Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har igen kigget på markedet for fladskærme og NEC's 20" syntes umiddelbart at komme nærmest mine ønske specs.

Vil gerne have en 20"+(dog max ca. 24") der kan bruges til at spille hurtige spil på. Samtidig er gode farver og kontrast højt på ønskesedlen.

Har osse fundet en skærm fra Acer(Acer F-20A) som ifølge edbpriser (link= http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388627) har lignende specs. dog en smule bedre i respons og kontrast delen.

Findes der andre(bedre evt.)alternativer til disse modeller, hvis vi udelukkende snakker "billed ydelse" og prisen er underordnet?

Er nemlig pt. en smule frustreret over jeg ikke syntes at kunne finde bedre skærme i en dyrere prisklasse(end nævnte), da jeg er villig til at punge en del flere penge ud til en skærm, hvis den så tilbyder det jeg vil have!
Senest rettet af Mr.DJ 15 okt 2007, 23:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
F20 er ikke bedre end 20WGX2. I min mening betaler du for meget for både design og højttalere og der er andre skærme baseret på samme panel som er billigere.

Der er vist en brugt 20WGX2 til salg i vores køb/salg sektion.
Af Mr.DJ
Acer'en og Nec'en var de eneste der dukkede op på edbpriser's liste after en søgning på s-ips/min. 6ms respons tid/ og 1000:1 kontrast! ;)

Ved du/nogen iøvrigt hvad "PRO" i Nec's model dækker over(syntes at huske der var en forgående model uden "pro" tilføjet)?

Anyways..Findes der virkelig ikke noget bedre, hvis man er villig til at punge mere ud? noget mere "highend"?

Omend NEC'en tilbyder et "bedre" panel i form af s-ips(iforhold til TN), mangler det dog stadig lidt i kontrasten og lige det sidste nyk ned i respons tiden. Her syntes eks. Aceren at tilbyde mere....går ud fra begge oplyste specs. er opgivet uden dynamisk kontrast funktion aktiveret. Er iøvrigt fløjtende ligeglad med højttaler og multimedia funktioner...er kun interesseret i "det bedste billed".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke stole på panelopgivelserne på EDBpriser. Og slet ikke på Acers modeller! Acer kan i forvejen ikke selv finde ud af hvilke paneler de har i de forskellige skærme, så at stole på at en forhandler kan indtaste det korrekt på EDBpriser bagefter er for meget forlangt. F20 har et P-MVA panel, hvilket er grunden til at den har højere kontrast. Du kan dog finde andre modeller med samme type panel (som jeg også nævnte) som giver dig mere for pengene.

Brug vores panelsøgningsdatabase som du finder på forsiden af flatpanels.dk (i menuen).

S-IPS har ikke ret god kontrast. Det er den primære ulempe ved teknologien. 20WGX2 og 20WGX2 Pro er samme skærm - bare med et nyt navn. Der er ingen praktisk forskel på dem.
Af inotic
Tillader mig at følge med i denne tråd, da jeg er ude efter noget lignende.

Vil derfor gerne høre om du ville nævne nogle af de bedre alternativer Yakken, hvis ikke det er for meget forlangt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selvfølgelig. Her kommer en liste som jeg umiddelbart ville overveje før F20 (panelerne må I lige selv slå op bagefter i vores database):

Acer 2051Ws:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=178684

Asus PW201:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=204317

Dell 2007WFP (ring til dem for at få prisen ned på ca. 3000 kr.):
http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... &sku=59201

Philips 200P7ES:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=209969
Af inotic
hvilken en ville du vælge?
er NEC'en det bedste valg, på trods af chancen for genskind i skærmen, siden du nævner du ville vælge de andre før acer'en.

Og hvad vil du vurdere som nr.2 hvis NEC'en nu ligger nr. 1? :)
Af Mr.DJ
Nogen meninger om Samsungs 245T? link= http://www.samsung.com/dk/products/moni ... 0/245t.asp

Proklamerer gode farver og god respons tid iform af "Motion Picture Accelerator". Kender dog ikke noget til denne teknologi...
Kontrasten er osse bedre end NEC'en!
Alt sammen set ud fra specs. selvf.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
245T er en god skærm, men det er S-PVA så de 6 ms er for den absolut hurtigste farveovergang. S-PVA har lidt problemer i de mørke nuancer og er ikke velegnet til at spille på.

Fordelen ved S-PVA er helt klart kontrasten og sortgengivelsen. Ved andre teknologier holder kontrastopgivelsen som regel ikke ift. det der skrives i specifikationerne, men med S-PVA gør det som oftest. Faktisk er kontrasten oftere højere end angivet.

Dell 2007WFP har samme panel som NEC 20WGX2 Pro, men ikke ligeså hidsig overdrive. Hos Dell opgives responstiden som sort-hvid-sort til 16 ms, men i g2g er det nok ca. 8 ms. Dette ville umiddelbart være mit førstevalg, men den ER altså ikke ligeså hurtig som 20WGX2 Pro.
Af Mr.DJ
Ok, du fik tak for input yakken! :)

NEC GX2 it is then....

PS: Du skulle vel ikke tilfædigvis have overhørt rygter om en mulig arvtager i nærmeste fremtid? :)
Af inotic
MR. DJ - hvis du nu skulle ende med at købe skærmen før mig, kan du så komme med en vurdering af den? blandt andet pga. den glossy overflade - om den er meget irriterende, eller hvordan, og om hvordan den er at spille hurtige spil på :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra at I begge har læst vores anmeldelse af skærmen her på siden? Det er ikke pro-versionen men som sagt så er der ikke nogen forskel på de to modeller.

Der har været rygter om at Samsung ville lancere en skærm i 20"W med S-PVA panel i samme stil som 971P, men det er ret længe siden de rygter startede og der er intet sket siden. Derfor ved vi ej heller om skærmen overhovedet ville være værd at spille på.
Brugeravatar
Af kerovan
Der skulle være nye skærme på vej fra NEC, men hvornår de ankommer til danmark er ikk til at vide, det er åbenbart ikk så nemt at få leveret accusync skærmene til dk, men de er på vej
Link

Ellers er der jo også Viewsonic nye serie, som lover godt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu var målet jo at finde en skærm der ikke bare baseret på TN teknologi, så de modeller falder lidt udenfor.