17 okt 2016, 09:06
Mit kære Panasonic v20 "døde" desværre i sidste uge - så har købt dette LG tv. Jeg tænkte - der må alligevel være sket meget med billedekvaliteten på LCD fronten de sidste 6 år, men er godt nok blevet i tvivl nu. Ja det er et IPS panel - og sort er bare ikke sort som på panaen, men det vidste jeg nok lidt - men tænkte det må alligevel være tæt på. Jeg har self. skiftet billedprofilen til ekspert lys/mørk rum (afhængig om det er dag el. aften), samt slået alle billedeforbedringer fra og nedtonet div. indstillinger.
2 punkt/20 punkts skalaen har jeg ikke rørt - vil den kunne give noget væsentligt?
Jeg tænker det største problem for mig er sort niveauet - rammerne omkring en film fx. er bare ikke sorte men mørkegrå.
Jeg oplever lysindfald på en hel mørk skærm.
Ellers er design, web os 3.0 samt magic remoten jo "nice" (her er der jo sket meget).
Er sort på denne model bare "grå" eller har jeg mon overset en indstilling?
Hvis ikke jeg kan forbedre det, så bliver jeg nok nød til at returnere dette ellers udemærkede tv.
Hilsen Thomas
2 punkt/20 punkts skalaen har jeg ikke rørt - vil den kunne give noget væsentligt?
Jeg tænker det største problem for mig er sort niveauet - rammerne omkring en film fx. er bare ikke sorte men mørkegrå.
Jeg oplever lysindfald på en hel mørk skærm.
Ellers er design, web os 3.0 samt magic remoten jo "nice" (her er der jo sket meget).
Er sort på denne model bare "grå" eller har jeg mon overset en indstilling?
Hvis ikke jeg kan forbedre det, så bliver jeg nok nød til at returnere dette ellers udemærkede tv.
Hilsen Thomas
LG UH 55750v,
Panasonic 50V20,
Onkyo TSR608B,
PS3 Slim
Panasonic 50V20,
Onkyo TSR608B,
PS3 Slim