indlæg forståes derhen at du anbefaler et LCD (XF90) fremfor et OLED til samme pris, ellers er jeg lidt forvirret.
Eller er det du skriver at det er lige meget om han tager det ene eller andet?

Blot for at klarlægge.
Af Basto
Peder forstår du ikke hvad de mener?
Du begynder jo igen at gå i selvsving fordi andre ikke er enig med dig.

Mvh Michael
Af Basto
Jeg skal aldrig ha Philips i mit hus igen, magen til Bras.
Men smag og behag, jeg er vild med følgende mærker Sony/LG/Panasonic
8-) 8-)
Brugeravatar
Af Pede8000
Basto skrev:Peder forstår du ikke hvad de mener?
Du begynder jo igen at gå i selvsving fordi andre ikke er enig med dig.

Mvh Michael
Håber der bliver modereret her.

Ellers vil jeg høfligst bede dig holde dig på afstand af mig og mine kommentarer! Tak!
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har haft Sony's lcd topmodel 65ZD9, og nu Sony's 65A1 oled. 65ZD9 er et rigtig godt tv, men på alle billedparametre og lyd er 65A1 bare bedre. Og når vi snakker HDR, er det mange klasser bedre.
Brugeravatar
Af Pede8000
MigSelv skrev:Jeg har haft Sony's lcd topmodel 65ZD9, og nu Sony's 65A1 oled. 65ZD9 er et rigtig godt tv, men på alle billedparametre og lyd er 65A1 bare bedre. Og når vi snakker HDR, er det mange klasser bedre.
Måske på tide med en opdatering, tjek lige forsiden! WOW! :p
Af Grandahl
Trådstarter, jeg begriber heller ikke at nogen anbefaler et LCD tv, når nu dit budget rækker til et OLED, der er kæmpe forskel.

Billedmæssigt, lys i stueforhold, betragtningsvinkler, den er langt smukkere ( slankere ), jeg kender ikke en eneste der har nogle issues når det gælder at se sport på en OLED, bedre input lag, noget bedre HDR osv osv.. Det er en no brainer i m8n verden..

Hvis valget stod mellem Sony og Panaen, var jeg gået med Sony.. Hvis det er et problem for dig med at få hængt nydeligt op på en væg, så ta en LG, der er ingen problemer der.
Af Beckham
Jov jov...vi er da slet ikke uenige om at OLED er fantastisk på mange måder. Jeg synes jo bare det er altid er vigtigt at kigge på alternativerne og hvilke behov man har. Det er jo det samme hvis du køber det dyreste B&O anlæg og så spiller MP3 filer på det. Så har man måske skudt lidt over målet..;-) Og igen OLED kan levere nogle fantastiske billeder når den bliver fodret med den rette kilde, men hvis vi er nede i normalt HD kabel tv, så vil jeg altså stadigvæk påstå at forskellen ikke er så stor igen.

Bottomline så skal trådstarter jo ud at kigge på nogle tv og vurdere hvad der er det rigtige for ham.
Af janbau
Pede8000 skrev:Jeg vil til stadighed påstå at der INTET er at udsætte på POS9002´s evne til at behandle bevægelse (sport).

Jan skal dit indlæg forståes derhen at du anbefaler et LCD (XF90) fremfor et OLED til samme pris, ellers er jeg lidt forvirret.

Blot for at klarlægge.

Det kommer stadig an på hvad skærmen skal bruges til og i dette tilfælde kunne en led måske være bedre. Oled er god til langt det meste indhold men til netop sport vil jeg til enhver tid påstå at netop XF 90 vil være bedre til dette da bevægelsehåndteringer er bedre end de nuværende Oled fra 2017 . Den nye LG C8 har i år fået en bedre motor til netop bevægelse men der er stadig plads til forbedring.

Og med lidt forhandling kan skæmen nok forhandles ned i pris , det kunne jeg selv med en 55 Tommer XE 90 i Power men jeg havde så lige købr en LG C7 Oled til 9000 kr. som jeg så sandelig er blevet rigtig glad for da jeg bruger den meget til 4 K Blu-ray og har lige opdateret min spiller til en med Dolby Vision. Jeg ser så også meget sport og LG C7 Oled gør det skam ganske udemærket men ville dog stadig forretrække en god Led som den nye 2018 Sony XF 90 .

