Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har for nyligt skaffet mig en PS3 og en parabol fra kanal digital, og derfor ønsker jeg mig et TV der kan levere et bedre billede end mit nuværende gamle tv. Jeg har kigget og læst på mange forskellige sider/forums og syntes stadig det er 1 stor jungle. Mange af tv jeg har kigget på ligget i et prisleje mellem 10.000 - 15.000 og det er efter min nuværende økonomi for meget. derfor blev jeg gladelig overrasket da jeg så at Zepto havde 2 forskellige tv til begge under 8.000 kr.
det ene er Zepto 42'
og det andet er Zepto 37'
jeg kan ikke se den store forskel (slet ikke nogen) og kan derfor heller ikke forstå prisforskellen..
Mit (kommende) tv skal som skrevet ovenfor bruges primært til min PS3 / blue-ray film
og til at se noget tv en gang imellem via parabol (har digital tv-box).
Syntes i det er nogle gode tv'er jeg har fundet eller skal jeg prøve og finde nogle andre ? (vis ja: hvilke skal jeg kigge efter)
og er det spild at jeg VIL have full HD ? (sider omkring 2m-2.5m fra min tv)

håber i kan hjælpe mig lidt og komme med nogle gode inputs for jeg er nybegynder af største kaliber inden for tv køb..

Sebastian
Af glade
Nu kommer den gode gl classic herfra.

Panasonic plasma 37 eller 42 tommer lidt mere, men du for væsenligt bedre tv, især til en PS3..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
FullHD kan godt retfærdiggøres hvis du sidder mellem 1.5 og 1.7 m fra dit TV når du spiller på det, men ellers er der ikke meget at hente.
Af Artmann
yakken skrev:FullHD kan godt retfærdiggøres hvis du sidder mellem 1.5 og 1.7 m fra dit TV når du spiller på det, men ellers er der ikke meget at hente.
Passer nok meget godt med når jeg sider foran min "medie zone" ;)
Men syntes i at det er nogle gode produkter jeg har fundet ? og kan de bruges til andet end bare spil ?
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ville ikke røre et tv fra Zepto med en ildtang, ligeså lidt som jeg kunne finde på at købe et tv fra Amitech, fra NAD, eller fra AlfaView, da de stadig eksisterede. Hvorfor? Fordi et (måske) pænt ydre ikke er interessant, hvis der sidder den absolut billigste teknik fra Fjernøsten indeni. Desuden står der ikke et stort firma bag (men et lille dansk), hvilket kan være et problem, hvis det skulle gå fallit og du har brug for reservedele (jvf. igen AlfaView).
Af Artmann
men selve specifikationerne er da gode nok eller ? for jeg har læst en anmeldelse af et Gammelt 42' zepto tv, som der fik okay anmeldelser..
Af Artmann
ville lige se om jeg kunne få et sidste endeligt svar om de er værd og købe, taget i betragtning at de koster under 8000 kr..
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ville ikke gøre det, men det er jo dig, der skal kigge på tv'et... :)
Af hypre
Jeg får en leverede idag, da jeg synes det var en god pris til en TV som skal hovedsaligt bruges på XBOX. Du kan PM mig hvis du har nogen spørgsmåler.

D
Af gummianden
azrael skrev:Jeg ville ikke røre et tv fra Zepto med en ildtang, ligeså lidt som jeg kunne finde på at købe et tv fra Amitech, fra NAD, eller fra AlfaView, da de stadig eksisterede. Hvorfor? Fordi et (måske) pænt ydre ikke er interessant, hvis der sidder den absolut billigste teknik fra Fjernøsten indeni. Desuden står der ikke et stort firma bag (men et lille dansk), hvilket kan være et problem, hvis det skulle gå fallit og du har brug for reservedele (jvf. igen AlfaView).
NAD'en kommer på ingen måde med billigste elektronik fra fjernøsten, aluudgaven er med danskudviklet teknik, og den nyligt lancerede udgave er med tysk elektronik... Ligesom jeg tivler på at Zeptoen eller Amitechen er lavet er hverken TechniSat som stå bag NAD, Zepto eller Amitech bolchebutikker som lige er sprunget ud af handelsskolens afgangsklasse og skal lege selvstændige... Så ser ikke det store problem i disse "danske" skærme... Faktisk er nogle af dem i højere grad tilpasset danske standarder, bl.a. på tuner området, hvilket gør at billedet ved almindeligt tv bliver bedre end på de store udenlandske mærker, hvor man må tage til takke med en DVB-T tuner, og en tudekiks hvis man er på kabel-tv.
Af hypre
Sidder og seer sport på Zepto'en nu... Fint nok i gider at bruge 20k på en TV, men denne her er super, og endnu bedre til prisen. Jeg er MEGET tilfreds med købet.

Som Kanye ville sige det... 'take that, haters'
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan jo koges ned til "eye of the beholder"... Hvis du er tilfreds, så er alt jo fint. At andre ikke ville være tilfredse er deres egen sag.

Når du nu først har købt TV'et er der meget lidt grund til at søge bekræftelse af dit valg. I bedste fald får du ret hvilket ikke gavner dig meget, i værste fald bliver du ked af dit valg fordi folk kritiserer dit nye TV. Det gavner ingen.
Brugeravatar
Af azrael
gummianden skrev:NAD'en kommer på ingen måde med billigste elektronik fra fjernøsten, aluudgaven er med danskudviklet teknik, og den nyligt lancerede udgave er med tysk elektronik... Ligesom jeg tivler på at Zeptoen eller Amitechen er lavet er hverken TechniSat som stå bag NAD, Zepto eller Amitech bolchebutikker som lige er sprunget ud af handelsskolens afgangsklasse og skal lege selvstændige... Så ser ikke det store problem i disse "danske" skærme... Faktisk er nogle af dem i højere grad tilpasset danske standarder, bl.a. på tuner området, hvilket gør at billedet ved almindeligt tv bliver bedre end på de store udenlandske mærker, hvor man må tage til takke med en DVB-T tuner, og en tudekiks hvis man er på kabel-tv.
Jeg kan nærmest garantere dig, at det ikke holder stik. Såvidt jeg ved er det umiddelbart kun Loewe og Metz, der udvikler egen fladskærmsteknik i Tyskland, og dette inkluderer *ikke* panelet. Og hverken NAD, Zepto eller Amitech indeholder anden dansk teknik end en sprogtilpasset menu. Og at NAD kommer i en flot aluramme giver jeg ærlig talt ikke meget for. Der er så mange der går op i hvordan deres nye fladskærm ser ud. Det fatter jeg ikke, for det er vel billedkvaliteten, der må komme forrest. Jeg tror dog, at de danske "producenter" nok gerne ville lave deres egne tv, men de har slet ikke de nødvendige ressourcer til den slags udvikling. Så umiddelbart bliver det ved et "dansk" klistermærke på tv'et. Det er synd, men det er sådan det forholder sig.