Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BFH
Overvejer kraftigt at anskaffe et nyt tv på 65 tommer, men økonomien er dog tros alt begrænset til under 20.000.

Jeg hælder mest til Panasonic eller Sony, men skal jeg se efter Led eller ofre lidt mere og springe på et OLED.

Vi har Boxer Tv, som jeg forventer vil blive sendt igennem en Panasonic ubc90.

Spørgsmålet er bare om jeg vil blive ked af at "nøjes" med et LED tv, som kan fås til rimelige penge lige pt. - TV ét skal helst ikke blive forældet, før jeg får det pakket ud af kassen

Jeg har på nuværende tidspunkt et Panasonic tx55as640e og en Humax BXR+ boks
Brugeravatar
Af Pede8000
Kort svar: OLED
Det er nok indlæg nummer 1000+ af denne type.
Har du søgt på anmeldelser, tråde osv?
Det er en guldåre af god info.

Ikke for at være uhøflig, men der er sindsygt mange tråde om dette emne.
Af BFH
Pede8000 skrev:Kort svar: OLED
Det er nok indlæg nummer 1000+ af denne type.
Har du søgt på anmeldelser, tråde osv?
Det er en guldåre af god info.

Ikke for at være uhøflig, men der er sindsygt mange tråde om dette emne.
Ja, jeg har støvet nettet igennem, mange gange, men syntes stadigvæk at det er svært spørgsmål
Brugeravatar
Af Pede8000
Men er du i tvivl om hvor du får den bedste billedekvalitet?
Det må jo siges at være ret afgørende for et tv?!

Hvis du læser anmeldelserne her på siden er du ikke i tvivl i 5 sekunder.
Af BFH
OK så spørger jeg på en anden måde, hvad er bedste TV

Sony KD65A1 65"

eller

Panasonic TX65EZ950E

som begge er 2017 modeller

Som jeg har forstået det, så er der et lille minus på Sony ved benyttelse af vægbeslag, er dette korrekt, men til gengæld har dette en MAT skærm overflade ( vi har store vinduer i ryggen)
Brugeravatar
Af Pede8000
Jeg oplever ikke nogen problemer med genskin, udover det der altid vil være. Jeg har en meget lys stue, og vil mene at den overlegne billedekvalitet opvejer evt. små gener ved genskin. Netop genskin nævnes i et specifikt punkt i anmeldelsen her på siden. Man kan sagtens hænge A1 op, "foden" foldes op bag apparatet.

Sony får dog, udover det du nævner med genskin, en lidt bedre karakter end Panasonic´en.
Det er altsammen meget marginalt.
Brugeravatar
Af bbplayer
BFH skrev:Som jeg har forstået det, så er der et lille minus på Sony ved benyttelse af vægbeslag, er dette korrekt, men til gengæld har dette en MAT skærm overflade ( vi har store vinduer i ryggen)
Jeg mener alle OLED paneler er matte?

Jeg kunne normalt med tidligere skærme, så lidt genskin af baggrund i min stue, primært fra vindue i den anden ende.

Med mit LG C6 er skærmen bare sort, intet problem med vinduer i baggrunden mere, siden OLED kom ind i stuen.

Hvad du skal vælge ellers, må være et spørgsmål om preference på mærker. Sony får vist lidt hård kritik på A1 når den skal på væggen, så er AndroidTV platformen også lidt for langsom synes andre, så er der dem som bare hader WebOS på LG skærme, og dem som ikke kan lide ambilight på philips :)
Jeg har selv ambiagtigt lys på min LG skærm, retrofitted og gejlet op som en bil :)
Brugeravatar
Af Pede8000
:) Yes, OLED er det MINDST følsomme mht genskin der er på markedet nu.
Det er en sand fornøjelse sammenlignet med mit tidligere Panasonic Plasma!
Af Beckham
Ingen tvivl om OLED's kvaliteter. Men du skal måske også lige overveje hvad du skal se på tv'et? Hvis du primært skal se Boxer\kabel tv, så kan det være du kan nøjes med mindre og spare lidt penge. Du kan jo stadigvæk få rigtig fin billedkvalitet på LCD siden. Ellers er det vil primært sport, som skal gøre man vælger en LCD over en OLED nu om dage. Ikke at at OLED ikke kan finde ud af denne del, men det ypperste på denne front findes fortsat på LCD siden.
Brugeravatar
Af Pede8000
Øh, Vincent fra HDTV test, kårede Philips OLED POS9002 som bedste skærm til sport, lige op til VM i fodbold.
Hvilke LCD skærme vil du mene gør det bedre?
Af Beckham
Ok....er muligt. Generelt set er det jo ellers Sony's LCD som nævnes til at være de bedste til denne discplin. XF90 skulle jo være exceptionel på dette område.
Af Beckham
Meningen med mit indlæg var nu også primært at gøre opmærksom på at der trods alt findes rigtig mange fine LCD skærme derude, hvis man gerne vil spare lidt penge.
Brugeravatar
Af Pede8000
Det er klart. Hvis man vil spare penge, ja, men den samlede pakke bliver jo så heller tilnærmelsesvis så god.

Jeg oplever ingen udfordringer med hverken fodbold eller anden sport, faktisk er det rigtigt godt.

Jeg benytter ingen bevægelses - indstillinger, og der er ingen slør eller hakkeri.

:)
Brugeravatar
Af Pede8000
Beckham skrev:Meningen med mit indlæg var nu også primært at gøre opmærksom på at der trods alt findes rigtig mange fine LCD skærme derude, hvis man gerne vil spare lidt penge.
XF90 står til 18000,-, der kan du også få OLED 65"