Nu er der dog en ny serie på vej fra Sony nye Master serie af både Oled og Led som der jo lige er lavet en indlæg om her på site Da Torben og Rasmus hvis er i USA og se på dem
Af Grandahl
Beckham Mener du det seriøst, når du begynder at sammenligne MP3 filer afspillet på et B&O anlæg og LCD kontra OLED? Jeg kan ihvertfald ikke finde sammenligningsgrundlaget.
Uanset om det er HD, 4K eller HDR er forskellen markant, den bliver kun større jo bedre kilden er..

Hvis nu manden siger han har et budget på 10000 og ønsker 65” giver det sig selv at det må blive et LCD tv, men det er jo ikke tilfældet her.

Hvis der nu kommer en og vil købe bil for en million, og spørger hvad han kan få? Så kan han da sagtens komme på arbejde hver dag i en Ford Fiesta, men det er nok ikke den han kikker efter når han har en million at gøre godt med, med mindre han overhovedet ingen anelse har om hvad biler koster.
Brugeravatar
Af Pede8000
janbau skrev:Det kommer stadig an på hvad skærmen skal bruges til og i dette tilfælde kunne en led måske være bedre. Oled er god til langt det meste indhold men til netop sport vil jeg til enhver tid påstå at netop XF 90 vil være bedre til dette da bevægelsehåndteringer er bedre end de nuværende Oled fra 2017 . Den nye LG C8 har i år fået en bedre motor til netop bevægelse men der er stadig plads til forbedring.

Og med lidt forhandling kan skæmen nok forhandles ned i pris , det kunne jeg selv med en 55 Tommer XE 90 i Power men jeg havde så lige købr en LG C7 Oled til 9000 kr. som jeg så sandelig er blevet rigtig glad for da jeg bruger den meget til 4 K Blu-ray og har lige opdateret min spiller til en med Dolby Vision. Jeg ser så også meget sport og LG C7 Oled gør det skam ganske udemærket men ville dog stadig forretrække en god Led som den nye 2018 Sony XF 90 .

Nu er der dog en ny serie på vej fra Sony nye Master serie af både Oled og Led som der jo lige er lavet en indlæg om her på site Da Torben og Rasmus hvis er i USA og se på dem
Tak for svar, men man skal godt nok se meget sport for at den marginale forskel retfærdiggøres. Trådstarter har et budget til et 65" OLED tv, og det vil jeg anbefale til en hver tid.

Ja, spændende med de nye Sony, glæder mig til at læse anmeldelserne! Det er dog lidt underligt med det der Netflix Kalibrering, der kun gælder Netflix. Det forstår jeg ikke rigtigt.
Brugeravatar
Af MigSelv
janbau skrev:
Pede8000 skrev:Jeg vil til stadighed påstå at der INTET er at udsætte på POS9002´s evne til at behandle bevægelse (sport).

Blot for at klarlægge.

Det kommer stadig an på hvad skærmen skal bruges til og i dette tilfælde kunne en led måske være bedre. Oled er god til langt det meste indhold men til netop sport vil jeg til enhver tid påstå at netop XF 90 vil være bedre til dette da bevægelsehåndteringer er bedre end de nuværende Oled fra 2017 . Den nye LG C8 har i år fået en bedre motor til netop bevægelse men der er stadig plads til forbedring.

Jeg kan på ingen måde genkende, at et lcd tv gengiver sport bedre end oled. Når vi snakker Sony high end lcd ZD9 og A1 oled, er gengivelse af sport en lige stor fornøjelse på begge tv, når vi snakker bevægelseshåndtering ( her er alle former for motionsoftware inaktivt ).
Jeg har haft crt, plasma, lcd og nu oled, og mit oled tv overgår dem alle i billedkvalitet. Hvis vi ser bort fra den lidt større risiko for retention / burn in på et oled, som eneste teoretiske minus ved teknologien, er der ingen grund til køb af lcd, når især budgettet rækker til oled.