Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusdc
hehe de der promotionshots er billedmanipuleret, derfor der ikke er genskær...

jeg vil glemme FULLHD..

og købe mig en PX70 42" til ca 10k fin panasonic skærm..

så har du 5000kr tilbage til resten

Vil du købe full HD så er M86 et godt valg en 40" men der skal man til at være opmærksom på ting som firmware and so on for at få en god skærm

Sony´s w2000 ville jeg holde mig fra, men deres nye modeller skulle være gode.
Af Illisher
Ja kunne got forestille mig det bare er et billed de har sat ind oven på billedet af fjernsynet efter det er taget.

PX70 er jo så abre plasma, hvilket jeg længere oppe blev enig med mig selv om at droppe, pga. det med lyset. Har 3 store vinduer nemlig :(
Hvorfor synes du jeg skal droppe FULLHD?

Skam man have speciel firmware til M86 for det viser et super billed, eller hvad mener du med firmware? Og det er vel ikke så svært at opdatere selv hvis det er?

Med M8 serien har man også introduceret en række nye tiltag. En af disse er Super Clear Panel, som er en blank overflade på panelet. Effekten er god (for billedkvaliteten), men introducerer også refleksioner, som er kendt fra plasma skærmene.
Ihh ja det er da nederen at de har gjort det, når man nu gerne vil have et stort TV. Gerne 42"-50" Også lidt for lirens skyld :D
Har M87 serien også Clear panel?

De funktioner i menuen du snakker om er dårligere, hvad er det? Hvad bruges de til, og evt. noget der vil genere mig?
Har ikke planer om andet end at se film/tv, også sætte TV, og computer sammen.

http://www.hifipriser.dk/Products/Shows ... =41&ID=189
Jeg kan ikke helt lige lure hvad forskellen på M86 og M87 er her. De koster Ca. det samme. (Det er dem der ligger nede til venstre, under TOP 5)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forskellen på M86 og M87 er blot designet. Den ene har en forkromet bund og det har den anden ikke.
Af Illisher
Nu har jeg sidet og søgt lidt på nogle samsung skærme her, men hvad betyder de forskellige betegnelser?
L86, M86, M87 S86 ect.
Betyder det at det er den store skærm i den serie når den har det ene bogstav, og den billige skærm i serien med et andet bogstav?

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... Submit.y=6
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kig i forum. Det spørgsmål blev besvaret så sent som i sidste uge.
Af Illisher
Ups. det gjorde det også :$ Hehe..

Er der ikke nogle af de samsung modeller man kan demontere foden på, så man kan hænge det op på væggen i stedet for? Er lidt det jeg har tænkt mig nemlig, så hvis ikke det er en mulighed så ryger samsung M serien jo lidt ud :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil tro at du kan fjerne foden på den alle sammen. Det var i hvert fald muligt på den ældre serie.
Af Malone
Det mener jeg nu man kan med alle, du kan bare ikke dreje tv'et ..
8)
Af koden
KISS: Min kammerat har en kiss HD optager. Den fungerer fint.
Den kan dog finde på at fryse ind imellem. Men det er snart sjældent det sker.
Den har netværksstik. Det er fremtiden hvis du spørge rmig og jeg skal have sådan en. men det kommer jo an på hvad man bruger den til.
Af kasaar
Jeg har lige købt plasma. pionner 428xd. det køre med en opløsning der hedder 1,024 x 768.. Du skal ikke se så meget på hvad opløsning fjernsynet har. Det hele kommer anden på hvad der sidder inden i. jeg sidder 4 meter fra mit fjernsyn, og tror næppe at jeg ville kunne se forskel på blueray hvis vi stilte et fullHD skærm op ved siden af. hvis du kommer op i større skærme så måske. men ikke på 42"

Tænk også meget over hvad du skal se mest.. hvor fedt er det at have et fjernsyn der kan vise full hd hvis du skal bruge det 1 gang hver ½ år.

for de 15k du har ville jeg vælge et panasonic som mange andre her inde har anbefalet dig. og så se at få dig nogle gardiner;-) og så tage en hdd med 160 gb disk, det er mer end RIGELIGT. hvis har data fra nettet som du vil se på din skærm, så køb en dvd der kan læse divX, og som har usb, så kan du altid smide en extern disk eller flash på og afspille det der igennem.