Log ind med sociale netværk
31 maj 2018, 20:45
HenrikT_ Jeg beskærer ofte mine billeder til 16:9 , og fik netop kun minibilleder frem da jeg testede. Troede faktisk det var fordi de var for komprimerede i forhold til 4k opløsning . Men Sonys medieafspiller er altså en katastrofe, - det går jo helt galt hvis man kobler en HDD til med film og hjemmevideoer. Og Android smartTV tilbyder tilsyneladende absolut intet . Hurra! -for AppleTv . Midt i alt mit brok,så er jeg forøvrigt superglad for billedkvalitet, byggekvalitet og design på mit Sony 65"A1. Men jeg er også blevet bekræftet mht, at man sgu var bedre tjent med, at et sådan TV blev leveret helt uden smartTV del og remote . Her i huset reddes helhedsoplevelsen afgjort af AppleTV4k,Harmony Elite multiremote, og ikke mindst den nye YouSee box .
31 maj 2018, 21:20
lennon skrev:HenrikT_ Jeg beskærer ofte mine billeder til 16:9 , og fik netop kun minibilleder frem da jeg testede. Troede faktisk det var fordi de var for komprimerede i forhold til 4k opløsning . Men Sonys medieafspiller er altså en katastrofe, - det går jo helt galt hvis man kobler en HDD til med film og hjemmevideoer. Og Android smartTV tilbyder tilsyneladende absolut intet . Hurra! -for AppleTv . Midt i alt mit brok,så er jeg forøvrigt superglad for billedkvalitet, byggekvalitet og design på mit Sony 65"A1. Men jeg er også blevet bekræftet mht, at man sgu var bedre tjent med, at et sådan TV blev leveret helt uden smartTV del og remote . Her i huset reddes helhedsoplevelsen afgjort af AppleTV4k,Harmony Elite multiremote, og ikke mindst den nye YouSee box .Ja, den indbyggede Chromecast er nok bedste feature. Yousee box kender jeg ikke til. Vi havde engang Boxer, men nu kun TV2Play, da vi kun ser danske kanaler alligevel.
Sony 65XE9005, ATV4K, Sonos.
31 maj 2018, 21:28
1ECA2DF8-91CC-4676-BE3A-56EB434515E8.jpeg (394.13 KiB) Vist 3311 gange
Hej basto
Har kigget på min skærm og prøvet at tørre den af men er er ikke noget der er løst på skærm rammen
Det tog noget tid at overtale konen men hun er rigtig
Glad for det nu
Og man skal ikke gå ned i str.
Har kigget på min skærm og prøvet at tørre den af men er er ikke noget der er løst på skærm rammen
Det tog noget tid at overtale konen men hun er rigtig
Glad for det nu
Og man skal ikke gå ned i str.
Vedhæftede filer
01 jun 2018, 07:49
Nu ved jeg ikke om jeg bare fatte hat af det hele, men:
Man kan lave forskellige billede profiler for de forskellige HDMI indgange, en til apps og en til dolby vision. (XE9305)
Kan man på f.eks. lave en til netflix når man ser alm HD og så sætter tv,et selv lysstyrken op til MAX når der er et HDR signal? Syntes ikke jeg kan få det til at virke.
Man kan lave forskellige billede profiler for de forskellige HDMI indgange, en til apps og en til dolby vision. (XE9305)
Kan man på f.eks. lave en til netflix når man ser alm HD og så sætter tv,et selv lysstyrken op til MAX når der er et HDR signal? Syntes ikke jeg kan få det til at virke.
01 jun 2018, 08:38
Du har stillet spørgsmålet i XE93-tråden også - det hjælper ikke på lysten til at svare, at du smider spørgsmålet flere steder. XE90 har ikke Dolby Vision.
01 jun 2018, 08:53
Hej Torben jeg har sendt en pb til dig
Jeg ved ikke om den er nået frem.. Det gik et eller andet galt med internet
Mvh Michael
Jeg ved ikke om den er nået frem.. Det gik et eller andet galt med internet
Mvh Michael
01 jun 2018, 08:54
Grunden til jeg skrev i begge tråde var at folk med XE9005 måske ikke ser i en tråd om et andet tv, selv om de ligner hinanden
Ved godt Xe9005 ikke har dolby vision, men ud over det er menu osv jo ens, så folk med Xe9005 har måske samme problem med forskellige profiler.
Torben Rasmussen skrev:Du har stillet spørgsmålet i XE93-tråden også - det hjælper ikke på lysten til at svare, at du smider spørgsmålet flere steder. XE90 har ikke Dolby Vision.Det skal jeg nok lade være med en anden gang.
Grunden til jeg skrev i begge tråde var at folk med XE9005 måske ikke ser i en tråd om et andet tv, selv om de ligner hinanden
Ved godt Xe9005 ikke har dolby vision, men ud over det er menu osv jo ens, så folk med Xe9005 har måske samme problem med forskellige profiler.
01 jun 2018, 09:18
Det er ikke for at spille den sure politimand, men det fragmenterer bare forum lidt, hvis man spørger om samme ting flere steder. Så min opfordring er ikke skrevet med en sur mine.
Måden HDR håndteres på burde være den samme, så når XE90 skifter fra SDR til HDR, så skulle det i princippet være det samme som på XE93. DV-profilen er dog - så vidt jeg er informeret - lidt anderledes sat sammen end HDR10-profilen og jeg er ikke sikker på, at du kan få lov at skrue på samme håndtag.
Måden HDR håndteres på burde være den samme, så når XE90 skifter fra SDR til HDR, så skulle det i princippet være det samme som på XE93. DV-profilen er dog - så vidt jeg er informeret - lidt anderledes sat sammen end HDR10-profilen og jeg er ikke sikker på, at du kan få lov at skrue på samme håndtag.
01 jun 2018, 09:33
Jeg prøver at rode lidt mere med det når jeg kommer hjem.
Kunne nu være lækkert hvis der blev vist at tvét modtager et HDR signal, lige som LG gør..
Kunne nu være lækkert hvis der blev vist at tvét modtager et HDR signal, lige som LG gør..
01 jun 2018, 09:49
Profilen skal skifte til HDR, men naturligvis kun hvis du abonnerer på Netflix/... i HDR.
01 jun 2018, 10:09
Kan sku være jeg har fundet de titler der kun er 4K uden HDR, men fandt denne liste, så sætter mig når jeg kommer hjem og ser på det.
https://hd-report.com/list-of-4k-ultra- ... n-netflix/
Kan være jeg skal prøve Amazone også i en månede..
https://hd-report.com/list-of-4k-ultra- ... n-netflix/
Kan være jeg skal prøve Amazone også i en månede..
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto