29 okt 2016, 11:39
Hej, jeg har netop fået mit OLED65B6V og har købt en Panasonic DMP-UB900EG Blu-ray, og jeg prøver at konfigurere det korrekt. Jeg kan læse et par steder, at hvis man skal have kalibreret TV'et korrekt, skal der nok noget udstyr til, men jeg har taget udgangspunkt i flatpanels settings, selvom de er til 65E udgaven. Jeg har kopieret de settings og lagt dem ind på ISF (mørkt rum) og ISF (lyst rum).
Jeg ville nu forsøge med Mad Max filmen, og se dette TV og HDR i aktion :-)
Jeg kan se fra Panasonic afspilleren at den af spiller i HDR output, og fra LG TV'et får jeg også en lille boks om at den modtager HDR. Jeg har på TV'et valgt billedindstilling HDR (mellem).
Når jeg ser MAD max, og specielt de scener hvor de kører ud i ørken, så synes jeg at himlen "gryner" lidt, ved ikke hvad den rigtige betegnelse ville være, men jeg synes ikke det står fantastisk skarpt. Kan jeg gøre noget for at ændre dette? Når jeg ser andre scener, synes jeg at farverne står helt perfekt, lidt lige som da jeg så TV'et hos forhandleren.
Mit setup er:
Ingen HDMI kabler er længere end 1.5meter (De er alle HDMI 2.0)
TV:LG OLED65B6V
Afspiller: UB900EG
Receiver: Denon AVR X1300W
Jeg ville nu forsøge med Mad Max filmen, og se dette TV og HDR i aktion :-)
Jeg kan se fra Panasonic afspilleren at den af spiller i HDR output, og fra LG TV'et får jeg også en lille boks om at den modtager HDR. Jeg har på TV'et valgt billedindstilling HDR (mellem).
Når jeg ser MAD max, og specielt de scener hvor de kører ud i ørken, så synes jeg at himlen "gryner" lidt, ved ikke hvad den rigtige betegnelse ville være, men jeg synes ikke det står fantastisk skarpt. Kan jeg gøre noget for at ændre dette? Når jeg ser andre scener, synes jeg at farverne står helt perfekt, lidt lige som da jeg så TV'et hos forhandleren.
Mit setup er:
Ingen HDMI kabler er længere end 1.5meter (De er alle HDMI 2.0)
TV:LG OLED65B6V
Afspiller: UB900EG
Receiver: Denon AVR X1300W