02 aug 2016, 22:08
Er det med bevægelser mindre eller mere synlig ved de forskellige kilder. Altså alm tv, Blu-ray og uhd film? Eller er det det samme?
chicco skrev:Jeg kommer også fra en Samsung plasma, og over til en E6 - og jeg er MEGET imponeret! Især efter jeg har fået kalibreret skærmen af Thomas, er farverne og mørke virkelig trådt igennem. Lysstyrken er meget imponerende, og scener hvor solen skinner, bliver man nærmest blændet af modlysGodt at læse med billede kvaliteten.
Jeg har også lidt issues med bevægelser - jeg har primært lagt mærke til det, når der er fodbold på. Truemotion giver er mere roligt billede, men laver artefakter omkring bolden, så det skal være helt slukket. Men alle der ser TV hos mig, har alle fået "wauw-effekten"
Jeg har også UHD afspillerne - og jeg må bare sige, at afspiller man HDR eller DV indhold, så ser man virkelig klassen.. Jeg har aldrig set noget lignende..
Jeg kan på det kraftigste anbefale, at man bruger lidt penge på en kalibrering. Jeg indstillede mit TV, med udgangspunkt i testen her fra Flatpanels - hvilket jeg synes var meget godt, men efter Thomas fik det rigtig kalibreret, er det bare i en helt anden liga, og jeg sidder tilbage med tanken: Hvor kom det lige fra? Så meget mere farve og dynamik.. Helt fantastisk!
Er det med bevægelser mindre eller mere synlig ved de forskellige kilder. Altså alm tv, Blu-ray og uhd film? Eller er det det samme?