Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gandalf
først vil jeg sige: et dejligt forum, hvor jeg som ny ejer af LCD er blevet meget klogere på mange ting i forbindelse med bla køb osv... (B
som skrevet har jeg købe et Samsung M87 40tommer...
almindelig stofa fællesantenne.....
farverne er generelt rigtige gode, men jeg oplever at feks hudtoner på personer er til tider noget "udvaskede" og blege, jeg har forsøgt mig frem og tilbage i diverse indstillinger, er dette normalt, og er jeg lidt for sart mht dette? det syntes mest at være i studielys ;) og ansigter i lidt stærkt lys undedørs, er jeg den eneste med denne "oplevelse" :o

og et andet for mig vigtigt spørgsmål: da den indbyggede digitale antenne er dvb-t, og ikke får mulighed for dvb-c af denne vej, vil jeg spørge om jeg får noget ud af at købe en dvb-c boks, måske den fra stofa selvom de godt nok tager prisen for den :(( og hopper på det digitale spejl, hånden på hjertet: vil jeg opleve et forbedret billede fra min dejlige Samsung?
og vil jeg få et skarpere billede? (det jeg oplever nu syntes ikke særligt skarpt)...
håber meeeget på feedback fra jeg kompetente brugere af dette forum O_O O_O
venlig hilsen Claus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du vil opleve et skarpere billede, men det er vigtigt at understrege at du ikke få nogen forøgelse af opløsningen. Materialet er stadig kun SD, så det er mængden af støj der kan reduceres.
Af Beckham
Jeg kan klart anbefale det digitale spejl fra Stofa! Billedet står så meget skarpere i forhold til det analoge. Har det selv.
Af gandalf
takker mange gange for svaret, det lyder som jeg godt kan købe den hundedyre tuner fra Samsung som er det de sælger i telia butikkerne...
mht hudtonerne, er der andre der "føler" det som jeg gør mht det? ;) eller èr det mig der er for vandt til mit gamle crt Sony triniton skærm?
vil det digitale signal måske hjælpe lidt?
på forhånd tak :) :)
Brugeravatar
Af Andromedia
Hej,

Hvorfor prøver du ikke at slutte en antenne til DVB-T tuneren, så kan du jo se hvordan kvaliteten er på det digitale spejl. Det kan jo være farverne også rammer mere præcist...?