Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrunoB
Hey Yakken
Er du sikker på det med at
Dell 2007WFP har samme panel som NEC 20WGX2 Pro?

Dvs "super panelet" LM201WE2
For jeg har selv tidligere her i Flatpanel fortalt at selvom man i 2007WFP´s service menu kan få den til at vise paneltypen
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1072977
- så er der ingen af de ejere af Dell skærmen der har prøvet dette trick (og offentliggjort det) der har haft en LM201WE2 i kassen!
To the best of my knowledge:-)

De har alle fundet ud af at deres skærm kun indeholder det ældre panel LM201W01. Som slet ikke er i LM201WE2´s klasse:-)

Og så lige til frygten for den glossy overflade i NEC 20WGX2 Pro.
Jeg har sæææl skærmen. Synes stadig den er super. Og har aldrig været generet af glossyen.
Det er min erfaring at kun når skærmen er slukket kan man spejle sig i den.
Men lige så snart den er tændt kan man ikke se spejlingen.
Det er min ærlige mening og jeg synes der er så mange fordele ved den mørke coatning (sortgengivelse, farveforbedring, mm) at jeg stadig undrer mig over folks bekymring.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er en lidt ældre version i 2007WFP, men det er det tætteste du kommer på samme skærm uden glossy overflade. I USA kunne man i en overgang også få 2007WFP med S-PVA, hvilket dog aldrig var tilfældet her i Europa.

Jeg anbefaler ikke at man aktiverer servicemenuen på 2007WFP med mindre man har noget at bruge informationerne til. Når man først har aktiveret den vil "minus"-tasten på fronten af skærmen nemlig fungere som en aktivering af denne menu og samtidigt nulstilles farveinstillingerne på skærmen. Meget mystisk feature, som jeg selv blev ret knotten over på min egen 2007FP.
Af BrunoB
yakken skrev:Ja, det er en lidt ældre version i 2007WFP, men det er det tætteste du kommer på samme skærm uden glossy overflade.
Ja det er samme panel som i Philips 200W6CS. En skærm som jeg nåede at have indenfor dørene i 1 uge inden jeg returnerede den. Og min ydmyge :p bedømmelse af panelets hastighed er at det slet ikke kan følge med NEC´en. Til bilspil var Philipsen helt uegnet :(

Vedr aktivering af servicemenuen. Det var sgu da et godt råd (fraråd :) )du fik givet der Jakken
Hilsen
Af SimTex
Lidt uden for topic, vil jeg lige nævne at hvis man har lyst til at investere i dells 2007wfp skærm og ikke er bekymret for at købe i udlandet, kan den erhverves for 2600,- +pp hos overclockers.co.uk.

http://www.overclockers.co.uk/showprodu ... 48&subcat=

fin pris, og mine erfaringer med firmaet er gode. Har dog aldrig haft noget til rma ved dem, men leveringen fejlede ikke noget.
Af JN
Jeg står på nippet til at købe en ny skærm og jeg er nok mest hooked på en 20WGX2Pro. Men hvordan er den i forhold til HP W2207(h).
Skærmens størrelse er ikke så vigtigt med om den er 20 eller 22. Det jeg vægter højest er farver og egenskaber ved hurtige bevægelser.
20WGX2Pro er vel efterhånden en ældre skærm på markedet men kan den stadig slå fra sig?

Skærmen skal bruges til spil og film plus alt andet der nu engang går inden for rammerne af underholdning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er to helt forskellige panelteknologier der er brugt i de to skærme. HP benytter TN og NEC benytter S-IPS. Sidstnævnte er langt overlegen når det kommer til farvegengivelse. Dog har TN panelerne opnået en bedre sortgengivelse, så med mindre du værdsætter farvepræcision meget højt, så er HP's nok den rette skærm for dig.
Af JN
Tak for svaret yakken. Nu begynder det at blive svært for man vil jo gerne have det hele. Hmm jeg må hellere overveje et par dage endnu.
Af Mr.DJ
Kopierer lige et (lettere redigeret)indlæg ind, jeg lagde i en anden tråd(om samme skærm). Da den egentlig hører lige så meget hjemme i denne:
...Ang. billedet vs min CRT:
Farverne er gode(skal dog lige vænne mig til "LCD looket") og den er dejlig lysstærk. Betragtningsvinkelen er helt ok. Responstiden er lige akkurat "acceptabel" til FPS gaming, men der er dog stadig en lille smule slør. Dette bemærker man dog nok mest, hvis man(som jeg havde)har en CRT til at stå lige ved siden af. Billedet er en smule mere "rolig/skarp" på CRT'en ved panorerene bevægelser, men vil vurdere at den gennemsnitlige gamer ikke vil have nogen problemer med dette overhovedet. Efter kort tid glemmer man dette(og hvis man ikke er kritisk og kommer fra en CRT, opdager man det formentlig aldrig).

"Crysis" demoen så ihvertfald fremragende ud på denne skærm! :)

Det jeg nok savner mest ville være en bedre kontrast, men heldigvis er det generalt ikke noget der er så galt, at man tænker over dette imens man spiller. Så det skal ikke ses som værende alarmerende dårligt. Bare at jeg godt kunne tænke mig mere sort, hvis Nec's ingeniører spurgte mig hvad der skulle forbedres i efterfølgeren! ;)
Af JN
Lige et spørgsmål Mr.DJ og en anmodning. Er det eneste bekendtskab du har med tft og hvis ikke, hvordan vil du stille 20WGX2Pro op imod andre skærme du har set og prøvet. Her tænker jeg om man "virkelig" kan undvære dyb sort i forhold til de andre gode egenskaber som skærmen har?

hvilken crt har du og kan du oplade et billede af de to skærme sammen, så det giver en ide om hvor stor Nec'en er.

Jeg har sammenlignet størrelse i mellem 17", som jeg har nu, og 20"w inde på displaywars og kan se jeg vinder en ganske lille smule i højden men endnu vigtigere giver det selvfølgelig noget mere i bredden.
Alligevel vil det være rart at se det på et rigtigt billede.
Af BrunoB
JN skrev:Her tænker jeg om man "virkelig" kan undvære dyb sort i forhold til de andre gode egenskaber som skærmen har?

.. en ide om hvor stor Nec'en er.

Jeg har sammenlignet størrelse i mellem 17"
Helt ærligt? Jeg vil gerne se blot 1 link til et af de mange seriøse reviews af 20WGX2Pro, der blot skulle antyde at denne skærm har problemer med sort. (selvfølgelig set ift andre LCDer) O_O
:p
Og her tænker jeg ikke på tilfældige bruger "anmeldelser" der f.eks siger: Min gamle bedstemor synes skærmen er lidt grå. Men OK hun har vist også stær" :o

Sort er i øvrigt også en af de ting den sorte coatning forstærker 8)

Mht hvor stor skærmen virker. Så er det vist ret individuelt :D
Men jeg gik selv fra en 17" Sony CRT til NECen. Og de første uger følte jeg jeg sad foran et fjernsyn (B
Senest rettet af BrunoB 20 nov 2007, 11:56, rettet i alt 1 gang.