Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

chicco skrev:Jeg kommer også fra en Samsung plasma, og over til en E6 - og jeg er MEGET imponeret! Især efter jeg har fået kalibreret skærmen af Thomas, er farverne og mørke virkelig trådt igennem. Lysstyrken er meget imponerende, og scener hvor solen skinner, bliver man nærmest blændet af modlys :)

Jeg har også lidt issues med bevægelser - jeg har primært lagt mærke til det, når der er fodbold på. Truemotion giver er mere roligt billede, men laver artefakter omkring bolden, så det skal være helt slukket. Men alle der ser TV hos mig, har alle fået "wauw-effekten"

Jeg har også UHD afspillerne - og jeg må bare sige, at afspiller man HDR eller DV indhold, så ser man virkelig klassen.. Jeg har aldrig set noget lignende..

Jeg kan på det kraftigste anbefale, at man bruger lidt penge på en kalibrering. Jeg indstillede mit TV, med udgangspunkt i testen her fra Flatpanels - hvilket jeg synes var meget godt, men efter Thomas fik det rigtig kalibreret, er det bare i en helt anden liga, og jeg sidder tilbage med tanken: Hvor kom det lige fra? Så meget mere farve og dynamik.. Helt fantastisk!
Godt at læse med billede kvaliteten.
Er det med bevægelser mindre eller mere synlig ved de forskellige kilder. Altså alm tv, Blu-ray og uhd film? Eller er det det samme?
Hej Alle sammen

Dette er mit første indlæg så i må bære over med mig hvis det ikke er posted rette sted :-)

Jeg har lige købt en LG 65B6V OLED. Som røg retur pga. billedet kørte 3-4 cm til højre efter 5-10 min, samt at billede panorerede vildt elendigt.

Nu har jeg fået nr. 2 tv hjem og der går tuneren amok når tv´et er koldt.
der kommer grøn/lille striber på hele skærmen og lyden brager op i en høj hvæsen og låser derefter, så man skal afbryde strømmen til skærmen.

Så nr. 2 tv må også retur en af dagene.

Nu står jeg så og skal vælge om jeg skal prøve en 3. gang, men har efterhånden helt mistet modet på, hvad jeg ellers troede var toppen af tv og er blevet helt i tvivl om dette tv overhovedet er pengene værd i forhold til feks. Samsung 65KS8005 som jeg også kiggede på. Der er jo betydelig prisforskel og ja billedet på LG OLED står fantastisk flot, men det kan da vel ikke være rigtigt at man ikke kan se en film uden at det hakker og ryster ? :(

Jeg har prøvet alverdens indstillinger og det er ved at drive mig til vandvid.

Jeg har store problemer med at få billedet til at opføre sig ordentligt.
problemerne er ved panorering både op/ned og sidelæns.
Billedet hakker og virker meget kunstigt.
Jeg har prøvet at slå alt billedbehandling fra, men hvis jeg slår specielt True Motion fra, så er der små rystelser i billedet med det samme. Det står og hopper i små bevægelser.

I går prøvede jeg så at oprette et netflix 4K abonnement og afspillede en film i Dolby vision.
Jeg var helt bims efter at have set halvdelen af filmen.
Jeg kan simpelthen ikke få billeder til at køre ordentligt flydende.
Hvis jeg vælger "bruger" under True motion og skruer den helt op på 10 som er max, så hjælper det en del, men så kommer der et gennemsigtigt slør omkring ansigter osv.

Er der nogen af jeg der har denne skærm, som har fået den til at køre ordentligt ?

- Jeg har taget udgang i Biograf mode og ISF LYS.
- Jeg har prøvet både med tv signal, original Blu ray film og Netflix 4K og Dolby Vision.
Nu er der ved at været gået en del tid siden jeg startede tråden. Der må være et par stykker mere som som har købt, siden de første som skaffede en af de nye LG Oled skærme og skrev om deres første hånds indtryk og Oplevelse.
Hvad er jeres oplevelse af det indtil videre. Har nogen opdateringer forbedret noget? Er der nogen ting som i mener mener burde være lavet anderledes? Ja skriv hvad jeres erfaring og oplevelse af jeres skærm er, gode og som dårlige ting.
God weekend alle sammen :)
Jeg har lige fået min, og vil nok returnere snart med mine oplevelser.

Jeg har fulgt kalibreringsovesigt for E6, men de instillinger kan slet ikke producere hvid, det ser gul/beige ud (især undertekster). Er det kun mig der oplever dette??
fjeldAben skrev:Jeg har lige fået min, og vil nok returnere snart med mine oplevelser.

Jeg har fulgt kalibreringsovesigt for E6, men de instillinger kan slet ikke producere hvid, det ser gul/beige ud (især undertekster). Er det kun mig der oplever dette??
Hej Fjeldaben

Prøv og læs lidt med i denne tråd:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 15&t=36311