Prospect skrev:Jeg har lige anskaffet mig et universal beslag til mit LE40F71B men jeg er lidt usikker på om de masonit plader jeg vil smide det fast i, vil holde ? Der hørte nogle 9cm bolts med og tilhørende rawplugs, er det nok ?
Som nævnt, bliv lige sikker på at det er masonit, dernæst bør du på ingen måde stole på de medfølgende plugs. Brug plugs der passer specifikt til den væg du bruger. Alternativt, så bruger jeg generelt nogle universal-plugs købt i Silvan, som enten udvidder sig i en murvæg eller krøller sammen i en gipsvæg. De fungerer rigtigt godt i mere eller mindre alt materiale. Mit projektor-beslag sidder i en væg jeg før havde ret store problemer med at få ting til at blive hængende i, med 6 af disse plugs hænger beslaget nu så jeg kan hænge hele min (ikke helt uanselige) vægt i det uden at det rokker sig det mindste. Men oftest er de plugs der følger med beslagene beregnet til murværk, og intet værd i pladevægge.
EDIT: Det jeg ville sige omkring masonit, er at hvis det rent faktisk ER masonit eller noget tilsvarende porøst, så turde jeg personligt ikke hænge et tv op i det, slet ikke med plugs.
Mvh. Otto